פרס ג'פצ'ירצ'יר. צילום: Getty Images

תוך יממה: נקבע שיא עולם נוסף באתלטיקה

פרס ג'פצ'ירצ'יר הקנייתית הפכה לאישה הראשונה בהיסטוריה שיורדת מ-2:17 שעות במרתון בריצה שהתקיימה בלונדון • השיא אמור להקנות לה את הכרטיס לאוליפיאדת פריז, שם תוכל להגן על תוארה כאלופה האולימפית

עונת האתלטיקה החדשה, שתגיע לשיאה במשחקים האולימפיים בפריז, נפתחה בסערה עם שיא עולם שני בתוך יממה. היום (ראשון), פרס ג'פצ'ירצ'יר שברה את השיא במרתון לנשים בריצה שהתקיימה בלונדון.

הקנייתית בת ה-30, שהיא גם האלופה האולימפית המכהנת, קבעה תוצאה של 2:16:16 שעות ושברה את השיא בו החזיקה מרי קייטני, חברתה לנבחרת שעמד על 2:17.01 שעות והושג אף הוא בלונדון ב-2017.

ג'פצ'ירצ'יר אמרה לאחר מכן: "אני מרגישה אסירת תודה. אני כל כך שמחה. לא ציפיתי לזה. ידעתי שאנחנו הולכים לשבור את השיא אבל לא ציפיתי שזה יהיה אני. כשהייתי ב-40 ק"מ, אמרתי 'בואו נירגע' ואז 41 ק"מ התחלתי להגביר כשידעתי שאפשר לעשות את זה.

פרס ג'פצ'ירצ'יר, צילום: AP

"זה חשוב לי מאוד כי בשנה שעברה ציפיתי לנצח. לצערי, לא זכיתי אבל גם אני שמחתי. השנה אני כל כך שמחה".

הייתה סיבה נוספת לשמחתה של ג'פצ'ירצ'יר על קו הסיום, שכן הניצחון שלה כמעט בוודאות הבטיח לה מקום במשחקים האולימפיים. "זהו האירוע האחרון של קניה לבחירת הצוות. כשחציתי את הגבול ידעתי שאני הולכת להגן על התואר שלי בפריז", אמרה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

שיא העולם במרתון לנשים הוא שיא העולם השני שהושג ביממה האחרונה, לאחר שאתמול בליגת היהלום בסין קבע קופץ המוט מונדו דופלנטיס שיא חדש של 6.24 מטרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו