הכי גדול שיש: כמה שווה ערן זהבי?

כוכב מכבי תל אביב תרגם את ההישגים האדירים על המגרש לנכסים כלכליים שהפכו אותו לאדם אמיד שמוערך בלמעלה מ-200 מיליון שקלים • אז מאיפה הכסף? הפירוט המלא בפנים

זהבי. צילום: עמי שומן

ערן זהבי הוא לא רק גדול הכדורגלנים הישראלים בדורנו ואחד הגדולים בכל הזמנים, אלא גם אדם עשיר במיוחד עם תבונה עסקית רבה. את הישגיו האדירים על כר הדשא הוא תרגם למהלכים פיננסיים חכמים שבזכותם הונו מוערך כיום בלמעלה מ-200 מיליון שקלים.

זהבי בן ה-36 הוא קודם כל שחקן שאוהב כדורגל ובזכות הענף האהוב עליו הרוויח לא מעט כסף. בפאלרמו הוא חתם לחמש שנים תמורת 2.5 מיליון יורו לכל התקופה, החוזה החזיק רק שנתיים לפני שחזר לישראל וחתם במכבי תל אביב במהלך ששינה את הכדורגל הישראלי הרבה שנים קדימה. במשך שלוש שנים בצהוב הוא הרוויח 600 אלף יורו, מיליון יורו ו-1.7 מיליון יורו בעונה השלישית.

בקיץ 2016 הגיע השדרוג הגדול בקריירה של זהבי כאשר חתם בגוואנגז'ו מהליגה הסינית ומכבי ת"א קיבלה עבורו לא פחות משמונה מיליון דולרים. גם שכרו באותה תקופה היה חסר תקדים - בשתי העונות הראשונות בסיום הוא הרוויח 4.5 מיליון דולר לעונה. בשנתיים הבאות המשכורת קפצה ל-10.1 מיליון דולר ו-11 מיליון דולר בהתאמה.

שי זהבי, צילום: אינסטגרם

בנוסף קיבל זהבי 540 אלף דולר דרך בונוסים, זאת על הבקעת 27 שערים. הוא גם קיבל מיליון דולרים נוספים, סעיף מיוחד שהוכנס לחוזהו במקרה של זכייה במלכות השערים - משימה אותה השלים בגדול.

לאחר ארבע שנים מוצלחות בסין, בחר זהבי לחזור לאירופה וחתם בקבוצת הפאר ההולנדית פ.ס.וו איידהובן שהעניקה לו חוזה של 2.5 מיליון יורו לעונה כשכר בסיס ובונוס של 350 אלף יורו אם הקבוצה תזכה באליפות (מה שלצערו לא קרה). בקיץ 2022 חזר הכוכב למכבי ת"א והפך מיידית לבכיר המשתכרים בכדורגל הישראלי עם שכר של 1.2 מיליון יורו לעונה בחוזה לשנתיים כאשר ההסכם מסתיים ממש בימים אלה ובימים הקרובים יודיע השחקן על עתידו.

לצד הצלחותיו הספורטיביות העצומות, זהבי השקיע כל הזמן במיזמים עסקיים שהניבו לו רווחים נאים במיוחד. רק לאחרונה השיק עסק חדש בדמות בית קפה בשם "שבע". הסניף הראשון נפתח במזכרת בתיה וההערכה היא שבקרוב ייפתחו סניפים חדשים ברחבי הארץ.

האוהד מתן לוי, שהתעוור במלחמה, מעניק את צלחת האליפות לזהבי, צילום: אלן שיבר

כבר ב-2018 רכש קרקעות בסביון יחד עם הזמר משה פרץ. הכדורגלן רכש שטח של מעל דונם בסכום של 6.3 מיליון שקל והוא גם מתגורר ביישוב בבית מפואר שעלותו עשרות מיליוני שקלים. באותה שנה בה כיכב בסין, נבחר זהבי להיות פרזנטור של המותג "מאניה ג'ינס" ועל כך קיבל מיליון שקל. באותו זמן, פחות או יותר, הוא נכנס כשותף באפליקציה לפיתוח יכולות ספורטיביות. מדובר בסטרטאפ שבה הוא גם פרזנטור ונחשב לשותף קטן.

בשנת 2019 הגיע העסקה הבאה שהייתה עבורו דריסת רגל בעולם הנדל"ן. הוא ושותפו אבי ארביב רכשו פרויקט למסחר ומשרדים ברחובות. שנה אחרי, הם מכרו לקופת חולים מכבי בניין שלם בפארק הורוביץ בעיר. היקף העסקה נע סביבות 19- מיליון שקלים כשמחצית מההכנסה הלכה לכיסו של זהבי. במקביל, השקיע זהבי גם בנדל"ן במזכרת בתיה.

ההצלחה של ערן הקרינה גם על שאר משפחתו. אשתו שי הקימה בשנים האחרונות עסק מצליח, מותג אופנת ספורט בשם RUZE, שמגלגל לא מעט כסף בכל חודש. גם אחיו אבי שהפך לא מזמן לסוכן כדורגל, ניהל בעבר סניף של ארקפה שהיה בבעלות אחיו ואפילו ניהל חנות של מאניה ג'ינס, כשערן דיגמן לחברה במקביל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בשנתיים האחרונות משפחת זהבי נכנסה גם לעסקי המסעדנות כשערן עומד ברקע מאחורי הקלעים. אחיו אבי פתח סניף של "פיתה בשר" בשוק מחנה יהודה וההערכות אומרות שלאחיו יש חלק מרכזי במהלך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר