מבחן אחרון לארטיום דולגופיאט לפני פריז: "היו לנו חודשים אינטנסיביים"

האלוף האולימפי יחל את דרכו באליפות אירופה בהתעמלות, ינסה להשוות את המאזן ההיסטורי של אלכס שטילוב ולסדר לישראל מקום בגמר הקבוצתי: מדליות באליפות אירופה לשחיינים הפראלימפיים עמי דדאון ואיאד שלבי

עמי דדאון זוכה באליפות אירופה במשחה 50 מטר חזה / צילום: IPC

23:00. ההצלחה של נבחרת השחייה הפראלימפית של ישראל באליפות אירופה הנערכת במדיירה שבפורטוגל נמשכת, כאשר הערב (שלישי) הוסיפו עמי דדאון ואיאד שלבי עוד שתי מדליות כסף.

דדאון בן ה-23, שכבר הבטיח את מקומו במשחקים הפראלימפיים בפריז, השתתף במשחה הגמר ל-150 מטר מעורב, לאחר שסיים את המוקדמות במקום השני הכללי, ושמר על מיקום זה גם בהצגת הערב, לאחר שקבע 2:26.95 דקות. שלבי השתתף בגמר 100 מטר גב, כשהוא הוביל לאורך כל הדרך, אך במטרים האחרונים התעייף וסיים במקום השני עם 2:30.84 דקות.

נכון להיום, במאזנה של ישראל 7 מדליות סך הכל (2 זהב, 4 כסף ו-1 ארד). אין ספק שזו אחת מאליפויות אירופה הכי טובות של נבחרת ישראל הפראלימפית.

איאד שלבי. מדלית כסף והישג מרשים, צילום: אסנת פליס דואר

 

 

12:35. כמעט שלושה חודשים לפני המשחקים האולימפיים בפריז, יעלה מחר (רביעי) האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט למבחן האחרון שלו לפני הדבר האמיתי כשישתתף באליפות אירופה ברימיני שבאיטליה. דולגופיאט בן ה-26 יחפש את מדליית הזהב השלישית שלו באירוע זה, לאחר שעשה זאת כבר בטורקיה 2020 ובגרמניה 2022. במאזנו גם עוד שלוש מדליות כסף ואחת מארד, כך שזכייה באחת המדליות תשווה אותו לכמות של אלכס שטילוב.

"עשינו הכנה טובה, היו לנו כמה חודשים אינטנסיביים ואני מרגיש מוכן", אמר דולגופיאט ערב האליפות, "אנחנו נגיע במטרה להצליח, לבוא לעשות את שלנו ושכל אחד יעשה את התרגיל שלו בלי טעויות גדולות וכמה שיותר טוב". אחת המטרות של המתעמל הישראלי הבכיר היא גם לעזור לישראל לעלות לראשונה בהיסטוריה לגמר הקרב רב ולכן הוא ישתתף על כל ששת המכשירים. באליפות שנה שעברה באנטליה ישראל סיימה במקום ה-13 הכללי.

ארטיום דולגופיאט, צילום: AP

דולגופיאט לא יהיה הישראלי היחיד באליפות, כשלצידו יתחרו אלכס מיאקינין, פאבל גולידוב, איליה ליובימוב, רון פיאטוב ואורי זיידל, בהובלת המאמנים סרגיי וייסבורג ואנדריי גריבנוב. ישתתפו גם מתעמלי הנוער רון אורטל, נועם ברקוביץ׳, נועם סלוצקאי, מייק בורשטיין, ארז הכהן, עם המאמנים אילן קורצ׳ק ותום ארנון. ליובימוב וזיידל ינסו להתברג כמה שיותר גבוהה בתחרות הקרב רב, ובכך להשיג את הכרטיס האחרון למשחקים האולימפיים בפריז.

התחרות תיפתח כאמור מחר (רביעי), עם שלב המוקדמות, כאשר מתעמלי ישראל יתחרו החל ב-18:45 בבית השלישי. למחרת יתקיימו המוקדמות לנוער, כשבסוף השבוע (26-27 באפריל) יערכו הגמרים על כל מכשיר בנפרד ואילו ביום ראשון (28.4) יתקיים הגמר הקבוצתי. אליפות אירופה לנשים בהתעמלות מכשירים תתקיים רק ביום חמישי הבא ואת המשלחת הישראלית תוביל המתעמלת האולימפית ליהיא רז.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
המשלחת הישראלית לאליפות אירופה בהתעמלות, צילום: אורן אהרוני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר