ניקולה יוקיץ' ולוקה דונצ'יץ'. צילום: USA TODAY Sports

שיאים, רצפים, אבדיה ואפילו תואר: סיכום העונה הסדירה ב-NBA

רגע לפני שהפלייאוף מתחיל, הבאנו לכם קצת מספרים מעונת 2023/24 על קצה המזלג: החל מרצף ההפסדים של הפיסטונס, דרך הקטגוריות בהן דונצ'יץ' מוביל את הליגה ועד כמות הפעמים שגילג'ס אלכסנדר קלע 31 נקודות

העונה הסדירה של ה-NBA הגיעה לסיומה הלילה ואפשר לומר שהיא הייתה טובה לטוב הקבוצות והאוהדים. הרבה שיאים, בין חיוביים או שליליים, נקבעו במהלכה, כמו לדוגמה הכי הרבה ניסינות קליעה לשלוש של שחקן עם אפס פגיעות (דלנו בנטון, פורטלנד טרייל בלייזרס, 0/15, הלילה מול סקרמנטו קינגס).

בניגוד לבנטון החביב, לברון ג'יימס הגיע ל-40,000 נקודות בקריירה (וגם ל-11,000 אסיסטים וריבאונדים), אינדיאנה פייסרס התמקמה במקום השביעי אי פעם בטבלת הנקודות לעונה עם 10,110 ואפילו היה תואר - טורניר אמצע העונה, בו זכתה לוס אנג'לס לייקרס.

הלייקרס עם תואר מספר 18 בארון, צילום: USA TODAY Sports

מבחינה ישראלית, דני אבדיה רשם הכי הרבה נקודות לשחקן ישראלי במשחק אחד (43 מול ניו אורלינס פליקנס) ובעונה אחת (1,101). לעומת זאת, קבוצתו וושינגטון שברה את שיא ההפסדים שלה לעונה בודדת (67) והשוותה את רצף ההפסדים הארוך ביותר שלה (16, כמו ב-2010).

ואם כבר ברצפים עסקינן, אז דטרויט פיסטונס שברה את שיא ההפסדים הרצופים לעונה אחת עם 28 כאלו. מהצד השני של המתרס, בוסטון סלטיקס לא הפסידה שלושה משחקים רצופים כל העונה. הלייקרס הפכה להיות הקבוצה עם שמונת הרבעים הראשונים ברצף הכי גרועים אי פעם (74-) ואטלנטה הוקס השוותה את השיא בכמות הפעמים בהם ספגה מעל 150 נקודות במשחק בודד (3).

דני אבדיה. עונה טובה בקבוצה כושלת, צילום: AFP

ונעבור לקצת דברים חיוביים. לוקה דונצ'יץ' סיים את העונה במקום הראשון בנקודות בממוצע למשחק (33.9), מקום ראשון בבחירות לשחקן השבוע (4), מקום ראשון יחד עם ג'ייסון טייטום בבחירות לשחקן החודש (2) והכי הרבה נקודות שנקלעו העונה על ידי שחקן בודד (73), אבל גם הכי הרבה איבודים (4). קבוצתו, דאלאס מאבריקס, רצה 0:30 מול המדורגת ראשונה במערב, אוקלהומה סיטי ת'אנדר - הריצה הכי גדולה ללא תגובה בעידן הפליי-ביי-פליי.

נעבור לקצת רצפים. דניאל גאפורד קלע 33 סלי שדה ברציפות והיה רחוק רק שתיים מווילט צ'מברליין. ניקולה יוקיץ' עלה למקום השני ברשימת הסנטרים עם הכי הרבה אסיסטים ונמצא רק מתחת לקארים עבדול ג'באר. דווין בוקר קלע שלוש פעמים ברציפות מעל 50 נקודות מול אותה יריבה, דומנטאס סאבוניס רשם 61 דאבל דאבלים ברציפות והתמקם במקום השביעי בכל הזמנים. ומה עם סטפן קרי? הוא קלע לפחות שלשה אחת ב-268 משחקי עונה סדירה רצופים, רצף שנקטע בדצמבר האחרון.

סטף קרי וסברינה יונסקו. קרב המינים היה השיא של האולסטאר השנה, צילום: USA TODAY Sports

קטוגריה נוספת שאוהבים בארצות הברית היא "לראשונה מאז", אז הנה חלק מהנתונים שנרשמו העונה: קארל אנתוני טאונס (62) וג'ואל אמביד (70) הם הצמד הראשון לקלוע מעל 60 נקודות באותו היום לראשונה מאז 1978 (שניהם כמובן שיאי מועדון). ויקטור וומבניאמה רשם טריפל דאבל תוך פחות מ-22 דקות לראשונה מאז ראסל ווסטברוק ב-2014.

אמביד. עונה היסטורית שנגדעה בגלל פציעה, צילום: מתוך טוויטר

ג'ורדן קלארקסון הפך לשחקן יוטה ג'אז הראשון לרשום טריפל דאבל מאז 2008 ויאניס אנטטקומפו קלע 64 נקודות עם אפס זריקות לשלוש לראשונה מאז הכנסת האלמנט למשחק. מועמד נוסף ל-MVP, שיי גילג'ס אלכסנדר, קלע 13 פעמים העונה בדיוק 31 נקודות, בדיוק פי 2 מהכמות שהייתה לו בתחילת העונה.

אין כמו לקנח עם הפעמים הראשונות שקורה אירוע. אז ככה: ניקולה יוקיץ' הוא הראשון לרשום טריפל דאבל ללא החטאה בשני משחקים לפחות. קרי הפך לראשון שקולע 7 שלשות ומעלה בארבעה משחקים רצופים, בוסטון הפכה לקבוצה הראשונה שמנצחת בהפרש של 50+ בשלושה משחקים בעונה בודדת ואנתוני דייויס רשם שתי שורות סטטיסטיות שלא נרשמו על ידי אף שחקן מעולם ב-NBA. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו