ברגע האחרון: הג'ודוקא האגדי פרש מאליפות העולם

טדי רינר הצרפתי, שזכה בתואר 11 פעמים, ביטל את השתתפותו פחות מיממה לפני ההגרלות והסיבה עשויה להפתיע • בת ארצו חוזרת אחרי שילדה • שליח "ישראל היום" עם כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת האליפות הגדולה האחרונה לפני המשחקים האולימפיים

גפן פרימו זוכה בזהב בגרנד סלאם קזחסטן / IJF

בבירת איחוד האמירויות הערביות, אבו דאבי, ייצא לדרך ביום ראשון הקרוב אירוע הג'ודו הבינלאומי הגדול האחרון לפני המשחקים האולימפיים בפריז – אליפות העולם - ההזדמנות האחרונה להשיג נקודות יקרות עבור הכרטיס האולימפי היוקרתי. אליפות העולם בג'ודו 2024 תתקיים השנה בין התאריכים 19-24 במאי באצטדיון מובאדלה הקטן (1200 צופים בלבד), כשהתחרות הקבוצתית המעורבת ביום האחרון של האליפות. שמונה מתוך 14 הג'ודוקאים הטובים בעולם משתתפים באליפות. האליטה של הענף תגביר את החום במדבר אבו דאבי כשכולם יחפשו את התואר הנכסף.

אז את מי אסור לפספס בין 682 הספורטאים שהגיעו מ-110 מדינות? מדליסטית הזהב האולימפית ואלופת העולם שש פעמים, קלאריס אגבגננו, היא המלכה הבלתי מעורערת בקטגוריית 63 ק"ג. לאחר שזכתה בתואר העולמי השישי בשנת 2023 בקטאר, פחות משנה לאחר שילדה, מעצמת הכוח מצרפת שמה לה מטרה מול העיניים - להשיג את הזהב השביעי לפני שתגיע להגן על התואר האולימפי מטוקיו 2020 מול הקהל הביתי בפריז.

קרב מסקרן בגרמניה. אלינה בוהם, צילום: AFP

עם רק ספורטאי אחד לכל מדינה בכל קטגוריית משקל שיכולה להתחרות במשחקים האולימפיים, אליפויות העולם הם גם ההזדמנות האחרונה עבור ג'ודוקאים רבים להוכיח שהם ראויים לייצג את המדינה. במשקל עד 57 ק"ג, כל העיניים יהיו נשואות לעבר קנדה, בקרב לוהט בין המדורגת ראשונה בעולם כריסטה דגוצ'י והמדורגת שנייה בעולם ג'סיקה קלימקייט. סיפור דומה קורה בקטגוריית עד 78 ק"ג, שם אלופת העולם לשנת 2021 ומדליסטית הארד האולימפית בטוקיו, אנה-מריה וגנר, תתחרה מול בת ארצה ואלופת אירופה בשנתיים האחרונות אלינה בוהם על הכרטיס הגרמני.

כאשר אלופי העולם הנוכחיים בקטגוריות עד 48 ק"ג ו-52 ק"ג לא משתתפים באליפויות 2024, דבר אחד בטוח: יהיו לנו שני אלופי עולם חדשים. הדומיננטיות של יפן בקטגוריית המשקל של 52 ק"ג עם אוטה אבה עומדת בפני אתגר קשה מצד המדורגת ראשונה בעולם, האיטלקייה אסונה סקוטו. האלופה האולימפית של קוסובו ב-48 ק"ג, דיסטריה קרסניקי עלתה ל-52 ק"ג ומחפשת להשיג את התואר החסר היחידי באוסף שלה, אבל בדרכה עומדת הצרפתייה אמנדין בושארד מדליסטית הכסף האולימפית, שניצחה בארבע מתוך חמשת המפגשים ביניהן.

טדי רינר. לא מגיע לאליפות העולם, צילום: איי.אף.פי

ברגע האחרון - טדי רינר בחוץ

לטדי רינר הצרפתי, שזכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות, יש שאיפות לחזק עוד יותר את מורשתו בעולם הג'ודו על ידי חתירה לתואר עולמי בפעם ה-12, הישג שאין שני לו בתולדות הספורט. לאחר שזכה השנה בגראנד סלאם בפריז, אנטליה ודושאנבה רינר קיווה להראות את יכולותיו לפני שהוא מגיע למשחקים האולימפיים בעיר הולדתו, אך חצי יום לפני ההגרלות הוא החליט לבטל את השתתפותו.

באתרים הצרפתים הסבירו כי הוא מעוניין לשמור על כוחו לקראת המשחקים ולא לקחת סיכונים מיותרים, וכי הביטול של הרגע האחרון הוא טקטיקה מול יריביו. בהיעדרו, מי שינסה ללכת על התואר הוא האלוף האולימפי הכפול (2016, 2020) לוקאס קרפאלק הצ'כי, כמו גם טמרלן בשייב הרוסי שניצח את רינר ברבע גמר המשחקים האולימפיים וטמור רחימוב המדורג ראשון בעולם.

טמרלן בשייב. מכוון רחוק, צילום: AFP

במשקל הקל עד 60 ק"ג, אלוף העולם הנוכחי ואלוף אירופה הספרדי פרנסיסקו גאריגוס, יחפש להגן על תוארו רגע לפני המשחקים האולימפיים, בדיוק כפי שינסה לעשות גם אלוף העולם הראשון אי פעם של שוויץ, נילס סטאמפ , שיתמודד מול אלוף אירופה האזרי הידאייט היידרוב על הבכורה ב-73 ק"ג.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גם בתחרות הקבוצתית המעורבת צפוי קרב מרתק, לאחר שיפן לקחה את כל התארים באליפות העולם מאז הצגתו ב-2017. עם זאת, נבחרת צרפת העניקה מכה קשה ליפנים מול המזרן הביתי במהלך הופעת הבכורה של התחרות בטוקיו 2020. יפן תחפש את הנקמה שלה בקיץ הקרוב כדי להביס את צרפת, הפעם מול הקהל שלהם, אבל כדאי לפקוח עין גם על גיאורגיה שלקחה את הארד בשנה שעברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר