שוב זה קורה: מתאבק איראני החרים קרב מול ישראלי

יצחק (מלקאמו) פטנה זכה בארד באליפות העולם עד גיל 23 • אבל מאחורי הזכייה מסתתר שוב מאבק פוליטי

יצחק פטנה. בספק לאליפות העולם, צילום: United World Wrestling

יש עתיד. הישג נהדר למתאבק היווני-רומי יצחק (מלקאמו) פטנה, שזכה הערב (רביעי) במדליית הארד באליפות העולם עד גיל 23 הנערכת בפונטוודרה, ספרד. 

פטנה בן ה-19, המתחרה בקטגוריית משקל עד 60 ק"ג, עלה אוטומטי לסיבוב השני, שם עבר בהצלחה יריב קולומביאני, אך בשמינית הגמר נכנע לטורקי קארים קאמל בקרב צמוד לאחר 5:4, כאשר יריבו המשיך עד למדליית הזהב. 

בעקבות כך, הישראלי עבר לבית הניחומים, שם בקרב הראשון היה אמור לפגוש את האיראני אומיד חוסיין ארמי, אך זה כצפוי לא הופיע לקרב, מה שהעניק לפנטה את הניצחון הטכני, כשקירב אותו עד כדי קרב אחד ממקום על הפודיום. 

זאת לא הפעם הראשונה שספורטאים איראנים מחרימים מפגש מול ספורטאים ישראלים, בעקבות הוראות שהם מקבלים מהמשטר, כשחלק מהם, כמו הג'ודוקא סעיד מולאי, נאלצים לברוח ולייצג מדינה אחרת, שתאפשר להם להמשיך להתחרות. 

בקרב על הארד, פנטה שעלה לארץ ב-2006 מאתיופיה, פגש את הגיאורגי אירקלי דזמירשווילי, שם הוא השיג ניצחון של 7:11, וזכה במדליית הארד היוקרתית. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עבור פנטה, מדובר עד כה שנה נהדרת, לאחר שזכה ביוני במדליית הארד באליפות אירופה עד גיל 20 באיטליה ובמרץ סיים שביעי את אליפות אירופה עד גיל 23. באיגוד ההיאבקות, בונים עליו כאחד המועמדים שיכול להגיע למשחקים האולימפיים בפריז 2024. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר