המאמן האיראני בפוסט אמיץ: "אנחנו עומדים לצד ישראל, הם חברים שלנו"

בתגובה למתקפה של המשטר האיראני, מאמן הג'ודו שעזב את מולדתו הביע תמיכה בישראל: "אנחנו במלחמה מול המשטר שלנו ולא צריכים לשלם את המחיר הזה. אין לנו דבר נגד אף אחד" • שגיא מוקי שיתף את המסר

הנהג הישראלי אריאל אלקין הניף על הפודיום קסדה למען החטופים

המתקפה שפתחה הלילה (בין שבת לראשון) איראן על ישראל עם מאות כטב"מים וטילי שיוט גרמה ללא מעט תגובות ברחבי העולם. אחת מהן היתה מפתיעה במיוחד, כאשר מאמן נבחרת הג'ודו של איראן לשעבר ווהיד סרלק הביע תמיכה בישראל.

סרלק שעזב את מולדתו וכיום משמש כמאמן נבחרת הפליטים העלה סטורי וכתב: "אנחנו האנשים האיראנים ואנחנו כרגע נמצאים במלחמה מול המשטר השולט במדינתינו. לאיראנים יש חברה מפותחת ואין להם דבר נגד אף אנשים, ארץ או דת. אנחנו עומדים לצד היהודים וישראל ורואים בהם חברים שלנו".

"אנשים מאיראן לא צריכים לשלם את המחיר של המשטר שלהם. מאחל לחופש עבור המדינה שלי, ושלום עבור כולם". כשהוא גם מתייג את שגיא מוקי שהעלה את הסטורי אף הוא.

מאמן הג'ודו האיראני ווהיד סרלק, צילום: אורן אהרוני
הסטורי של מאמן הג'ודו האיראני ווהיד סרלק, צילום: צילום מסך

אין זאת הפעם הראשונה שסרלק מביע את תמיכתו בישראל. בשנת 2022 במהלך אליפות העולם בג'ודו בטשקנט, התרחש רגע מרגש כאשר המאמן האיראני ומאמן נבחרת הנשים של ישראל שני הרשקו העלו סרטון שבו הם נראים מחובקים אחד עם השני ומעבירים מסר של שלום, כשבסיום הם לחצו ידיים ונתנו חיבוק אחד לשני. סרלק אמר באותו סרטון בפרסית כי "האיראנים הם ידידי ישראל ומכבדים את ישראל".

בתחילת שנה שעברה סרלק הגיע בפעם הראשונה לישראל, ביחד עם נבחרת הפליטים, כדי להשתתף בגרנד סלאם תל אביב.

מאמן הג'ודו האיראני ווהיד סרלק, צילום: אורן אהרוני
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ווהיד סרלק עם שני הרשקו, צילום: צילום מסך
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר