מהפכה בטניס הזוגות: אלו החוקים החדשים

מטרת האסטרטגיה החדשה של ה-ATP: להגדיל את העניין במשחק בקרב האוהדים, השחקנים והמארגנים • הקהל יוכל להסתובב ביציע, השחקנים יגישו מהר יותר • כל הפרטים

קרלוס אלקרס זוכה באינדיאן וולס / אינדיאן וולס

מהפכה בטניס הזוגות: טורניר המאסטרס במדריד שיפתח ב-24 באפריל יציג לראשונה חוקים חדשים בטניס הזוגות לגברים. מטרת האסטרטגיה החדשה של ה-ATP: להגדיל את העניין במשחק בקרב האוהדים, שחקנים והמארגנים.

במשך תקופה ארוכה, ה-ATP בדק את הסיבה העיקרית לירידה בהתעניינות בענף. אחת הסיבות העיקריות, היתה אי הופעת שחקני היחידים גם בטורניר הזוגות. באמצעות החוקים החדשים ינסו לשנות את המצב, ולכן 16 מקומות לצמדים בטורניר יקבעו על סמך דירוג היחידים.

אנדיוני מניפים את גביע אליפות אוסטרליה ב-2008, צילום: AP

טורניר הזוגות יצומצם לחמישה ימים בלבד בשבוע השני, כאשר לקהל תהיה האפשרות לנוע חופשיות במגרש, מה שיהווה בונוס נוסף לציבור שנאלץ בדרך כלל להישאר משחקים שלמים בלי לזוז מהכיסא. השחקנים יהיו כפופים לכללים חדשים שנועדו לצמצם את משך המשחקים. במקום 25 שניות בין נקודה לנקודה, יהיו 15 שניות בלבדמה שיקטין משמעותית את הקפצות הכדורים הארוכות שלא לצורך.

מת'יו אבדן, שחקן הזוגות מספר 2 בעולם ונשיא המועצה המייעצת לשחקני ATP, אמר: "לטניס הזוגות יש כל כך הרבה מה להציע לאוהדים, האווירה שהוא יכול ליצור כשהיא מוצגת בצורה הנכונה היא פנומנלית. הניסוי בא בעקבות סקירה והתייעצות עם אוהדים, גופי שידור ובעלי עניין בטניס".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר