חשש: אירוע הספורט שישובש בגלל מפגינים פרו פלשתיניים

האבטחה אמנם תהיה הדוקה מהרגיל, אולם מנהל מרתון לונדון הביע דאגה ממחאה במהלך התחרות והפציר במפגינים להתרחק: "יש אנשים שרצים למען פלשתיניים וישראלים שנפגעו. למי שחושב שזה טוב לשבש את המירוץ - זה לא" • ויש גם מחווה מתוכננת לאלוף שנהרג בפתאומיות

הנהג הישראלי אריאל אלקין הניף על הפודיום קסדה למען החטופים

מנהל מרתון לונדון, יו בראשר, הביע היום (חמישי) את חששו מכך שמפגינים פרו פלשתיניים ישבשו את מרתון לונדון, שמהווה את אחת הריצות האחרונות לקביעת הקריטריון האולימפי לפריז.

האבטחה תהיה הדוקה מהרגיל, כל זאת בעקבות המלחמה במזרח התיכון. מפגינים פרו פלשתינים הם מראה קבוע ברחובות לונדון בחודשים האחרונים, אך בראשר הפציר במפגינים להתרחק: "מרתון לונדון עוסק בדו קיום. אנו מקווים שהמסר הזה יעבור לכל מי שחושב שזה דבר טוב לשבש את המירוץ, כי זה לא".

מפגינים פרו-פלשתינים באנגליה, צילום: רויטרס

"אנחנו תמיד נוקטים באמצעי זהירות למקרה שאנשים ינסו לשבש את מרתון לונדון. רצים יגייסו יותר מ-66.477 מיליון יורו לצדקה ביום ראשון", ציין, "יש אנשים שרצים למען פלשתינים שנפגעו. יש אנשים שרצים למען ישראלים שנפגעו. יש כל כך הרבה אנשים שרצים למען כל כך הרבה מטרות שונות. מה שתמיד ניסינו לעשות זה לקרב אנשים".

בתוך כך, מנהל המרתון הכריז על מחיאות כפיים של 30 שניות לפני המירוץ ביום ראשון לזכרו של הזוכה בשנה שעברה קלווין קיפטום, שיאן העולם במרתון בן ה-24 מקניה שמת ב-11 בפברואר יחד עם מאמנו ג'רווייס חקיזימנה בעקבות תאונת דרכים בארצו. "אנחנו עצובים מאוד לאבד את אלוף הגברים שלנו, קלווין קיפטום, שהלך לעולמו באופן טרגי מוקדם יותר השנה", אמר בראשר.

הכרוז של מרתון לונדון ג'ף וייטמן ידבר על קיפטום ויהיו 30 שניות של מחיאות כפיים ואחריהן סרטון שישודר על ידי ה-BBC.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
קלווין קיפטום. גיבור לאומי בקניה, צילום: USA TODAY Sports
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר