מציור על מפית למכירה בסכום בלתי נתפס: המהנדס של קבוצת הפורמולה 1 שבר שיא

הטיסה של גורדון מארי מקבוצת מקלארן נדחתה בסיום מרוץ באיטליה • שירבוט שהעביר איתו את הזמן הגיע לפס הייצור והפך לרכב הספורט היקר ביותר אי פעם • אילון מאסק כבר קנה לעצמו את הדגם הזה בעבר

מקלארן F1. למיליונרים בלבד. צילום: X

בית המכירות היוקרתי סות'ביס הודיע כי ב-13 במאי הקרוב הוא יציב למכירה את רכב מדגם מקלארן F1 - וכל מי שיש בכיסו סכומי עתק מיותרים מוזמן להירשם. זו אמנם הודעה לאקונית, אבל הסיפור מאחורי רכב הספורט המדובר הוא לא פחות ממדהים, בעיקר כי עברו 36 שנים מאז שהוא בא לעולם, במקרה לגמרי.

גורדון מארי הוא המהנדס של קבוצת מקלארן המתחרה בפורמולה 1. נחשב לאחד המבוקשים בתחום. בקיץ 1988, אחרי מירוץ מונזה, הוא המשיך למילאנו כדי לתפוס טיסה הביתה, אבל תקלה טכנית הובילה לדחיית הטיסה והשאירה אותו להמתנה ארוכה בנמל התעופה. כדי להעביר את הזמן, הוא לקח מפית מהקפיטריה, והחל לשרבט עליה דגם דמיוני של מקלארן.

מאוחר יותר, כשנפגש עם נשיא מקלארן, הוא שלף את המפית עם הדגם המצויר, והאחרון התאהב ברעיון ודרש ממנו לייצר דגם אמיתי "בכל מחיר". בסוף השבוע הזה, כאמור 36 שנה אחרי, רכב העל, בו שלושה מושבים בלבד (מושב הנהג נמצא במרכז הקדמי של הרכב, ומאחוריו עוד מושב זוגי), פורסם כעומד למכירה פומבית תמורת סכום התחלתי בלתי נתפס של 20 מיליון יורו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לא מעט רכבי על של חברות כמו פרארי, למבורגיני ופורשה הרקיעו במחיריהם עד היום, אבל אף אחד מהם לא התקרב לתג המחיר שהוצמד למקלארן F1. אגב, לשם השוואה, ב-1999, אילון מאסק קנה לעצמו את הדגם המדובר תמורת מיליון דולר בסך הכל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר