מטוסים עושים את סמל האולימפיאדה במרסיי / מתוך שידורי הטלוויזיה הצרפתית

ראו הוזהרתם: כל הבעיות הקשות לקראת המשחקים האולימפיים בפריז

מהעלאת רמת הכוננות הביטחונית לגבוהה ביותר, דרך שיבוש חוויות התיירות והספורט ועד מגפות חולדות ופשפשים שממש לא הוסיפו נקודות • המשחקים בבירת צרפת יהיו נוצצים במיוחד, אבל לתיירים שיציפו את העיר מחכות עוד כמה הפתעות הרבה פחות נעימות

לאחר שהמשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 היו נטולי תיירים, המשחקים הקרובים בפריז יביאו לרחובות העיר מספר חסר תקדים של כ־10 מיליון תיירים שיהיו צמאים לראות מקרוב את אירוע הספורט הגדול בתבל.

ככל שההכנות למשחקים בבירה הצרפתית צוברות תאוצה, ראשי המדינה, העיר, מנהיגים מקומיים ובעלי עסקים חייבים להיערך כדי להפחית את גורמי הסיכון המרכזיים הקשורים לאירוע ולקוות בסופו של דבר שהכל יעבור בשלום.

איום הטרור

אחד מכאבי הראש הגדולים של המדינה הוא ללא ספק איום הטרור המרחף מעל המשחקים. הפעם האחרונה שפריז ספגה התקפה המונית היתה ב־2015, כשכמה מחבלי דאעש תקפו אתרים מוכרים, כולל אצטדיון הסטאד דה פראנס, שבו יתקיימו כמה אירועים אולימפיים. אולם מאז היכולות של דאעש פחתו, וסוכנויות הביון הצרפתיות שיפרו את טכניקות שיתוף המידע - כלומר האיום של פיגועים מתוכננים בקפידה הוא נמוך.

אבל צריך לזכור, כי המשחקים תמיד מהווים יעד אטרקטיבי לטרוריסטים מכל הסוגים. נכון, בכירים טוענים כי אין עד כה איום קונקרטי על המשחקים, אבל מתקפת הטרור באולם הקונצרטים במוסקבה במארס גרמה להעלאת רמת הכוננות לגבוהה ביותר ולחייב את גורמי הביטחון לעשות חושבים מחדש.

רק לאחרונה נשיא צרפת עמנואל מקרון פנה למנהיגי האיחוד האירופי בבקשה לסיוע באבטחת שלומם של המשתתפים, ועל פי דיווחים זרים גם לישראל יש חלק משמעותי בעזרה בנושא זה. חידוש באבטחה במשחקים האולימפיים בפריז יהיה השימוש בצי מל"טים, שהמארגנים מקווים שיסייע להעלות את רמת האבטחה של האירוע לגבהים חדשים (תרתי משמע).

אבטחה כבדה במשחקים האולימפיים בפריז 2024, צילום: רויטרס

פשעים

בעוד שפשעים חמורים (כגון רצח ואונס) נחשבים בסבירות נמוכה יחסית, האיום העיקרי של העיר הוא מכת הגניבות, שכן פושעים ינצלו את הסביבה האולימפית ויגבירו את פעילותם.

מומחים צופים עלייה חדה בפשע מסוג זה. כתוצאה מכך כייסות והונאה יישארו איומים באזורים אמידים, בעיקר באזורי מסעדות יוקרה, חנויות ומרכזי קניות, כמו גם באטרקציות תיירותיות ואירועי ספורט ציבוריים כמו אצטדיונים. סוג זה של פשע הוא בדרך כלל לא אלים, אך דיווחים בשנים האחרונות העלו כי האגרסיביות גוברת כלפי אנשים הנתפסים כבעלי הון, כאשר פושעים גונבים בעיקר תיקים, שעונים ופריטי יוקרה אחרים.

במאבק הגדול נגד כייסים המשטרה חייבת לוודא שהשוטרים מבינים את האיומים הללו ומטפלים בהם. אמצעים כמו התקנת מצלמות מעקב במקומות שבהם מתאספים המוני אנשים לא רק עוזרת למצוא פושעים לאחר ביצוע גניבה אלא גם כדי להרתיע מביצוע פשע.

אבטחה כבדה במשחקים האולימפיים בפריז 2024,

תברואה והיגיינה

לפריז ולערים אחרות בצרפת אין מוניטין של ערים נקיות. הבירה מוצפת בחסרי בית שאינם מהססים להשתלט על מרחב המחיה של מרכז העיר, ומזניחים את כללי התברואה וההיגיינה הבסיסיים ביותר.

חולדות חיו באושר בפריז במשך מאות שנים, והן הפכו כל כך מוכרות עד שהן אפילו הועלו על נס בסרטים כמו "רטטוי". יחד עם זאת, העובדה שהן נשאיות של מחלות זיהומיות והיו הגורם למגפה בימי הביניים נשכחה לחלוטין.

גם בלי חולדות יש צרות אחרות. מגפת פשפש המיטה בשנה שעברה לא הוסיפה נקודות לפריז בגזרת האירוח. הממשלה כבר הורתה על הוצאת חסרי בית ממרכז הבירה למקומות מרוחקים יותר. עם זאת, הסיכון של פשפשים ומגפות אחרות נותר איום אמיתי גם כיום.

מהגרים מתפנים מהרחובות לקראת המשחקים בפריז,

מחאות

המחאות במדינה עלולות להוביל לשיבושים באספקות, אבל חמור מכך לשיבוש אירועי ספורט. סגירת כבישים על ידי חקלאים היא דוגמה מאוד ברורה לאופן שבו תנועות מחאה יכולות להשפיע על מהלך המשחקים.

המהומות בפריז ובערים אחרות שארגנו "האפודים הצהובים", כפי שכל העולם ראה, יכולות להפוך כל אירוע ספורט לכאוס ולקלקל מאוד את החופשה של התיירים והמעריצים שישהו בפריז החל מה־26 ביולי 2024.

המחאות בפריז גם כן מאיימות לשבש את המשחקים האולימפיים, צילום: AFP

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית של פריז נמתחת יתר על המידה ומצויה בחוסר. גם ללא שביתות של איגודי עובדים, הם צפויים להתמודד עם זרם מבקרים בכמות שלא הורגלה עד היום, מה שעלול להוביל לעיכובים אפשריים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עיכובים יכולים להיות לא נוחים במזג אוויר חם: התחבורה הציבורית של צרפת אינה ממוזגת לעיתים קרובות. גם בתי החולים המקומיים סובלים ממחסור בצוות מוסמך, ולכן ארגונים השולחים ספורטאים ומשלחות לפריז צריכים לקחת זאת בחשבון בתכנון הגעתם למשחקים האולימפיים השנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו