נבחרת העונה: ה-11 שהפכו להרכב המנצח של 2023/2024

השישייה שלקחה את מכבי תל אביב כל הדרך לאליפות סופר מרשימה תחת רובי קין • הרביעייה שהשאירה את מכבי חיפה קרובה לתואר האליפות שבסוף ברחה לה • וגם הבחירה המפתיעה מבני סכנין • אורי אוזן בחר את המצטיינים של העונה

מכבי תל אביב חוגגת אליפות / קרדיט: מכבי תל אביב

בשעה טובה, עונת 2023/24 הגיעה לסיומה, עונה שלנצח תיזכר כעונת מלחמת חרבות ברזל, עונה קשה רגשית שבה הכאב, האובדן והרצון לראות את האחים החטופים שלנו ששבויים בעזה חוזרים הביתה הורגשו בכל שנייה, בכל ראיון ובכל שידור. זו היתה עונה שהדמעות והכאב היו חלק בלתי נפרד מכל משחק ששוחק בה, אבל עדיין גם היה בה כדורגל.

מבחינה מקצועית קיבלנו עונה אחרת. אסון 7 באוקטובר השפיע עמוקות על הכדורגל הישראלי, השפעה שתורגש גם בעונה הבאה, אבל בכל קושי יש הזדמנות, והעובדה שחלק מאנשי המקצוע הזרים עזבו והיו כאלה שלא רצו להגיע אילצה קבוצות להשתמש בשחקנים צעירים, שחלקם כיכבו בשנים האחרונות בנבחרות הצעירות המוצלחות שלנו וחלקם, שהיו מתחת לרדאר גם של עכברי הענף, ניצלו את הוואקום כדי לפרוץ קדימה ולספק עונה נהדרת.

שמות כמו אלעד מדמון וענאן חלאילי, שני שחקנים שרק העונה עשו בכורה בליגת העל ובסיומה נמכרו במיליונים בארץ ולחו"ל, הם רק שתיים מהדוגמאות הבולטות לכך שניתן להוציא מעז את המתוק.

אז אנחנו אמנם רחוקים מראש השנה, אבל אנחנו כן בסיום העונה, והדבר הכי טוב שאני יכול לאחל לכדורגל שלנו שיוצא לפגרה זה שאת העונה הבאה נפתח כשהחטופים כבר בבית, שעירוני קריית שמונה, שבשעה טובה חוזרת לליגת העל, תארח בעיר שלה ותחזור לנשום יחד עם כל תושבי הצפון והעוטף (ואיתם כל אזרחי מדינת ישראל), ושנמשיך לזכור בכל משחק את אלו שהקריבו את חייהם כדי לאפשר לכדורגל להוות את האסקפיזם שהוא אמור להיות, בטח בתקופה הנוכחית.

אוהדי ב"ש במחווה לאוהדים שנרצחו בטבח החמאס, צילום: דני מרון

 

נבחרת העונה

רועי משפתי. השוער בן ה־31 הגיע כשוער משנה מהאלופה מכבי חיפה, המשיך כשוער רוטציה גם אחרי שדניאל פרץ נמכר לבאיירן, ולמרות שהצהובים החליטו ללכת על שוער זר, הוא סיים את העונה כשוער הראשון של אלופת המדינה עם הרבה חומר למחשבה לצוות המקצועי לקראת העונה הבאה.

חסן חילו. העוגן של אחת מהפתעות העונה. חילו, שנתון 99', היה אחד הגורמים העיקריים להצלחה של סכנין, הנהיג את ההגנה והיה מצוין בעיקר במפגשים עם שתי הגדולות. הוכיח שהוא שווה שדרוג מקצועי, בארץ או מעבר לים.

רוי רביבו. התקדמות מטאורית של המגן בשנה האחרונה. קפץ בתוך שנה משחקן מושאל לאחד השחקנים החשובים אצל האלופה מכבי תל אביב, וכל זה כשהוא חגג 21 בשבוע הסיום של העונה. היכולת שלו להיות נהדר גם כמגן ימני בסיום העונה היתה אחת הסיבות לפיניש המוצלח של הצהובים.

רוי רביבו מול פרנצדי פיירו. מגן משודרג, צילום: אלן שיבר


פייר קורנו. הצרפתי שוב הראה העונה כמה הוא איכותי - גם התקפית, אבל גם הגנתית, ומסאי דגו אפילו השתמש בו לעיתים כבלם שמוציא את הנעת הכדור במערך של שלושה בלמים. אחת הרכישות המוצלחות של חיפה בשנים האחרונות.

מחמוד ג'אבר. הברומטר של מכבי חיפה, השחקן שמשפיע על הקבוצה בצורה המשמעותית ביותר וזה שמגיע ברגעי האמת. היה מספר 1 על המגרש בניצחון על מכבי תל אביב בבלומפילד, הניצחון הכי מרשים העונה של חיפה בליגה, והיה חתום על השער הכי חשוב העונה, ה־1:2 מול שריף, במוקדמות ליגת האלופות.

מחמוד ג'אבר. המנוע של מכבי חיפה, צילום: דני מרון


גבי קניקובסקי. השחקן הישראלי של העונה. היה יציב וטוב לאורך זמן והגיע לשיאו בפלייאוף. שחקן לבנות סביבו קבוצה ועונג לכל מאמן.

יוריס ואן אובריים. השדרוג של העונה. מעונה שבה פתח פעם אחת בלבד הפך למאמן על המגרש אצל רובי קין. כדי להדגיש את איכותו וחשיבותו קיבלנו את המשחק מול הפועל חיפה שבו הוא סיפק נתון נדיר של 90 מסירות במאה אחוזי הצלחה, עם 21 מסירות בשליש ההתקפי.

מילסון. שחקן העונה. איך הקבוצה נראית איתו ואיך היא נראית בלעדיו - הפער הכי גדול בליגה בין שני המצבים.

ערן זהבי. 19 שערים, 7 בישולים, בחירה כשחקן העונה של המינהלת והכי חשוב – החזרת הצלחת לקריית שלום, כמו שהבטיח כשחזר לצהובים אחרי שמונה שנים בקיץ 2022.

פרנצדי פיירו. החלוץ מהאיטי שדרג את עצמו העונה בליגה, כשבניגוד לעונה שעברה העונה הוא הסתדר עם ההגנות הנמוכות, הבקיע 18 שערים, בישל 6 והיה הציר שסביבו נעה ההתקפה הטובה בליגה.

דין דוד. מכונת שערים, צילום: אלן שיבר

 

דין דוד. מלך שערי הליגה לפחות עד מחזור הסיום. סיום עונה נהדר של דוד ושיתוף פעולה נפלא עם פיירו. השלים חלק מהמספרים של עומר אצילי שעזב וסיפק סיום עונה שמשאיר תקוות גדולות לקראת העונה הבאה.

מאמן העונה

רובי קין. מאמן כדורגל הוא מקצוע מורכב ומאתגר, שאלמנט הניסיון בו חשוב, כמו גם הבנת הסביבה והמציאות שאתה נמצא בה. רובי קין חווה העונה אינסוף מבחנים נפשיים ומקצועיים - ועמד בכולם בגבורה. אליפות אדירה בתנאים בלתי אפשריים עם שלושה הפסדים בלבד ואחוזי הצלחה מהמרשימים בתולדות ליגת העל, התגברות על ניהול מקצועי בינוני ושדרוג שחקנים צעירים. אי אפשר לבקש יותר ממאמן בשנתו הראשונה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
רובי קין. עונת בכורה מושלמת, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר