טירוף ביורוליג: נייג'ל הייז דייויס שבר את שיא הנקודות למשחק במפעל

הפורוורד האמריקאי של הטורקים התפוצץ עם 50 נקודות ותשע שלשות ב-68:103 על אלבה ברלין החלשה • הוא שבר את השיא של שיין לארקין, אבל נותר שני לגארד ברשימת השלשות • גם עולם הכדורסל לא נשאר אדיש לאירוע

נייג'ל הייז דייויס. צילום: אתר היורוליג

פנרבחצ'ה, הקבוצה עם מאזן הבית הטוב ביורוליג, פגשה את אלבה ברלין, הקבוצה עם מאזן הבית הגרוע ביורוליג. לכן, הניצחון הגדול 68:103 לא הפתיע באמת אף אחד, אבל האירוע הגדול של המשחק היה בכלל אחד הכוכבים השקטים של המפעל הבכיר - נייג'ל הייז דייויס. 

הפורוורד, ששיא הקריירה שלו עמד על 23 עד הערב ועם ממוצע עונתי של 13 נקודות, התפוצץ על הגרמנים כבר משריקת הפתיחה וקלע 18 נקודות ברבע הראשון, בדיוק כמו כל הקבוצה היריבה. ברבע השני הוא קלע עוד שלשה עם סיום המחצית, בשלישי הוא הוסיף 15 נקודות (אלבה רק 13) ובגארבג' טיים נשאר על הפרקט בשביל לנסות ולשבור את שיאי הקליעות ביורוליג. הגרמנים ראו את זה ועשו הכל כדי שזה לא יקרה מולם. לצערם, 20 שניות לסיום הוא קלע את הנקודה ה-50 ופתח את האות לחגיגות.

בסופו של דבר, הוא סיים עם 50 נקודות בקצת פחות מ-30 דקות - שיא כל הזמנים למשחק ביורוליג, כאשר הוא שובר את שיאו של שיין לארקין שקלע 49 בעבר. הוא קלע 9/11 ל-2 ו-9/16 לשלוש - מקום שני בשלשות במשחק אחד בכל הזמנים. לארקין, אגב, הוא אחד ממחזיקי השיא עם 10 שלשות במשחק והוא היחיד שעשה זאת פעמיים. שיא העונה במדד של ווייד בולדווין, אותו קבע מול וילרבאן, הושווה גם כן על 46.

הייז דייויס אמר לאחר המשחק: "רשמתי לעצמי במחברת בתחילת העונה שאחת המטרות שלי היא לשבור את שיא הנקודות למשחק. עוד לפני המשחק היום הייתה לי תחושה שהיום זה היום. שאלתי את שאראס במחצית מה שיא הנקודות והוא אמר לי 41. הרגשתי שאני יכול לעשות את זה ובגלל זה נשארתי על המגרש. כשהגעתי ל-43 חשבתי ששברתי את השיא, אבל דשון פייר בא אליי ואמר לי 'אתה הולך לשנוא אותי עכשיו, אבל השיא הוא 49'. אמרתי לשאראס שלקלוע כמות כזאת באירופה זה מאוד נדיר וביקשתי שיחזיר אותי למשחק. כל הקהל סימן לו שיש עוד שש נקודות עם הידיים אז הוא החזיר ואני שמח שהוא עשה את זה".

עונת היורוליג השנה הופכת להיסטורית בכל קנה מידה. מייק ג'יימס הפך למלך הנקודות במפעל, פנרבחצ'ה קלעה הכי הרבה שלשות במשחק אחד (24 מול ולנסיה), ניק קלאת'יס הפך למלך החטיפות וקודי מילר מקנטייר הפך לשלישי שעושה טריפל דאבל אחרי קלאת'יס וניקולה וויצ'יץ', כשעל הדרך הוא שבר את שיא האסיסטים במשחק.

בנוסף היה גם משחק אחד ספציפי היסטורי, בין ריאל מדריד לאנדולו אפס, שקבעו את המשחק עם הכי הרבה נקודות משותפות (256), הכי הרבה הארכות (4) וריאל עם הכי הרבה נקודות (130) למשחק בודד. באותו משחק לארקין קבע שיא חדש עם 53:11 דקות על הפרקט, שכנראה אותו יהיה הרבה יותר קשה לשבור. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר