סערה בצרפת: מלכת דראג תישא את הלפיד האולימפי בפריז

מינימה גסט נבחרה לשאת את הלפיד בעיר כשבוע וחצי לפני פתיחת המשחקים האולימפיים • בעקבות ההחלטה, היא ספגה ביקורת קשה והומופובית ברשתות החברתיות, גם מפוליטיקאים צרפתיים • ראש עיריית פריז: "העיר גאה שמלכת דראג תישא את ערכי השלום והאנושיות"

לוגו אולימפיאדת פריז. צילום: רויטרס

סערה בצרפת לאחר בחירתה של מלכת הדראג של פריז, מינימה גסט, לשאת את הלפיד האולימפי ברחובות עיר הבירה ב-14 ביולי.

גסט בת ה-33, או בשמו האמיתי ארתור ריינאו, הפך לסמל בקהילת הדראג קווין בפריז במשך שנים בעקבות הופעותיה בערבי בינגו בבר ברובע ה-19 מאז 2016. היא אמורה לשאת את הלפיד על עקבים של 25 סנטימטרים.

אלא שהבחירה בה לא מצאה חן בעיני רבים. היא ספגה ביקורת רבה ברשתות החברתיות וגם מלא מעט פוליטיקאים, התקפה של הערות הומופוביות וטרנספוביות רבות, כמו פוליטיקאית הימין הקיצוני מריון מרצ'ל שאמרה כי גסט "וולגריות במיוחד" ואחראי על "ביצועים בעלי היפר מיניות".

מי שיצאה להגנתה של גסט היא ראשת עיריית פריז אן אידלגו, שאמרה: "אני מאשרת את תמיכתי המלאה בה. אני אגיד את זה שוב: אני גאה, וכן, פריז גאה שמלכת דראג תישא את הלפיד ואת ערכי השלום והאנושיות. אסייע בכל פעולה משפטית שגסט תנקוט".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

חוץ לפני גסט, מלכת דראג נוספת תישא את הלפיד האולימפי. מרטין נאמיאס, הידוע בתור "מיס מרטיני", יהיה עם הלפיד האולימפי ב-11 במאי בעיירה דין לה בן. מסע הלפיד בצרפת, אמור להתחיל ב-8 במאי במרסיי עד לטקס פתיחת המשחקים ב-26 ביולי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר