מתאבק איראני נפסל בכוונה כדי לא להתמודד מול ישראלי באליפות העולם והתקבל כגיבור 

המתאבק אמיר מוחמד יזדאני, ראה יום קודם את הגרלת התחרות ולאחר שהבין כי מולו אמור להתייצב ספורטאי "מהמשטר הציוני", הוא הגיע לשקילה ונפסל כשמשקלו היה מעל המשקל המותר • אוהדים איראנים זיהו אותו והחלו לשיר לכבודו שירי עידוד

המתאבק האיראני , צילום: UWW

המתאבק האיראני אמיר מוחמד יזדאני, החרים אמש (חמישי) את הקרב באליפות העולם הנערכת בבלגרד מול הישראלי ג'וש פיינסילבר, לאחר שלא עלה לקרב. 

על פי דיווחים באיראן, יזדאני המתחרה בקטגוריית משקל עד 70 ק"ג, ראה יום קודם לכן את הגרלת התחרות ולאחר שהבין כי מולו אמור להתייצב ספורטאי "מהמשטר הציוני", הוא הגיע לשקילה המסורתית ונפסל כשמשקלו היה 300 גרם מעל המשקל המותר. 

יזדאני. זכה לתשואות מהקהל, צילום: UWW

בעקבות כך, הישראלי העפיל ישירות לשמינית הגמר, אלה שם הפסיד ליריב אוזבקי והודח מהמשך האליפות, שבה מתחרים עוד ארבעה ישראלים נוספים שגם לא הצליחו להגיע להישגים מיוחדים. 

מהצד השני, בסרטון שהופץ, נראה יזדאני מתקבל כגיבור לאומי כאשר הגיע לשבת עם הקהל לראות את המשך התחרות, שם אוהדים איראנים זיהו אותו והחלו לשיר לכבודו שירי עידוד, כשהוא מצידו נראה מרים את ידיו למעלה ומודה להם. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אין זאת הפעם הראשונה שספורטאים איראנים מחרימים קרבות מול ישראלים, כשהם מקבלים הוראה מלמעלה לא להגיע למפגש בטענה של פציעה, או פסילה כמו במקרה הנוכחי. הסיפור הגדול והמוכר מכולם, הוא כמובן הג'ודאי סעיד מולאי, שנאלץ להפסיד בכוונה בחצי גמר אליפות העולם ב-2019, כדי לא להתמודד בגמר מול שגיא מוקי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר