מיטות מקרטון, מספרה, בית חולים ומסעדות סביב השעון: צפו - נחנך הכפר האולימפי בפריז

נשיא צרפת עמנואל מקרון חנך את המתחם שישמש את הספורטאים וחברי המשלחות במשחקים האולימפיים והפראלימפיים 2024 • מה הוא יכלול?

סיור בכפר האולימפי לפריז 2024 // רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון, חנך היום (חמישי) את הכפר האולימפי שישמש את הספורטאים וחברי המשלחות, במשחקים האולימפיים והפראלימפיים בפריז הקיץ.

הכפר שוכן בפרבר של סן-דני, הידוע בעולם הספורט כביתו של סטאד דה פראנס בו משחקות קבוצות הכדורגל והרוגבי הלאומיות של צרפת. אבל האזור עצמו הוא אחד העניים במדינה, ובשנה שעברה נרשמו בו מהומות לאחר ששוטר ירה למוות בנער ממוצא צפון אפריקני.

נחנך הכפר האולימפי בפריז, צילום: רויטרס

בניית הכפר הידידותי לסביבה הובילה ליצור כמעט 2,000 מקומות עבודה, כאשר 1,136 מהם הופנו לתושבים המקומיים. הכפר עלה כ-2.2 מיליארד דולר, רובו השקעה של יזמי נכסים אך כולל גם 700 מיליון דולר מכספי ציבור.

יותר מ-14,000 ספורטאים ואנשי צוות יתאכסנו בו באולימפיאדה ו-9,000 במשחקים הפראלימפיים. סך של 45,000 מפתחות יימסרו ב-1 במרץ לראש הכפר והספורטאים יתחילו להגיע ב-12 ביולי. הדירות משתנות בגודלן אך מכילות שמונה אנשים לכל היותר, עם שני אנשים לחדר וחדר רחצה אחד לכל ארבעה אנשים.

המיטות יהיו עשויות מקרטון אך יכולות לעמוד במשקל מקסימלי של כ-220 קילו. הם תוכננו למשחקי טוקיו, ומנהל הכפר לורן מישו אומר שהם ימוחזרו לאחר משחקי פריז כדי "לתת להם חיים אחרים". כבונוס, ספורטאים יכולים לשמור על שמיכת הפוך ההפיכה שלהם: צד כחול לאולימפיאדה, ירוק לאולימפיאדת הנכים.

נחנך הכפר האולימפי בפריז, צילום: AFP

חדר האוכל הראשי בכפר, יהיה פתוח 24/7, והוא יכול להכיל 3,260 אנשים ויגיש 40,000 ארוחות מדי יום בין היתר מהמטבח הצרפתי והאסיאתי, כמו גם אוכל קריבי ואפריקני, מסופקים יחד עם אפשרויות אחרות.

מאז החלה הבנייה לפני קצת יותר משלוש שנים, היו 28 פציעות חמורות של פועלים בכל האתרים האולימפיים ללא הרוגים, אמר סמנכ"ל התפעול יאן קריסינסקי. "כמובן, זה יותר מדי, אבל זה הרבה פחות ממה שציפינו לפי הסטטיסטיקה של התחום", אמר קריסינסקי ל-AP . "נפגשנו עם המנכ"לים של כל חברות הבנייה כדי לוודא שהם יספקו את התנאים הכי בטוחים שאפשר".

הקטנת טביעת הרגל הפחמנית הייתה מטרה בבחירה להשתמש בחומרים ומשאבים טבעיים. "לרוב הבניינים יש את המבנה או הריצוף מעץ", אמר קריסינסקי. מים קרים באופן טבעי מעומק 70 מטר מוזרמים בריצוף הבניינים כדי להפחית את הטמפרטורה בדירות - רצוי מאוד בחום אוגוסט החונק, ובמיוחד ללא מיזוג אוויר בגלל שיקולים סביבתיים.

נחנך הכפר האולימפי בפריז, צילום: רויטרס

לאחר שני האירועים, 6,000 איש ישתמשו בדירות באזור מגורים חדש. הוא יכלול שני בתי ספר, חומה נגד רעש כדי להגן עליו מכביש מהיר סואן, שבילי אופניים לפריז וגשר חדש שחוצה את נהר הסיין. שטחי משרדים ישמשו גם 6,000 עובדים.

כדי לעזור לשרוף עודפי קלוריות מהמזנון הענק, הוקם מרכז כושר ראשי המכיל יותר מ-350 מכשירים ושתי סאונות, שיכולות גם לעזור לספורטאים לשלוט במשקלם. יהיו שבעה אתרי אימונים נוספים המוקדשים לענפים ספציפיים, בית חולים באתר ומרכז למניעת סמים. כדי להתנייד בכפר, 200 אופניים זמינים כמו גם הסעות חשמליות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בנקודת המפגש בשם Village Plaza, ספורטאים יכולים לקבל קפה, להסתפר, לקנות מצרכים, לקבל מזומנים או לצפות במשחקים בשידור חי על מסך ענק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר