ריקאקו איקה. צילום: Getty Images

מעוררת השראה: השחיינית שחלתה בלוקמיה, העפילה לאולימפיאדת פריז

ריקאקו איקה בת ה-23 התאוששה מהמחלה הקשה, והעפילה אחרי שהחמיצה את המקום באולימפיאדת טוקיו • "אני פשוט ממש ממש שמחה להגיע לפריז, זה מה שאני מרגישה כרגע", היא סיפרה

חמש שנים לאחר שהובחנה כחולה בלוקמיה, השחיינית היפנית איקה ריקאקו, הבטיחה היום (חמישי) את מקומה בנבחרת למשחקים האולימפיים בפריז הקיץ. ריקאקו בת ה-23 תייצג את יפן ב-100 מטר פרפר באולימפיאדת פריז, לאחר שסיימה שנייה במבחנים המקומיים שהתקיימו השבוע עם זמן של 57.34 שניות, בכך הקדימה במאית בודדת את יריבתה שמאטסומוטו שיהו שנותרה בחוץ.

המשלחת של יפן לבירה הצרפתית, תכלול 13 שחייניות ועוד 14 שחיינים בסך הכל. "בסופו דבר, אני חושב שהזרועות הארוכות שלי הן שניצחו במירוץ", אמרה ריקאקו. "לא יכולתי לראות את הזמן שלי בהתחלה. ידעתי שהפסדתי במירוץ אבל לא חשבתי שזה רק 0.01 ביני לבין המקום השלישי. אני פשוט ממש ממש שמחה להגיע לפריז. זה כל מה שאני יכולה להרגיש עכשיו".

ריקאקו איקה, צילום: Getty Images

בגיל 18, ריקאקו היתה אחת המועמדות להיות הכוכבות של אולימפיאדת טוקיו, לאחר שנבחרה ל-MVP של משחקי אסיה. עם זאת, בתחילת 2019 היא אובחנה כחולה בלוקמיה ונאלצה לבלות כ-10 חודשים בבית החולים.

הקאמבק שלה היה מרהיב. ריקאקו זכתה ב-100 מטר חופשי וב-100 מטר פרפר במבחנים האולימפיים של 2021 באוגוסט 2020. הזמנים לא היו מספיק מהירים כדי להעפיל לאירועים אישיים בטוקיו, אבל ההופעות שלה זיכו אותה במקום בנבחרות השליחות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו