הכי מטורף שיש: המספרים מאחורי סופרבול 2024

ההימורים המטורפים סביב המשחק ונתוני הרייטינג האדירים • ההוצאות הבלתי נתפסות וההכנסות לכלכלת לאס וגאס • הפתעה בנוגע לזמר אשר, שכרם הנמוך של השופטים והמענקים של השחקנים שיגיעו באיחור • הנתונים המלאים סביב אירוע הספורט הגדול בארה"ב

קלסי וסוויפט. שווים יחד המון כסף. צילום: EPA

מעבר להיותו אירוע הספורט הנצפה ביותר בארצות הברית ואחד החשובים בספורט העולמי, הסופרבול הוא אירוע כלכלי שמגלגל סכומי כסף אדירים. רגע אחרי הזכייה הדרמטית של קנזס סיטי צ'יפס, אנחנו מביאים לכם את כל הנתונים מהלילה הבלתי נשכח בלאס וגאס, ואנחנו מבטיחים לכם שתישארו פעורי פה.

מענקים. מעבר ליוקרה המקצועית, כל שחקן של הקבוצה המנצחת מקבל צ'ק מנופח בסך 164 אלף דולר. שחקני המפסידה ירוויחו סכום "זעום" של 90 אלף דולרים כל אחד. הכסף, אגב, יימסר 15 יום לאחר מועד המשחק. העיכוב הקל במסירת הכסף כנראה פחות מפריע לפטריק מהומס, הכוכב הגדול של קנזס, כי הוא חתם רק ב-2020 על חוזה לעשור בשווי של 450 מיליון דולר.

למרבה ההפתעה, דווקא שופטי המשחק לא מתוגמלים על המשחק החשוב של העונה. ב-NFL השופטים מקבלים שכר שנתי של 205 אלף דולר לעונה, אך לא מקבלים תוספת על הסופרבול. לפחות הם זוכים ליוקרה מקצועית רבה.

פטריק מהומס. MVP פעם שלישית, צילום: AP

רייטינג. כאמור, הסופרבול הוא אירוע הספורט הנצפה ביותר בארה"ב ואחד המשחקים הנצפים ביותר בעולם. רק גמר בליגת האלופות בכדורגל מדורג מעל מעל הסופרבול כאירוע הספורט השנתי הנצפה ביותר למשחקי קבוצות בעולם. הנתונים המלאים צפויים להתפרסם בקרוב, אך כבר עכשיו אפשר לומר שמעל 40% מכל משקי הבית בארה"ב ומעל 60% מכל מקלטי הטלוויזיה הפעילים צפו במשחק. בכל רגע ממשך השידור צפו למעלה מ-100 מיליון אמריקנים, וההערכה שכ-130-140 מיליון אמריקנים צפו לפחות בחלקים מהמשחק.

הוצאות והכנסות. בסך הכל, ההוצאות על מזון, משקאות, ביגוד, עיטורי מסיבות והוצאות נלוות לאירוע מוערכות ל-17.3 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של כמיליארד דולר לעומת המשחק בשנה שעברה.

קלסי נאבק על כדור. הלילה, צילום: USA TODAY Sports

ההוצאות כמובן מכסות את עצמן בגדול. חוץ מהכסף הגדול שנכנס מזכויות שידור ומפרסומות, העסקים באזור שלשלו לכיסם סכומי כסף נאים. לשכת המסחר של ארה"ב מסרה כי האירוע הניב 500 מיליון דולר נוספים לכלכלת לאס וגאס.

הסכומים הללו כוללים 150,000 מבקרים שהגיעו לעיר והוציאו מכיסם על פי ההערכות 215 מיליון דולר על מזון ומשקאות, חדרי מלון, מוצרים הקשורים למשחק ופריטים אחרים.

המפגש של טיילור סוויפט וטרוויס קלסי בסיום הסופרבול // קרדיט: X

הימורים. נתונים אלה אינם כוללים את סכומי העתק  שהיו קשורים להימורים, כשכזכור, הגמר נערך בבירת ההימורים העולמית. כמעט 68 מיליון מבוגרים אמריקנים הימרו על המשחק – המספר הזה כולל הימורים שבוצעו באתרים חוקיים, וכמו גם בסוכנויות הימורים לא חוקיות ופעולות מקוונות במדינות אחרות.

תתפלאו לשמוע. לא כולם זכו בצ'קים גדולים. הזמר אשר אומנם זוכה למחמאות עצומות על המופע הנהדר שלו במחצית, אבל על פי הדיווחים בארה"ב שכרו יתקבל ישירות מאיגוד האמנים ויעמוד על 1,000 דולר ליום (שכרו יחושב לפי ימי החזרות וכמובן המופע עצמו). אבל אל תדאגו לאשר, היוקרה המקצועית וחשיפת הענק ישתלמו לו בגדול.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אשר מופיע בסופרבול, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר