"תקדים מסוכן": אחרי ההשעיה מאליפות העולם בהוקי – בישראל חוששים מתגובת שרשרת בענפים אחרים

חשיפת "ישראל היום": איגוד ההוקי העולמי השעה את ישראל בגלל "חשש לביטחונם של המשתתפים" • מיכאל הורביץ, מנכל האיגוד הישראלי טוען: "אנחנו מאמינים שמקורב לפוטין הוביל את המהלך הזה" • מגרמניה ועד לאיראן – בעולם סיקרו את ההרחקה: " מזכירים את ההרוגים בעזה, אך חלילה לא את מעשי הרצח של החמאס"

נבחרת ישראל בהוקי קרח נשים. צילום: כפיר זיו

ברחבי העולם מסקרים באופן נרחב את השעיית ישראל מאליפויות העולם בהוקי ומכל תחרות עד להודעה חדשה, כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום". כזכור, בהודעה שהתקבלה נאמר כי "לאחר שיקול מדוקדק החליט איגוד ההוקי העולמי כי בשל חששות לגבי בטיחותם וביטחונם של כל המשתתפים באליפות, ישראל לא תשתתף בתחרויות ה-IIHF לעת עתה".

גורמים בספורט הישראלי, אומרים כי מדובר ב"תקדים מסוכן", שיכול לגרום לתגובת שרשרת. עכשיו מדובר בהוקי, ומחר הוא יכול לגרום לאי השתתפות של ישראל באירועים בכדורסל, כדורגל ועד לאירועים אולימפיים.

בעקבות ההחלטה הגורפת, התחרות הקרובה שישראל צפויה לפספס היא אליפות העולם לג'וניור עד גיל 20 לגברים, שהיה אמור להתקיים במקור בישראל ועברה לבולגריה בגלל המלחמה. בנוסף, ישראל תחמיץ את אליפות העולם לנשים במרץ באסטוניה, כשבאותו חודש אמורה להתקיים בספרד גם אליפות העולם עד גיל 18 ואליפות העולם לגברים באפריל בסרביה.

ברחביי העולם לא התעלמו מהחלטה, החל מאתרים ספציפיים שמסקרים את הענף ועד לאתר של ערוץ טלוויזיה גדול באיראן "PressTV", תחת הכותרת "איגוד ההוקי העולמי אוסר על השתתפות ישראל ללא הגבלת זמן, כשהם מזכירים את ההרוגים בעזה, אך חלילה לא את מעשי הרצח של החמאס מהשבעה באוקטובר".

נבחרת הנשים בהוקי קרח. יעצרו את ההחלטה?, צילום: אורן אהרוני



מיכאל הורביץ, מנכ"ל האיגוד הישראלי, סיפר ל"ישראל היום": "אנחנו הולכים לבית הדין לברורות בספורט. הם הודיעו לנו ועשינו הליכים למנוע את ההחלטה עם הוועד האולימפי ומשרד הספורט, אך זה לא עזר והם הודיעו לפני יומיים שאנחנו לא משתתפים".

"נקווה שנוכל לגרום להליך מהיר ויאשרו לנו להשתתף בקרוב, או לפחות שיתנו צו מניעה עד שאין החלטה, בעיקר לתחרות הקרובה. יש לנו תקדים שבסקוטש ביטלו את אליפות העולם במלזיה. אין לנו שום כוונה להשלים עם זה שמדובר באירוע ביטחוני ואנחנו נלחם בזה".

אז מה המניע של האיגוד העולמי?

"בתוך הדירקטוריון יושב בכיר של ההוקי הרוסי ואחד האנשים החזקים בענף, הוא עובד קבוע עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואנחנו מאמינים שהוא הוביל את ההחלטה הזאת".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, צילום: איי.פי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר