יום אדיר לג'ודו הישראלי באליפות אירופה: רז הרשקו זכתה בזהב, ענבר לניר בארד

אחרי שתי מדליות כסופות ברציפות, הג'ודוקא בקטגוריית המשקל הגבוהה ביותר הטילה באיפון את יריבתה והוכתרה לאלופת אירופה • חברתה למשלחת הפסידה בחצי הגמר, אבל הפילה את יריבתה הפורטוגלית תוך 19 שניות וזכתה במדליית ארד שנייה ברציפות באליפות

רז הרשקו בראש הפודיום של אליפות אירופה בג'ודו

אליפות אירופה בג'ודו נכנסה ליומה האחרון, ואיזה יום אדיר זה היה לנבחרת הנשים של ישראל. אחרי שני גמרים בהם ירדה מאוכזבת מהמזרן, רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) הפכה לראשונה בקריירה שלה לאלופת אירופה עם מדליית הזהב, בעוד אלופת העולם המכהנת, ענבר לניר (עד 78 ק"ג), זכתה במדליית הארד אחרי תחרות דומיננטית משלה.

הרשקו החלה את התחרות בסיבוב השני בקטגוריית המשקל שלה, עם ניצחון באיפון על קרן סטיבנסון ההולנדית. ברבע הגמר פגשה את אליס סטרסבה הרוסיה, עליה השיגה יתרון של ווזארי תוך דקה ושמרה עליו עד לסיום. בקרב על מקום בפודיום פגשה הרשקו את הטורקייה קיירה אוזדמיר המדורגת תשיעית בעולם. כשנייה לסיום הרשקו חילצה עונש שלישי מיריבתה ועלתה בפעם השלישית ברציפות לגמר. בניגוד למה שאירע בתחרות הגברים, הפעם הטורקייה כן לחצה יד ליריבתה הישראלית.

רז הרשקו בקרב על מדליית הזהב, צילום: AFP

בגמר הרשקו פגשה את ג'וליה טולופואה הצרפתייה. בסיומו של קרב סטטי יחסית, בו הצרפתייה קיבלה שתי עונשים, הרשקו הצליחה להטיל אותה באיפון על המזרן 40 שניות לסיום וזכתה לראשונה בקריירה שלה במדליית הזהב.

רז הרשקו לאחר הזכייה באליפות אירופה, צילום: AFP

לניר העפילה אוטומטית לסיבוב השני (בזכות דירוגה העולמי), שם פגשה את מטקה לובניק הסלובנית, אותה היא ריתקה דקה וחצי מתחילת הקרב והכריעה אותה בדרך למקום בין 8 הגדולות, שם פגשה את יוליה קורצ'נקו אותה הפילה תוך 9 שניות באיפון ועלתה לחצי הגמר. בארבעת האחרונות המתינה ללניר הצרפתייה אודריי טצ'ומאו שתופסת את המקום התשיעי בעולם. כ-48 שניות לסיום לניר ספגה איפון והיא תתמודד על מדליית הארד.  

בקרב העל המדליה היא פגשה את פטרישיה סמפאיו הפורטוגלית והפילה אותה באיפון כבר אחרי 19 שניות בדרך למדלית ארד שנייה ברציפות באליפויות אירופה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ענבר לניר (מימין) עם המדליה, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר