פרסום ראשון: בצל המלחמה, איגוד ההוקי הבינלאומי סילק את נבחרת הנשים של ישראל מאליפות העולם

הטענה המרכזית להחלטה המקוממת: סיכון ביטחון שאר המשתתפות • "אנחנו מאוכזבות, כעוסות ומתוסכלות", אמרה הקפטנית חן קוטלר

נבחרת הנשים בהוקי קרח. אבדה הספורטיביות. צילום: אורן אהרוני

הפוליטיקה והמלחמה החליקו לתוך הספורט? איגוד ההוקי העולמי (IHF) הודיע כי נבחרת הנשים של ישראל לא תוכל להשתתף באליפות העולם הקרובה, שתצא לדרך ב-24 במרץ באסטוניה, בטענה לחשש לביטחונן של שאר המשתתפות בטורניר.

עידן נחמיאס פוגש את אחיו, קצין בגולני, אחרי 96 ימים בעזה | מכבי תל אביב

ישראל העפילה בזכות לאליפות ושובצה לבית 2 בדרג השלישי יחד עם בוסניה, סינגפור, תאילנד והנבחרת המארחת. לכחולות-לבנות היה סיכוי גדול לעלות דרג, אך כעת השתתפותן מוטלת בספק רב, למרות מחאות האיגוד הישראלי שעוד ינסה להפוך את ההחלטה המקוממת.

"לאחר שיקול דעת מדוקדק, החליטה מועצת ה-IIHF  בשל חששות לבטיחותן וביטחונן של כל המשתתפות באליפות, ישראל לא תשתתף בתחרויות ה-IIHF לעת עתה", לשון דברי פתיחת ההודעה שהתקבלה. "בהתאם לחובת הזהירות של ה-IIHF להגן על כל המשתתפים בתחרויות וחובתה ליצור מדיניות בריאות ובטיחות תואמת, מועצת ה-IIHF, בסמכותה המצויה בידה, החליטה להגביל את השתתפותה של נבחרת ישראל עד שניתן להבטיח את שלומם ורווחתם של כל המשתתפים (כולל המשתתפים הישראלים)".

עוד הסבירו ב-IIHF, ש"ההחלטה התקבלה לאחר שיקול דעת מדוקדק ועל סמך הערכת סיכונים, דיונים עם המדינות המשתתפות ודיונים עם המארחים". את קפטנית נבחרת ישראל, חן קוטלר, הדברים האלה לא שכנעו. "אנו מאוכזבות, כעוסות ובעיקר מתוסכלות, שדווקא בימים אלו שיש לנו את היכולת להשפיע, להעביר את המסר, ולייצג דרך הספורט - אנחנו מרגישות שויתרו עלינו", אמרה ל"ישראל היום".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

קוטלר הוסיפה: "נלחמנו להקים את קבוצת הנשים לפני כשנתיים, וכל אבן דרך במסלול שלנו, בדגש על אליפות העולם, היא חלק בלתי נפרד מהמשכיות הענף במיוחד בקרב נשים. מקוות לימים טובים יותר, שצדקתנו תצא לאור ונזכה לייצג את ישראל בכבוד". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר