"הלוואי שהייתי שולח לו יותר הודעות": ארבע שנים אחרי התאונה, כוכב ה-NBA מספר על הקשר עם קובי בראיינט

ג'ייסון טייטום, אחד השחקנים שהושפעו יותר מכל מאגדת הכדורסל, סיפר בראיון בארצות הברית: "היכולת שלו להשפיע על ילד שגדל מרחק אלפי קילומטרים מלוס אנג'לס מדהימה, לא רציתי להטריד אותו אז קצת פחדתי להתקשר אליו" • מאמן הלייקרס דרווין האם דיבר ביום השנה למותו של ה"בלאק ממבה": "אנחנו עדיין מרגישים את הנוכחות שלו בהרבה תחומים שונים"

קובי בראיינט. ההשפעה עדיין מורגשת. צילום: רויטרס

בלילה שבין שני לשלישי נפגשו סן אנטוני ספרס ופילדלפיה 76 למשחק ליגה סדריה סטנדרטי, או לפחות כך הם חשבו שיהיה. בסיומו של המשחק, שנכנס לדפי ההיסטוריה, חגג ג'ואל אמביד משחק בלתי נשכח בו קלע לא פחות מ-70 נקודות. וברגע שהזריקה שהעלתה אותו למספר הבלתי נתפס הזה נכנסה הוא צעק רק דבר אחד: "קובי!".

כי למרות שעברו ארבע שנים בדיוק מאז התאונה ההיא, בה נהרגו קובי בראיינט, ביתו ג'יאנה ושבעה אנשים נוספים, השפעתו של אגדת ה-NBA על העולם הכדורסל ממשיכה.

המחווה של נובאק ג'וקוביץ' לקובי בראיינט / קרדיט: US OPEN

אחד השחקנים שהושפעו בצורה המשמעותית ביותר מבראיינט הוא ג'ייסון טייטום, בראיון בארצות הברית הוא סיפר על הקשר המיוחד ביניהם: "ההשפעה שהייתה לו על כל כך הרבה אנשים ברחבי העולם כל כך ברורה עד היום. אפילו בשבילי, ילד שגדל במרחק אלפי קילומטרים מלוס אנג'לס שראה אותו משחק, צפה בראיונות שלו ובאימונים שלו ורק רצה "לגנוב" ממנו כל כך הרבה מהמשחק שלו ומהאישיות שלו ומהלך הרוח שלו. זה פשוט מגניב איך מישהו כל כך רחוק יכול להשפיע עליי כל כך, וזה באמת סיבה ענקית למה אני מי שאני היום ולמה הגעתי למה שהגעתי עד היום".

"הדבר שאני מתחרט עליו הוא שלא התקשרתי אליו מספיק". המשיך טייטום: "הלוואי שהייתי שולח לו יותר הודעות, פשוט תמיד חשבתי שהוא כל כך עסוק. אף פעם לא רציתי להטריד אותו. הכרנו אחד את השני. הוא אמר לי לשלוח לו הודעה, להתקשר אליו בכל עת. אבל פחדתי. היו לי כל כך הרבה שאלות שרציתי לדעת את התשובות עליהן. הייתי צריך להתקשר אליו יותר וזה לימד אותי לקח".

ג'ייסון טייטום עם סרט לזכרו של בראיינט. "הייתי צריך להתקשר יותר", צילום: מתוך טוויטר

ביום השנה למותו שחל היום (שישי) סיפר מאמן הלייקרס הנוכחי על השפעתו של "בלק ממבה" עליו, על הקבוצה, ועל הכדורסל: "נכנסתי לליגה בערך באותו הזמן שהוא נכנס, שיחקתי נגדו, ואימנתי אותו כשהייתי עוזר מאמן בלייקרס, אני מכיר אותו מכל נקודת מבט תחרותית. התשוקה שלו לנצח לא הייתה מוגבלת רק למגרש. הסרטים התיעודיים שלו, הספרים שלו, כדורסל, התוכנית שהוא עמד לחשוף עבור כדורסל הנשים, כל דבר שהוא רצה להיות מעורב בו - הוא רצה להיות הטוב ביותר".

"אנחנו עדיין מרגישים את הנוכחות שלו בהרבה תחומים שונים". המשיך האם: "לא רק בכדורסל אלא בחיים. לקובי הייתה השפעה עצומה על כל דבר. מה שאני לוקח ממנו זה שמוסר העבודה שלו היה מדהים. הוא היה עובד ללא הפסקה בשביל להיות הכי טוב בכל דבר שהוא עושה. והכי מדהים זאת הדרך שבה הוא גיוון את עצמו, לזכות באוסקר זה מטורף. אבל זה קובי. מטורף, כזה שאי אפשר להתעלם ממנו, גדול בצורה קיצונית".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מאמן הלייקרס דארווין האם. "ההשפעה של קובי עדיין מורגשת", צילום: USA TODAY
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר