שחר הניצחון בפריז. צילום: רויטרס

ממשלת צרפת לתושבי פריז: "תלכו ברגל בזמן האולימפיאדה"

העומס הצפוי על התחבורה הציבורית בעיר מהווה את אחד האתגרים הגדולים של המדינה לקראת המשחקים האולימפיים • שר התחבורה: "אפשר גם לנסוע על אופניים"

מיליוני תיירים צפויים להציף את רחובות פריז בקיץ הקרוב כדי לחזות במשחקים האולימפיים, כשהיום (שני) רשויות המדינה יצאו בקריאה לתושבי העיר ללכת ברגל, לעבוד מהבית ולהשתמש כמה שיותר באופניים כדי למנוע כאוס תחבורתי.

"אל תפחדו ללכת ברגל, זה טוב לבריאות שלכם", אמרה נשיאת המחוז ואלרי פקרס, שהעלתה ספקות לגבי יכולות עיר הבירה הצרפתית להתמודד עם זרם המבקרים באולימפיאדה בתקופה שהיא גם ככה עמוסה ואיסור כניסת מכונית למרכז העיר לאתרים האולימפיים, רק יגבירו את העומס.

"מי שיכול, שיעבוד מהבית או שימנע להשתמש בתחבורה ציבורית במהלך התקופה האולימפית, רשת המטרו תוכל להכיל מספר אנשים כמו ביום עבודה חורפי טיפוסי, אך עם שיאים פתאומיים קווי המטרו והרכבות לא יכלו לעמוד בזה".

על פי הערכות, בתחילת כל יום ובשעות הערב החל מטקס הפתיחה ב-26 ביולי, צפויים מעל לחצי מיליון אנשים להשתמש בכל שעה בתחבורה הציבורית, אך גם עליה של 15 אחוז במספר הרכבות בשעות אלה לא יכלו להכיל את כולם בשעות העומס.

מי שעוד מציע פתרון הוא שר התחבורה פטריס ורגרייט: "הגיע הזמן לעלות על האופנים שלכם, אנחנו מתכננים להוסיף עוד 3000 אופניים שיהיו זמינים ברחביי העיר וגם יצרנו 400 קילומטרים נוספים של שבילי אופניים".

כדי לעזור למשתמשי התחבורה לתכנן את נסיעתם ולצפות במגבלות, הממשלה גם הקימה אתר אינטרנט ייעודי בכתובת anticiperlesjeux.gouv.fr כדי לראות מה מצב 303 תחנות המטרו ו-219 הקילומטרים של המסלולים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בנוסף, שלטי תנועה אלקטרונים, יכוונו את הנהגים ויתריעו על בעיות, כשהם יצטרכו לקחת בחשבון את "הנתיב האולימפי" שיהיה במהלך המשחקים השמור לספורטאים שיוכלו להגיע בזמן לאימונים והתחרויות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו