בראון, אתמול בברלין. צילום: אלבה, הטוויטר הרשמי

פשוט ליהנות מהדרך: מדוע אלבה ברלין מקבלת רישיון קבע ביורוליג למרות התוצאות?

האולם האטרקטיבי, ההכנסות שמקבל המפעל הבכיר ביבשת והסגנון של פיתוח השחקנים, שמייחד את המועדון • אין חובב כדורסל אחד באירופה שהופתע מהקלות שבה הביסה מכבי תל אביב את הגרמנים בערב חמישי, רמז לירידה הגדולה בשנים האחרונות של המקומיים ועדיין, לא נראה שהצדדים בדרך לפרידה

איש מאוהדי מכבי תל אביב וקהל צופי היורוליג לא הופתע ככל הנראה מהקלות בו השיגה מכבי תל אביב את ניצחונה על אלבה ברלין אמש (חמישי) או מההפרש בו הסתיימה ההתמודדות. למרות העובדה כי הקבוצה הגרמנית לא מצליחה להיות תחרותית ביורוליג בשנים האחרונות ועל אף הירידה במעמדה גם בליגה הגרמנית, אלבה ברלין ממשיכה לקבל את אמון היורוליג ומחזיקה ברישיון קבע למפעל.

הסבר לתופעה זו נעוץ בפן הכלכלי של שיתוף הפעולה בין הצדדים. היורוליג כחברה פרטית פועלת במטרה למקסם את רווחיה העתידיים ולייצר הכנסות למפעל בשווקים גדולים ברחבי אירופה. על כן למשל נשקלת במשרדי המפעל בברצלונה האפשרות לשלב בעתיד הקרוב קבוצה מדובאי, שכידוע לא קיימת כרקע ולא שייכת או משחקת באירופה.

אלבה ברלין כקבוצה הגדולה של בירת גרמניה משחקת באולם גדול ומפואר שמכיל 16 אלף מושבים, מייצרת הכנסות למפעל שרוצה לאחוז בנתחי השוק המרכזיים של אירופה ולא יכול לאפשר לעצמו לזנוח את הנציגות בבירת גרמניה. בניגוד להכנסות ממכירת כרטיסים שנשארות אצל הקבוצות, אחוזים מתוך חוזי הסכמי השידור והחסויות מגיעים בחזרה ליורוליג ומגדילים את רווחי החברה, אלבה מחזיקה בכרטיס ארוך טווח במפעל בשל השוק הגדול והאטרקטיבי שאותו היא מייצגת.

מאמן אלבה ישראל גונזאלס, צילום: EPA

הקבוצה מדורגת במקום ה-17 והלפני האחרון במפעל בדירוג התקציבי עם תקציב המוערך ב-15 מיליון יורו ושכר השחקנים של הקבוצה תופס נפח קטן מסך התקציב. "צריך להיות מציאותיים. לא התקציב הגדול תמיד מנצח, אבל מי שיש לו הרבה כסף הוא בעל אמצעים לנצח. יש לנו את התקציב הכי נמוך ביורוליג וככה קשה מאוד לזכות ביורוליג. לכן אנחנו משקיעים הרבה מאמץ באיך אנחנו משחקים, בגידול שחקנים ובהתפתחות מדורגת", סיפר בראיון ל"ישראל היום" מנהלה המקצועי של אלבה הימאר אוחדה.

"למשל בליגה הגרמנית זכינו שלוש פעמים ברציפות עד העונה האחרונה וכן בכמה גביעים בשנים האחרונות. אנחנו כמובן מנסים לנצח, אבל אנחנו לא רוצים לעשות את זה תוך כדי הקרבת הערכים שלנו. אם שחקן צריך זמן כדי להשתפר ולעזור לנו אנחנו סבלניים. אנחנו מפתחים שחקנים כדי שיוכלו להיות תחרותיים גם בעוד כמה חודשים, לכן אנחנו משקיעים הרבה בפיתוח".

בלאט וזוסמן בימיהם באלבה, צילום: Getty Images

עבור השחקנים שמשחקים במועדון התחושה היא באמת שונה מאוד מכל קבוצה תחרותית אחרת בליגה הטובה באירופה כאשר המועדון חרט על דגלו פיתוח וגידול שחקנים לפני הכל. בשיחה עם "ישראל היום" שיתף אקס הקבוצה יובל זוסמן על הפילוסופיה ושיטת העבודה של המועדון. "החשיבה באלבה היא שונה מאוד מכל קבוצה אחרת ששיחקתי בה. הקבוצה מאמינה בקידום שחקנים וליהנות בכל רגע נתון מהדרך. באלבה שיחקתי בתור שחקן זר אבל התחושה הייתה שאין במועדון חלוקה לזרים או מקומיים, כולם נמצאים ביחד והגיעו לקבוצה במטרה אחת לעשות את קפיצת המדרגה לשלב הבא בקריירה שלהם".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

״גרמניה נחשבת לכלכלה החזקה ביותר באירופה ולשוק הגדול ביותר וברלין היא עיר הבירה ועל כן הקבוצה זכתה בשיריון קבוע במפעל״, מנתח בשיחה על ״ישראל היום״ גורם בכדורסל הגרמני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו