רשמי: גרנד סלאם ירושלים באתלטיקה ייערך במאי הקרוב

התאחדויות האתלטיקה העולמית והאירופית אישרו את התחרות היוקרתית שתתקיים באצטדיון בגבעת רם • מדליה שלישית לנבחרת ישראל באליפות אירופה לנוער בסייף • רצים עם מוגבלויות ישתתפו במרתון ירושלים • כל העדכונים - 29.02

גרנד סלאם ירושלים אושר רשמית. צילום: אורן אהרוני

אושר גרנד סלאם ירושלים באתלטיקה

התאחדות האתלטיקה העולמית והתאחדות האתלטיקה האירופית אישרו באופן רשמי את גרנד סלאם ירושלים 2024. התחרות תיערך ב-19 במאי באצטדיון האתלטיקה הלאומי גבעת רם בירושלים.

כך הפכו זבל לרהיטים באולימפיאדת פריז // רויטרס

לראשונה, התחרות היוקרתית ברמת סילבר (SILVER), תתקיים בישראל, והיא עתידה להפוך לתחרות מסורתית שתיערך מדי שנה. מדובר בתחרות האתלטיקה הבינלאומית השלישית שתתקיים בירושלים, אחרי שאיגוד האתלטיקה בישראל ועיריית ירושלים אירחו את אליפות אירופה U18 ביולי 2022 ואת אליפות אירופה U20 באוגוסט 2023, וזכו למחמאות רבות על האירוח ורמת המקצועיות והמתקנים הגבוהה. 

בתחרות צפויים להשתתף אתלטים מובילים מחו"ל, חלקם כבר אישרו את הגעתם לישראל. בנוסף, ייקחו בה חלק האתלטים הבכירים של ישראל, ביניהם חנה מיננקו, בלסינג אפריפה, אדוה כהן ויונתן קפיטולניק, עבורם זו תהיה תחרות משמעותית לקראת אליפות אירופה ברומא ביוני ולקראת המשחקים האולימפיים בפריז באוגוסט.

מדליה שלישית לנבחרת ישראל באליפות אירופה לנוער בסייף

נבחרת הבנים בענף הדקר הכוללת את יהונתן מסיקה, פיודור חפרסקי, אלון שריד ואלוף אירופה הטרי, דב וילנסקי זכתה במדליית הארד בתחרות שנערכת בנאפולי, איטליה. בקרב על המקום השלישי גברה הנבחרת הישראלית על נבחרת אוקראינה, בקרב לא פשוט והפכפך 43:45.

נבחרת הבנים בסייף, צילום: Bizzi Team

רצים עם מוגבלויות ישתתפו במרתון ירושלים

לראשונה בתולדות המירוץ הירושלמי הבינלאומי, תשתתף נבחרת של רצות ורצים עם מוגבלויות במקצה תחרותי שאינו מקצה הקהילות (מקצה המעודד מעורבות חברתית בו רצים נציגי עמותות רבים והוקם ע"י שלוה ועיריית ירושלים).

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בנבחרת שלוה, אשר תרוץ את מקצה 5 הקילומטרים, חברים בוגרים ובוגרות מארגון שלוה המטפל ומשלב ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בחברה. בנות הנבחרת יזניקו את המקצה יחד עם ראש העיר ויעבירו מסר ביום האישה אשר חל ביום המרתון, כי גם הן מסוגלות ויכולות ועם שוויון והכלה השמיים הם הגבול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר