הגדולה בכל הזמנים: נקבעה נבחרת השייט של ישראל למשחקים האולימפיים

שמונה שייטים משבעה דגמים שונים ייצגו את ישראל בפריז 2024, זאת לאחר שהתקבל אישור הוועדה • עומר ורד וילנצ'יק ודור זרקה הם המצטרפים האחרונים לרשימה

נבחרת ההתעמלות של ישראל בתרגיל החישוקים בבאקו

נבחרת השייט למשחקים האולימפיים נסגרה היום (שני) באופן רשמי עם אישורם של דור זרקה כנציג הישראלי בדגם הקייט פויל ושל עומר ורד וילנצ'יק בדגם סירות ה- ILCA7. בכך מעמיד איגוד השייט לראשונה אי פעם שמונה ספורטאיות וספורטאים בשבעה דגמים.

דור זרקה, ותיק הנבחרת האולימפית, בן 30 מאילת. הוא החל לגלוש קייט מגיל 13, תחילה בדגמי הפריסטייל, אך עם כניסת דגם הפויל למשחקים האולימפיים נכנס לנבחרת ישראל וזכה מספר פעמים בתואר אלוף ישראל. בשנת 2020 זכה במקום השישי באליפות אירופה. זרקה הוא הספורטאי שהבטיח את הקווטה הישראלית בדגם בתחרות ההזדמנות האחרונה, שנערכה בחודש שעבר בהייר, לאחר שסיים את התחרות במקום השישי.

דור זרקה, צילום: Robert Hajduk

עומר ורד וילנצ'יק, צעיר המשתתפים הישראלים בנבחרת, בן 17 בלבד מקיבוץ מעגן מיכאל. וילנצ'יק החל להפליג בגיל 6, אלוף ישראל הנוכחי ומקום רביעי באליפויות אירופה והעולם לנוער בשנת 2022. זו השנה הראשונה בה מתחרה וילנצ'יק בתחרויות הבוגרים. וילנצ'יק הוא הישראלי הראשון שיתחרה בדגם במשחקים האולימפיים, לאחר שהשיג את הקווטה באליפות אירופה האחרונה כאשר סיים שמיני. זו הפעם הראשונה שלישראל יהיה נציג בדגם זה במשחקים האולימפיים מאז 1996.

לאחר גמר המבחנים האולימפיים התכנסה בשבוע שעבר הוועדה לבחירת הנציגים האולימפים, קיבלה את המלצתם של המאמנים הלאומיים שחף אמיר וארז אליהו, והעבירה אותה לועד המנהל. היום כאמור אישר הוועד את ההמלצה. בכך מסתיים בתהליך הבחירה של הנבחרת האולימפית של איגוד השייט, המונה כאמור שמונה נציגות ונציגים בשבעה דגמים- שרון קנטור ותום ראובני בגלישת רוח, ניתאי חסון ונועה לסרי בסירות 470 מעורב, שי קקון ועומר ורד וילנצ'יק בסירות ILCA וגל צוקרמן ודור זרקה בקייט פויל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
עומר ורד וילנצ'יק, צילום: Matias Capizzano
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר