בגלל המלחמה: חברה גרמנית מסרבת למכור ציוד לספורטאים הישראלים

הזמנה שגרתית של ציוד למען נבחרות הכדורשער הישראליות נתקלו בסירוב מצד היצרן שטען כי פעל כך בשל "הסכסוך המתמשך": "החלטה התואמת את מחויבותינו לקידום שלום" • בוועד הפראלימפי ובהתאחדות לספורט נכים מתרעמים על הפגיעה בספורטאים לקויי הראייה: "זהו ראשיתו של תהליך מסוכן מאוד, צעד שרק מוסיף שמן למדורה הבוערת גם כך"

הנהג הישראלי אריאל אלקין הניף על הפודיום קסדה למען החטופים

הזמנה שגרתית של 50 כדורי משחק מגומי לנבחרת הכדורשער של ישראל מהחברה הגרמנית KSG GMBH, נתקלה בסירוב היצרן לספק את המוצרים לישראל בשל "הקונפליקט באזור". לטענתה הסירוב לספק כדורים לישראל יתרום לשלום אזורי.

בהודעת החברה נאמר: "צר לי להודיע לך כי בשל הסכסוך המתמשך באזור, חברתנו קיבלה את ההחלטה להפסיק זמנית מכירה של מוצרים לישראל. החלטה זו תואמת את המחויבות שלנו לקידום שלום ויציבות באזורים המושפעים".

"אני מבין שזה עלול להפריע לך, ואני מתנצל בכנות על כל הפרעה שזה עלול לגרום לתוכניות הרכישה שלך. עם זאת, אנו כ-KSG מאמינים כי נקיטת עמדה זו נחוצה כדי לקיים את העקרונות שלנו ולתמוך במאמצים לפתרון בדרכי שלום לסכסוך. אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ונבחן מחדש את עמדתנו ככל שהנסיבות יתפתחו. בינתיים, אל תהסס לפנות אם יש לך שאלות או חששות".

החרם הגיע גם לכדורשער, צילום: קרן איזיקסון

בוועד הפראלימפי ובהתאחדות לספורט נכים אומרים כי מחברה זו הוזמנו בעבר באמצעות יבואן מקומי כדורי משחק רבים המיועדים לעיוורים ולקויי ראייה. הם טענו כי החלטה זו מקוממת במיוחד מאחר והכדורים מיועדים לאוכלוסיית העיוורים ולקויי ראייה הפוקדת את בית חינוך עיוורים בירושלים, שם מתאמנת גם נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער. נבחרת הנשים שכבר הבטיחה את מקומה במשחקים בפריז, ונבחרות הגברים והעתודה הן בין הנבחרות המובילות בעולם, ובהן שחקנים ומאמנים יהודים וערבים.

במכתב לשר התרבות והספורט, לשגריר גרמניה בישראל ולוועד הפראלימפי הבינלאומי, עליו חתומים יו"ר ההתאחדות לספורט נכים רו"ח אהוד רצאבי, ויו"ר הוועד הפראלימפי משה (מוץ) מטלון, הם כותבים כי "מהלך זה מהווה פגיעה קשה בספורט הפראלימפי ובמדינה כולה, בטוהר הספורט, ובחזון הוועד הפראלימפי הבינלאומי הדוגל בשיוויון מלא בין מגדרים, דתות ועמים. זהו ראשיתו של תהליך מסוכן מאוד, אשר עלול להתדרדר לענפים נוספים ומדינות נוספות. צעד זה של החברה הגרמנית רק מוסיף שמן למדורה הבוערת גם כך ולסיכון שלום הנבחרות הישראליות בחו"ל".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ענף הכדורשער מיועד לעיוורים ולקויי ראייה. במהלך התחרות משחקים הספורטאים עם כיסוי עיניים על מנת להשוות את רמת העיוורון אצל כולם, כשאת מיקום השער הם מזהים על פי סימון על המגרש, ואת מיקום הכדור על פי הפעמונים שבתוכו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר