למרות השיפור העצום: אכזבה לדני אבדיה בתום עונת ה-NBA

עיתונאים בכירים הודו כי הצביעו לישראלי, אך זה לא הספיק לו כדי להיות אחד מבין שלושת הפינליסטיים לתואר השחקן המשתפר של העונה • אלה המועמדים הסופיים לכל הפרסים האישיים, כולל ה-MVP

דני אבדיה מדבר לאחר נחיתתו בישראל. צילום: שמואל בוכריס

הלילה (בין ראשון לשני) פורסמו המועמדים הסופיים לתארים האישיים של העונה הרגילה ב-NBA שהסתיימה בשבוע שעבר. באופן טבעי בישראל תשומת הלב הופנתה לעבר תואר השחקן המשתפר. דני אבדיה קיווה לראות את שמו בין שלושת הפינליסטיים, אך לצערו השיפור העצום שרשם העונה לא הספיק והוא נותר בחוץ.

מה שהיה בעוכריו של אבדיה יותר מכל הוא העובדה ששיחק בקבוצה השנייה הכי חלשה בליגה. לשם השוואה המועמד המוביל לזכייה טייריס מקסי מגיע מפילדלפיה שבפלייאוף. שני המועמדים האחרים לא הגיעו לפלייאוף אך הקבוצות שלהם היו תחרותיות לאורך כל העונה ואלה קובי ווייט משיקגו והסנטר הטורקי של יוסטון - אלפרן שנגון.

גם העובדה שהקפיצה של אבדיה הגיעה בחצי השני של העונה פגעה בסיכויו להיות אחד מהמועמדים הסופיים. התוצאות המלאות למקומות 4 ומטה טרם פורסמו, אולם ברור לכל שאבדיה זכה להערכה מהעיתונאים שהצביעו וקיבל קולות. ביל סימונס וקווין אוקונור, שני פרשנים בכירים מהאתר "דה רינגר", חשפו בשבוע שעבר שהצביעו לאבדיה כאחד משלושת המועמדים שלהם לתואר.

בעונתו הרביעית ב-NBA, אבדיה רשם ממוצעים של 14.7 נקודות, 7.2 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים. הוא קלע ב-50.6% מהשדה וב-37.4% מחוץ לקשת. כל הנתונים הללו מהווים ממוצעי שיא בקריירה של הישראלי. הקיץ תיכנס לתוקף הארכת החוזה שלו בוושינגטון בסך 55 מיליון דולר לארבע העונות הבאות.

ומה באשר לפרסים האחרים? המועמדים הסופיים לתואר ה-MVP הם ניקולה יוקיץ' שזכה בעבר כבר פעמיים, יחד עם שיי גילג'ס אלכסנדר ולוקה דונצ'יץ' שמקווים להפתיע אותו עם זכייה ראשונה. גילג'ס אלכסנדר מועמד גם לשחקן הקלאץ' של השנה ושחקן נוסף שמועמד לשני תארים הוא ויקטור וומבניאמה. הצרפתי שנבחר ראשון בדראפט האחרון מועמד גם לתואר רוקי העונה וגם לשחקן ההגנה.

המועמדים לכל התארים האישיים:

MVP: ניקולה יוקיץ' (דנבר), שיי גילג'ס אלכסנדר (אוקלהומה סיטי), לוקה דונצ'יץ' (דאלאס)

רוקי העונה: ויקטור וומבניאמה (סן אנטוניו), צ'ט הולמגרן (אוקלהומה סיטי), ברנדון מילר (שארלוט)

שחקן ההגנה: באם אדבאיו (מיאמי), רודי גובר (מינסוטה), ויקטור וומבניאמה (סן אנטוניו)

השחקן השישי: מאליק מונק (סקרמנטו), בובי פורטיס (מילווקי), נאז ריד (מינסוטה)

השחקן המשתפר: טייריס מקסי (פילדלפיה), קובי ווייט (שיקגו), אלפרן שנגון (יוסטון)

שחקן הקלאץ': סטף קרי (גולדן סטייט), דמאר דרוזן (שיקגו), שיי גילג'ס אלכסנדר (אוקלהומה סיטי)

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מאמן העונה: מארק דייגנולט (אוקלהומה סיטי), כריס פינץ' (מינסוטה), ג'מאל מוסלי (אורלנדו)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר