בפעם הרביעית ברציפות: מישה זילברמן שוב קיבל את הכרטיס לאולימפיאדה

שחקן הבדמינטון הוותיק ישתתף גם במשחקים האולימפיים בפריז בזכות דירוגו וימשיך להיות חלק מהמשלחת הישראלית

נהר הסיין עלה על גדותיו והזיז את השעון לאולימפיאדת פריז

שחקן הבדמינטון מישה זילברמן הבטיח היום (שלישי) את השתתפותו במשחקים האולימפיים בפריז. הוא דורג במקום ה-24 בדירוג האולימפי ויהיה הנציג הישראלי היחידי בענף בקיץ הקרוב. עבור זילברמן בן ה-35 תהיה זאת הפעם הרביעית ברציפות במשחקים האולימפיים, כשבשני האחרונים (ריו 2016 וטוקיו 2020) הוא ניצח משחק אחד בשלב הבתים, אך לא הצליח להעפיל לשלב הבא.

בכך הפך זילברמן לספורטאי השישי בהיסטוריית המשלחת הישראלית שמשתתף בארבע אולימפיאדות. מי שעשו זאת לפניו הם הג'ודוקא אריק זאבי, השייט יואל סלע, מתעמל המכשירים אלכס שטילוב, הקלע גיא סטריק והשחיינית האמנותית אנסטסיה גלושקוב.

זילברמן אמר: "החלק הקל הסתיים ועכשיו החלק הכי קשה הוא ההכנה שלי לפריז 2024 כדי שהגיע בשיא שלי לשם. תודה רבה לכל מי שאיתי בכשלונות שלי ועוזר לי לקום על הרגליים ולתת לי את הכוח להמשיך ולהגיע לגבהים חדשים". זילברמן יהיה הספורטאי ה-58 במשלחת הישראלית, ביחד עם ספורטאים שיגיעו מ-15 ענפים שונים.

מישה זילברמן. גם הוא יהיה בפריז, צילום: מרקו

בכורה לנדב רייסברג בג'ירו דה איטליה

קבוצת ״ישראל פרמייר טק״ תזנק בשבת לג׳ירו דה איטליה במטרה מוצהרת להילחם על ניצחונות כמעט בכל אחד מ 21 משלבי הטור. הבשורה הישראלית היא שרוכב ישראלי צעיר ומבטיח – נדב רייסברג, יערוך הופעת בכורה בגראנד טור.

הרוכב הישראלי עשוי לספק את אחד הסיפורים המרתקים ביותר של הקבוצה בג׳ירו הזה. רייסברג בן ה-23 יעשה כאמור את הופעת הבכורה שלו בגראנד טור חרף העובדה שחלפו בסך הכל שלושה חודשים מאז פתח את העונה הראשונה שלו בקבוצה המקצוענית הבוגרת.

למרות שרייסברג סומן כאחד הכישרונות הבולטים ביותר שצמחו בישראל בשנים האחרונות, הוא הותיר רושם עמוק על הצוות המקצועי של הקבוצה לאחר ההופעות המצוינות שלו במרוצי ענק חד יומיים, סטראדה ביאנקה ולאחרונה – הפריז רובה המיתולוגי. זו תהיה ההופעה הראשונה של ישראלי בגראנד טור אחרי היעדרות של למעלה משנה. למרות שרוכבים ישראלים זינקו ללא פחות מעשרה גראנד טורים מאז הג׳ירו ההיסטורי שהוזנק בירושלים ב 2018, רייסברג הוא הראשון מדור הרוכבים הישראלי החדש שיופיע בגראנד טור.

רייסברג: "אני מודה שאני מאד מתרגש. מעולם לא התנסיתי במרוץ שלבים ארוך, בטח לא ברמה הזו, אבל כמעט ואין בי פחד. עשיתי כל מה שניתן כדי להגיע מוכן - את השבועות האחרונים ביליתי לבד במחנה גובה באנדורה ולא עשיתי שום דבר חוץ מאימונים וטיפולים. רק אופניים, אופניים ועוד אופניים. בזמן הפנוי בין הרכיבות עשיתי שיעורי בית על כל אחד מהשלבים כדי שאגיע הכי מוכן שאפשר. לסיים את המרוץ זו לא מטרה עבורי אלא לעשות מה שמצפים ממני כדי לסייע לחברים שלי להשיג כאן ניצחונות. ומעבר לזה, אני מחכה גם להזדמנות האישית שלי להביא תוצאה – טופ עשר באחד מהשלבים. אז כן, זורקים אותי פה למים עמוקים אבל זו הוכחה שסומכים עלי. לא אאכזב".

נדב רייסברג, צילום: נועה ארנון
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
נדב רייסברג, צילום: נועה ארנון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר