כמו בטוקיו: שני ספורטאים החיים בישראל יהיו חלק מנבחרת הפליטים באוליפיאדת פריז

תחלוויני (לואי) גבריסוס מאריתראה וג'מאל עבדלמג'יד מסודן, החיים ומתאמנים בישראל, יקחו חלק פעם נוספת במשחקים האולימפיים אחרי שהוועד האולימפי הבינלאומי הכריז על השתתפותם

צפו: כך צרפת תאבטח את שמי פריז באולימפיאדה / רויטרס

תחלוויני (לואי) גבריסוס וג'מאל עבדלמג'יד, שהובילו את נבחרת הפליטים של הוועד האולימפי הבין-לאומי להישגים חסרי תקדים בטוקיו 2020, נבחרו היום (חמישי) לנבחרת הפליטים האולימפית למשחקים בפריז 2024.

הוועד האולימפי הבין-לאומי פרסם את רשימת הספורטאיות והספורטאים של נבחרת הפליטים למשחקי פריז 2024. מבין 36 ספורטאים שיתחרו ב-12 ענפים, נכללים בנבחרת תחלוויני גבריסוס (הפועל עמק חפר) מאריתריאה שיתחרה בריצת המרתון וג'מאל עבדלמג'יד (הפועל תל-אביב) מסודאן שיתחרה בריצת 5,000 מטרים.

במשחקים האולימפיים טוקיו 2020, תחלוויני נשא את דגל המשלחת בטקס הפתיחה ובריצת המרתון סיים במקום ה-16 בתוצאה של 2:14:02 שעות. במהלך ההכנות לפריז 2024, שיפר את שיאו האישי שעומד כיום על 2:09:00 שעות, אותו קבע במרתון סביליה 2023. בריצת ה-5,000 מטרים, עבדלמג'יד השיג תוצאה פנטסטית במוקדמות ושיפר אתשיאו האישי ב-12 שניות עם זמן של 13:42.98 ודורג במקום ה-23. מאז עשה התקדמות משמעותית וצבר המון ניסיון בתחרויות עלית בינלאומיות, הוא קבע שיאים אישיים ב-10,000 מטר – 28:09 דקות, והגיע להישג מרשים (מקום תשיעי) באליפות אירופה במרוצי שדה 2023 בבריסל.

שני האתלטים המוכשרים מקבלים מעטפת תמיכה מהוועד האולימפי בישראל ומשולבים בפעילויות של איגוד האתלטיקה בישראל, על אף שאינם מייצגים את ישראל במשחקים האולימפיים. השניים מקבלים מלגה חודשית מהוועד האולימפי הבין-הלאומי.

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "הוועד האולימפי מאוד שמח לקבל את ההודעה שג'מאל ותחלוויני ייצגו את נבחרת הפליטים בפעם השניה לאחר שעשו זאת בהצלחה בטוקיו. שניהם מהווים חלק בלתי נפרד מהמשפחה האולימפית הישראלית והם מקבלים את תמיכתנו המלאה בהכנות לקראת הופעתם בפריז 2024. אנחנו מאמינים בהם, אוהבים אותם ומאחלים להצלחתם".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה: "אנחנו שמחים ונרגשים ששני האתלטים שלנו, תחלואיני מלקה וג׳מאל עבדלמאג׳י, ישתתפו במשחקים האולימפיים בפריז במסגרת משלחת הפליטים. תחלואיני וג'מאל תורמים רבות לפיתוח ריצות הארוכות בישראל, אנחנו גאים בהם מאוד ומאחלים להם הצלחה גדולה בפריז".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר