שוב זה קורה לה: ישראל נכנעה 3:2 לסקוטלנד בתוספת הזמן

משחק משוגע בהמפדן פארק נגמר בהפסד אכזרי לנבחרת • ערן זהבי ומואנס דאבור כבשו, גון מקגין, לינדון דייקס (שגם החמיץ פנדל) וסקוט מקטומיניי סידרו לסקוטים את הניצחון • ישראל פספסה את המקום השני בבית • התסריט חוזר על עצמו

שחקני סקוטלנד חוגגים בגלזגו מול נבחרת ישראל, צילום: רויטרס

אחד המשחקים החשובים ביותר של הנבחרת במוקדמות מונדיאל 2022 הסתיים במפח נפש עצום. ישראל התארחה הערב (שבת) בסקוטלנד וניסתה לצאת עם נקודות קריטיות שיקרבו אותה צעד נוסף ומשמעותי לעבר הטורניר הגדול ביותר, אך בפעם המי יודע כמה, בעטה בדלי וספגה שער בתוספת הזמן שסידר לה הפסד אכזרי בהמפדן פארק.

נדירות הפעמים שנבחרת ישראל יוצאת למשחק חוץ ומשחקת רק נגד היריבה. כך היה לאורך כל השנים, גם מול סקוטלנד ב"המפדן פארק". תמיד זה הפגנות נגד ישראל ברחבי העיר, והסטטיסטיקה האיומה שיושבת על כתפי השחקנים כמו משא כבד על אוניה, עד שהיא טובעת.

החבורה של וילי רוטנשטיינר הגיעה למשחק גורלי מול סקוטלנד, אותה נבחרת שפגשה בשנים האחרונות יותר מאשר קבוצות במשחקי הליגה שלהן. המאמן והשחקנים ידעו בדיוק לקראת מה הם הולכים, אבל בסוף זה נגמר בעוד מכה כואבת שמפילה את הקמפיין לקרשים.

וילי רוטנשטיינר, צילום: אודי ציטיאט,

ישראל הוליכה פעמיים. ערן זהבי השתיק 50 אלף סקוטים בדקה ה-5, ולמרות שוויון של ג'ון מקגין (30), הנבחרת הביאה אופי לשם שינוי ואיכשהו נתנה תקווה שהפעם תצליח להוציא מעצמה יכולת מנטאלית לעמידה בלחצים.

אופיר מרציאנו במשחק מצוין, הדף פנדל של לינדון דייקס (45) והעלה עוד יותר את רף הציפיות. במשך 45 דקות, עם כל העומס, בני ישראל בנו פירמידה, רק כדי לחרב אותה במחצית השנייה. זה קרה בדרך הכי כואבת, שוב בדקה ה-94.

דייקס עוד השווה (57), וסקוט מקטומיניי דחק מקרוב את השלישי בתוספת הזמן. באופן לא מפתיע, השער הגיע ממצב נייח.

השחקנים ראו יותר שעות שלמות של וידאו במהלך השבוע, יותר מסדרן שעובד בקולנוע. האסיפות הארוכות של רוטנשטיינר היו אמורות לכסות את כל מרחב הטעויות ששחקן ישראלי יודע לבצע במצבים מן הסוג הזה. אלא שאיכשהו, בסוף אף סרטון, ערוך טוב ככל שיהיה, אינו משקף את המציאות, והיא כואבת בכל פעם מחדש.

עכשיו שוב צריך להוציא מחשבונים, להתפלל לניסים, אבל הסיכויים לכך קלושים. המשחק בחודש הבא באוסטריה הופך להיות, כנראה, על המקום השלישי בבית מוקדמות המונדיאל.

צילום: רויטרס,

רוטנשטיינר מדבר כל הזמן על הדרך, אז הוא בטח יסביר שמדרג 4 לעלות שני שלבים זו הצלחה. השאלה מה תהיה עמדת ההתאחדות לכדורגל בתוך הקמפיין לגבי זה (אף אחד עוד לא מבטיח שישראל אכן תהיה במקום השלישי).

בהתחשב בכך שדנמרק, אוסטריה וסקוטלנד עדיפות על הנייר, המקום השלישי הוא לא כישלון, אבל למה שוב לייצר ציפיות בהתחלה כדי לרסק אותן ברגע האמת? אי אפשר לסיים במקום השלישי בלי ציפיות? להתחיל גרוע ואז להשתפר? 

כנראה שזוהי מנת חלקו של הכדורגל הישראלי. אין לנו עשרה שחקני פרמייר ליג בהרכב, למעשה אין לנו אפילו אחד. יש את ערן זהבי, מלך שערי הכדורגל הישראלי בכל הזמנים, זה שהשתווה עם השער שלו למוטל'ה שפיגלר.

אלא ששיאים, מרשימים ככל שיהיו, ללא כרטיס כניסה לטורניר גדול, מחזירים אותנו לדבר על ההיסטוריה, ההפגנות, הסטטיסטיקה והמצבים הנייחים. תרשמו, כך יהיה כנראה גם בטורניר הבא. 

צילום: אודי ציטיאט,

לפני המשחק וגם במהלכו, התקיימו הפגנות פרו - פלסטיניות (לצד כאלו שהביעו תמיכה בישראל) בגלזגו והתסיסו את האווירה בעיר. השוטרים מחוץ לאצטדיון התעמתו עם חלקם, ולא אפשרו  להכניס דגלים פנימה.

ההמפדן פארק מוכן. צילום: רויטרס,
צילום: רויטרס,
צילום: רויטרס,
צילום: גטי אימג'ס,
צילום: רויטרס,
צילום: ליאב נחמני,
צילום: ליאב נחמני,
צילום: רויטרס,
צילום: רויטרס,
צילום: אודי ציטיאט,
צילום: אודי ציטיאט,

הרכבים מלאים:

ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, איאד אבו-עביד, ניר ביטון, עופרי ארד, סאן מנחם, ביברס נאתכו, דור פרץ, מנור סולומון, מואנס דאבור, ערן זהבי.

סקוטלנד: קרייג גורדון, ניית'ן פטרסון, סקוט מקטומיניי, ג'ק הנדרי, קירן טירני, אנדי רוברטסון, בילי גילמור, קאלום מקגרגור, ג'ון מקגין, צ'ה אדמס, לינדון דייקס.

צילום: גטי אימג'ס,
צילום: אודי ציטיאט,
גם אלכס פרגוסון שם. צילום: גטי אימג'ס,
צילום: גטי אימג'ס,

מהלך המשחק: 

דקה 1: יצאנו לדרך!

דקה 5: שער!!! וואו ערן זהבי! החלוץ שלח בעיטה חופשית מדהימה לחיבורים והעלה את הנבחרת ל-0:1 ענק. שער מספר 32 לזהבי במדי נבחרת ישראל, איתו הוא משווה את שיאו של מוטל'ה שפיגלר האגדי.

צילום: רויטרס,

דקה 18: מואנס דאבור נשכב על הדשא אחרי שנפגע בברך משחקן סקוטי. המשחק נעצר, החלוץ המשיך אחרי שהתאושש.

דקה 30: שער! 1:1 בהמפדן פארק. ג'ון מקגין השווה את התוצאה עם שער יפה מתוך הרחבה, הישר לחיבורים של אופיר מרציאנו. 

ג'ון מקגין חוגג, צילום: גטי אימג'ס,

דקה 32: שער!! לא ייאמן! 2 דקות עברו וישראל החזירה לעצמה את היתרון! מואנס דאבור כבש אחרי ערבובייה ברחבה הסקוטית והעלה את הנבחרת ל-1:2 מדהים. 

דאבור. היתרון חזרה במהרה, צילום: אודי ציטיאט,

דקה 45: אופיר מרציאנו עצר פנדל! נאתכו הכשיל ברחבה, לינדון דייקס ניגש לבעוט מהנקודה הלבנה והשוער עצר את הבעיטה שהלכה חזק למרכז השער. עדיין 1:2 לישראל.

מרציאנו בזמן עצירת הפנדל. שמר על התוצאה, צילום: AP,

מחצית: סקוטלנד - ישראל 2:1

דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך!

דקה 55: שער!! 2:2 בגלזגו. לינדון דייקס החזיר על החמצת הפנדל עם השיוויון של סקוטלנד. השופט פסל את השער בתחילה אך נעזר ב-VAR כדי לאשר אותו סופית. 

רגע השער של סקוטלנד. דייקס הקדים את ארד, צילום: רויטרס,

דקה 57: מצב מצוין לישראל! סולומון הגביה נהדר וערן זהבי היה שם כדי לנגוח, אבל קרייג גורדון הציל.

דקה 61: הצלה ענקית לאופיר מרציאנו! שוב לינדון דייקס, הפעם בנגיחה, והשוער הישראלי התעופף נהדר והדף לקרן. 

דקה 94: שער!!! לא ייאמן שזה קורה שוב. סקוט מק'טומיניי כבש, וסידר ניצחון ומהפך דרמטי לסקוטלנד. אכזבה עצומה בנבחרת ישראל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

תוצאת סיום: סקוטלנד - ישראל 2:3

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר