"בשביל זה הבאתם אותי": ההתפוצות ההיסטורית של דמיאן לילארד

בהיעדר יאניס אנטטוקומפו, הגארד סחב את מילווקי ל-0:1 בסדרה על אינדיאנה עם 35 נקודות - כולן במחצית הראשונה • השיאים ששבר, השיאים שאליהם רק התקרב, והמסר הצנוע שלו בסיום • ומה משותף לכל שמונה סדרות הפלייאוף?

דני אבדיה מדבר לאחר נחיתתו בישראל. צילום: שמואל בוכריס

מילווקי באקס אמנם סיימה את העונה הסדירה במקום השלישי במזרח, אך גם היא יודעת שהיא לא בדיוק ענתה על הציפיות שהיו מהשילוב בין יאניס אנטטוקומפו לדמיאן לילארד שהגיע בטרייד ענק מפורטלנד לפני העונה. אל סדרת הפלייאוף מול אינדיאנה הגיעה הקבוצה במצב בעייתי, שכן יאניס פצוע ולא ברור מתי יחזור. רבים הימרו שהפייסרס יעברו לסיבוב השני, אולם אז דמיאן לילארד הראה שיש לו מה לומר בנושא.

במשחק הפלייאוף הראשון שלו במדי מילווקי, לילארד התפוצץ במחצית הראשונה עם 35 נקודות שסידרו יתרון 42:69 בהפסקה. אחרי אחת משש השלשות שצלף, לילארד צעק לעבר הקהל: "בשביל זה הבאתם אותי לפה". הפייסרס מזערו נזקים במחצית השנייה, אך הפסידו 109:94 והבאקס עלו ל-0:1 בסדרה.

בזמן שיאניס צופה מהצד, לילארד קבע שורה של נתונים היסטוריים. זה היה מספר הנקודות הגבוה ביותר ששחקן קולע במחצית אחת במדי מילווקי בפלייאוף, כאשר יש רק שחקנים קלעו בעבר יותר ממנו במחצית הראשונה של משחק פלייאוף. קווין דוראנט וצ'ארלס בארקלי מחזיקים בשיא עם 38 נקודות. אגב, שיא הנקודות למחצית כלשהי בפלייאוף שייכת לסליפי פלויד, שקלע 39 במחצית השנייה של ניצחון גולדן סטייט על הלייקרס ב-1987.

באופן מדהים, לילארד לא הוסיף אף נקודה במחצית השנייה. גם כן מדובר בשיא - שכן שעד כה השחקן שקלע הכי הרבה נקודות במחצית הראשונה מבלי להוסיף אחת בשנייה היה דווין בוקר. הגארד של פיניקס עשה זאת בדיוק לפי שנתיים ויומיים, כשקלע את כל 31 הנקודות שלו עד ההפסקה. לילארד הודה אחרי המשחק כי עם כל הכבוד למופע שלו, השחקן הכי טוב בקבוצה הוא יאניס אנטטוקומפו. הלילה ההצגה היתה שייכת לגארד, אך גם הוא יודע שבשביל ללכת רחוק בפלייאוף, אולי אפילו עד הסוף, הוא צריך את היווני בריא לצידו.

דמיאן לילארד עם יאניס אנטטוקומפו, צילום: AFP

ומה עוד היה הלילה? אחת הסדרות המסקרנות בסיבוב הראשון בין הקליפרס לדאלאס הסתיימה בניצחון חד משמעי של הקבוצה מלוס אנג'לס - 97:109 - וכל זאת בלי קוואי לאונרד ששוב נפצע בזמן הכי גרוע שיש. בוסטון החלה את מסע הנקמה שלה במיאמי על ההדחה בגמר המזרח אשתקד עם 94:114, הראשונה במערב אוקלהומה סיטי שרדה עם 92:94 מול ניו אורלינס. בכל שמונה הסדרות, הקבוצה הביתית היא זו שניצחה במשחק הראשון.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר