הגורם לשיפור ביכולת, השפעת טבח 7 באוקטובר והעתיד: דני אבדיה נפתח

שני משחקים לסיום העונה, ב'וושינגטון פוסט' ערכו כתבה מקיפה על הפורוורד של הוויזארדס • השינוי המנטלי, התגובה למלחמה בארץ ("הדבר הכי קשה שקרה לישראל אי פעם") והמחשבות לקראת ההמשך

דני אבדיה בורח לג'יימס הארדן. צילום: אי.פי

דני אבדיה חווה את העונה הטובה שלו בקריירה. ב-2024 המספרים שלו היו מדהימים ולמרות שלא הוביל את וושינגטון להרבה ניצחונות, הוא הפך להיות שם מדובר ברחבי הליגה גם בזכות היכולות ההתקפיות שלו שבאו לידי ביטוי. רגע לפני משחק הבית האחרון של העונה (02:00), ב'וושינגטון פוסט' ערכו כתבה מקיפה על הישראלי - מהמלחמה, דרך השינוי המנטלי שעבר ועד העתיד.

"אף אחד לא הבין מה קרה שם בהתחלה" מספר אבדיה על בוקר 7 באוקטובר, "זה כנראה הדבר הכי גרוע שקרה למדינת ישראל אי פעם. אף פעם לא חווינו משהו שקרוב לכך, במיוחד עם אזרחים. היה קשה לשחק אחר כך, אבל זה נתן לי דרייב להיות יותר טוב כאן, לייצג את המדינה בכבוד ולעורר את המודעות".

נעליו של אבדיה, צילום: USA TODAY Sports

אבדיה התייחס גם ללחץ שהוא חווה מהתקשורת והאוהדים הישראלים: "בשבילי, כל משחק הוא כמו פלייאוף. כולם מסתכלים עליי, כולם כותבים עליי, כולם חותכים קטעים שלי ומדברים על זה אחרי המשחקים. זאת ברכה וקללה. לפעמים זה מבאס שעוקבים אחריך בכל מקום, אבל זה גם כיף בגלל שכשאתה בסיטואציה טובה, אז כולם דוחפים אותך".

כשנשאל איפה הוא היה רוצה לסיים את הקריירה, הוא הצביע על הקיר באולם האימונים של הוויזארדס שבו כתובים שמות ה-MVP לשעבר ושחקנים שהגופייה שלהם הופרשה במועדון: "אני לא יודע אם אשחק במיאמי היט או עם הלוס אנג'לס לייקרס בעוד שלוש שנים. כרגע זה הבית שלי. אני רוצה להיות על הקיר הזה ולהשאיר חותם. אין דבר יותר מלהיב מלהיות פה מההתחלה ולהיות אחד מהחלקים הראשונים בדרך להצלחה. זה מוסיף עוד חן לסיפור".

אבדיה חותם על דגל ישראל, צילום: AFP

בפן המנטלי, אבדיה הודה בעבר שקשה לו להפסיד והוא לוקח אותם ללב. בעונה שעברה ראינו אותו מדבר הרבה עם שופטים, במיוחד אחרי שמעמדו כשומר מוביל בליגה עלה, והוא נטה להסתבך בבעיית עבירות. השנה, הוא הצליח קצת לשנות את זה: "הוא חלק גדול מהקבוצה שלנו והוא יכול למצוא מגוון דרכים להשפיע במשך 48 דקות" אמר קורי קיספרט, חברו לקבוצה. "אם הוא ישאיר את המחשבות הרעות של אחרי טעויות קטנות שעשה מאחור, הוא יהיה טוב מאוד".

השינוי השנה הגיע במיוחד בצד ההתקפי: "אנחנו נותנים לאבדיה את הכדור כדי שהוא יצור מהלכים לעצמו ולאחרים" אמר מאמנו הזמני, בריאן קיף, "הוא היה נהדר ואנחנו הולכים להמשיך לדחוף את דני לעשות יותר כי אנחנו חושבים שהוא יכול לעשות יותר".

דני אבדיה, צילום: USA TODAY
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עוזר המאמן זאק גת'רי סיפר כי עבד עם אבדיה בקיץ על האגרסיביות שלו: "אמרתי לו 'אתה שחקן בגובה 2.06, למה אתה מסיים כמו גארד נמוך?'. עבדנו על זה המון, בעיקר על הצד המנטלי. אנשים חושבים שהוא הולך יותר מדי ימינה? זה לא משנה. אם תעשה את זה מספיק טוב יהיה קשה לעצור אותך. אם יצליחו, נפתח יכולות אחרות שיעזרו להתגבר על זה. עכשיו אפשר לראות אותו נותן יותר מרפקים ומתנהג כמו גבוה. יש לו יותר שליטה בגוף שלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר