"המספרים של דני אבדיה מראים - הוא בדרך להיות אולסטאר"

הפורוורד הישראלי נמצא בדרכו לעונה נדירה, גם בפן האישי וגם בפן ההיסטורי של וושינגטון וויזארדס • כתב הקבוצה, צ'ייס יוז, ציין את הנתונים שמאחורי הסטטיסטיקה: "עומד באותה רשימה כמו כריס וובר, ג'ואל אמביד ולברון ג'יימס"

יאניס אנטטקומפו מדבר על דני אבדיה / X

דני אבדיה ישוב לשחק הלילה (3:00) במשחק חוץ קשה מול מינסוטה טימברוולבס, אבל לפני כן הוא המשיך לקבל מחמאות מהבית. כתב הקבוצה, צ'ייס יוז, בדק את המספרים של דני אבדיה מהעונה בכלל ומ-2024 בפרט וקבע - ההתקדמות של אבדיה מביאה למספרים היסטוריים.

אבדיה, כזכור, סיים את המשחק מול טורונטו בלילה שבין ראשון לשני עם 32 נקודות, 10 ריבאונדים, חמישה אסיסטים, שתי חטיפות ושלוש חסימות, מספרים שלא קרו במדי וושינגטון וויזארדס מאז אלווין הייז ב-1975. יוז הוסיף לכך ואמר כי העונה רק ג'ואל אמביד, ה-MVP המכהן, רשם את השורה הסטטיסטית הזאת ומעלה. 

ג'ואל אמביד, צילום: AP

יוז הוסיף ואמר כי רק תשע פעמים בהיסטוריה של הקבוצה שחקן סיים עם מעל 14 נקודות, מעל 7 ריבאונדים, מעל שלושה אסיסטים ומעל 50% מהשדה בממוצע בעונה אחת. כל אותן הפעמים נעשו על ידי שחקנים שהשתתפו מספר רב של משחקי אולסטאר (כריס וובר, ווס אנסלד ג'וניור, ג'ף רולנד וג'רי דישינג'ר). אבדיה העונה מעמיד ממוצעים של 14.6 נק', 7.2 ריב', 3.8 אס' ו-51% מהשדה.

ב-41 המשחקים האחרונים, חצי עונת NBA, אבדיה מעמיד מספרים שרק לברון ג'יימס, אל הורפורד וקארל אנתוני טאונס העמידו בעונה שלמה מבין השחקנים הפעילים. גם כאן מדובר בשחקנים שרשמו יותר מהופעה אחת באולסטאר: "חצי עונה טובה מאוד של מספרים זה לא משהו שאפשר לקחת בביטול, במיוחד אצלו. הוא צעיר מספיק כדי אפילו לשפר את המספרים האלו". 

לברון ג'יימס מול דני אבדיה, צילום: USA TODAY Sports

"המספרים של אבדיה עלו ככל שהעונה התקדמה" מציין יוז, "פציעות וטריידים נתנו לו תפקיד יותר גבוה בקבוצה, מה שהוביל לכך שהוא קיבל יותר אחריות והפך ליותר אפקטיבי". 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

יוז סיכם: "העונה נגמרת ממש בקרוב, אבל מה אם גרף השיפור יימשך גם בעונה הבאה? מה אם הוא יחזור כשחקן טוב יותר ממה שהיה עד כה? זה אומר שהזמן שלו להיות כוכב בליגה הזאת לא רחוק. אבדיה המשיך להתקדם ולהשתפר לאורך כל הקריירה, אבל עכשיו זה נראה כאילו הוא לחץ על כפתור הטורבו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר