"פסק הדין הזה יהדהד": ניצחון גדול לספורט הישראלי בבית המשפט

השופטת הקנדית וראש הטריבונל המשפטי של איגוד ההוקי קרח הבינלאומי, ננסי אור, ביטלה את ההחלטה להדיח מראש את נבחרות ישראל מהאליפויות השונות

נבחרת ישראל בהוקי קרח. די לאפליה. צילום: kostadin andonov IIHF

בפסק דין ביקורתי של השופטת המכהנת בבית המשפט בקנדה, ננסי אור, המשמשת גם כראש הטריבונל המשפטי באיגוד ההוקי קרח הבינלאומי, נקבע כי ה-IIHF נהג בחוסר שיוויון ואפליה נגד איגוד הוקי הקרח הישראלי. החלטותיו להדיר מראש וללא כל בסיס עובדתי את נבחרות ישראל מתוכנית הטורנירים לשנת 2024, בשל מה שהגדיר "סיכון בטחוני לכלל המשתתפים בטורנירים", נמצאו לא מקובלות.

השופטת אור פסקה באופן חד משמעי, כי החלטה זו של האיגוד הבינאלומי, שהתקבלה ב-29 בנובמבר בטלה ומבוטלת ושישראל רשאית להתחרות בכל טורניר ככל שאר הנבחרות. פסק הדין שהתקבל מתאר באריכות (22 עמודים) את התהליך כולו ופוסק באופן חד משמעי שהאיגוד הוקי הקרח הבינלאומי הפר ברגל גסה את האמנה האולימפית תוך התעלמות מהנחיות שנשלחו אליו מהוועד האולימפי הבינלאומי (ה-IOC) והתקנון שלו ה IIHF עצמו.

את הערעור,  שהוגש על ידי איגוד הוקי הקרח הישראלי, הובילו עו"ד דליה בושינסקי והיועץ המשפטי של הוועד האולימפי הישראלי עו"ד גיל עטר (ממשרד נשיץ, ברנדס, אמיר), שהוא גם בורר בקאס (CAS), בית הדין העליון בעולם לענייני ספורט.

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל וחברת ה -IOC הגיבה: "פסק הדין של השופטת הקנדית אור מוכיח מעל לכל ספק שהספורט האולימפי בעולם פועל על פי סטנדרט ערכי אחיד וברור לפיו כל הוועדים האולימפים, האיגודים  הבינלאומיים והספורטאים שווים. הדרה ואפליה על רקע פוליטי הינה אסורה בהחלט

"אני גאה במאבק שהובלנו בתשוקה אמיתית לייצוג ישראל וערכיה. ערך הניצחון המשפטי הוא לאומי  ומשמעותי לאין ערוך מזירת הספורט עצמה  למרות חשיבותה הרבה.כישראלית, וכאשת ספורט שהערכים האולימפיים זורמים בעורקיה, אני גאה בוועד האולימפי על מנהליו וספורטאיו שעומד בחזית ההסברה וההגנה על מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית. אני בטוחה שפסק הדין הזה יהדהד בזירת הספורט העולמי.

"לצד אלה קיבלנו תמיכה אקטיבית ומשמעותית מסמנכ"ל הדיפלומטיה במשרד החוץ עמנואל נחשון משגרירות ישראל בצרפת ודוברה חן פדר, משגריר ישראל בבולגריה יוסי הלוי ושגרירויות אסטוניה וסרביה ומראשי הקהילה היהודית בצרפת וידידים רבים ברחבי העולם ועל כך תודה גדולה".

מאיגוד ההוקי קרח הישראלי נמסר: "הודעה משמחת לענף ההוקי, הספורט הישראלי ומדינת ישראל כולה. בנאומו המפורסם אמר נלסון מנדלה: 'לספורט יש כוח לשנות את העולם, לייצר תקווה במקום שלא היה בו כלום מלבד ייאוש'. החלטת השופטת נותנת לכולנו תקווה שצדק הינו ערך עליון ושהוא יראה וייעשה. אנחנו מתרגשים ושמחים שלספורטאים תתאפשר הזכות לייצג את המדינה ולהילחם למענה. תודה ענקית לוועד האולימפי הישראלי על המאמץ המשותף. יחד ניצחנו".

עו"ד דליה בושינסקי: "הטענה המרכזית שלנו היתה שמדינת ישראל אינה מדינה סוג ב', וספורטאיה אינם ספורטאים סוג ב'. הם ספורטאים בדיוק כמו שאר ספורטאי העולם, ולהעמיד אותם בסטטוס של 'אולי משתתפים' / 'נראה אם סידורי האבטחה יאפשרו את השתתפותם' היא החלטה מפלה, ואני שמחה שבית הדין קיבל טענה זו במלואה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"לא בכל יום ניתן פסק דין כה חד משמעי, תוך שימוש ברור במילים אפליה, חוסר שוויון והחלטה בלתי מידתית. העובדה שבית הדין אמר דברו מבלי לרכך את הדברים, והעובדה שמדובר בבית דין פנימי של האיגוד נגדו עתרנו מחזקת את פסק הדין ואת צדקת דרכנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר