הלפיד האולימפי מגיע לצרפת, טוני פארקר ודידייה דרוגבה ישאו אותו

אחרי מסע שהחל ביוון, הלפיד יגיע למדינה המארחת של פריז 2024 אך יתחיל את המסע ממארסיי • ואילו ספורטאים נוספים זכו לכבוד? הרשימה בפנים

נבחרת ההתעמלות של ישראל בתרגיל החישוקים בבאקו
ביום רביעי הקרוב (8 במאי) הלהבה האולימפית תגיע לראשונה לצרפת, זאת לאחר שעשתה מסע של 12 יום מיוון על סיפון אונייה עם שלושה תרנים.
 
היעד הראשון שיקבל את האש האולימפית היא מארסיי. העיר שנוסדה לפני 2600 שנה היא גם מושבה יוונית, כשמשם ייצא לדרך מסע הלפיד ברחביי המדינה, עד לטקס הפתיחה ב-26 ביולי שיוציא לדרך באופן רשמי את המשחקים האולימפיים ה-33 בעת החדשה.
דידייה דרוגבה. כבוד ענק, צילום: AFP
 

היום (שני), הוכרזו נושאי הלפיד הראשונים, כאשר מי שיקבל את הלפיד ראשון על אדמת צרפת הוא השחיין פלורן מנודו, האלוף האולימפי מלונדון 2012. בין הנושאים הנוספים יהיה גם כדורגלן העבר ז'אן פייר פאפן, אחד מהכוכבים הגדולים של מארסיי.

בנוסף, ישתתף ביום הראשון גם טוני פארקר, כדורסלן עבר צרפתי שכיכב ב-NBA, ולנטין רונז'ייה, הקפטן הנוכחי של מארסיי, דידייה דרוגבה שכיכב במארסיי בתחילת שנות ה-2000 והשחיינים פביאן ז'ילו ופרד בוסקה. מארגני המשחקים מצפים ל-100 אלף איש שיקבלו את פני הלהבה האולימפית, כאשר בימים האחרונים החלו להתפרס בעיר 1000 שוטרים ואנשי ביטחון.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טקס הדלקת הלפיד האולימפי. עומד להגיע לצרפת, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר