רובי קין ומסאי דגו. צילום: עמי שומן

המפגש בין מכבי חיפה למכבי תל אביב יכול להכריע יותר מאשר את זהות האלופה

רובי קין נמצא תחת ביקורת גדולה למרות שהוביל את הטבלה לאורך העונה ולא ברור האם ימשיך בצהוב • ברק בכר כבר מונה על הראש של מסאי דגו, שיכול לעזוב עם צלחת האליפות • מחר שניהם ייפגשו וכולנו נראה איזו ירושה ישאירו אחריהם

מכבי חיפה תארח מחר את מכבי ת"א למשחק העונה, שעשוי להכריע את זהות האלופה. לכאורה לא משהו שלא הכרנו, אבל ברגע שמתמקדים באנשים שעל הקווים - מסאי דגו בצד הירוק מול רובי קין בצד הצהוב - מתקבלת תמונה חריגה בהחלט.

לא זכור מתי בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי מאמן המוליכה (קין), ואולי האלופה שבדרך, נמצא תחת ביקורת כה גדולה, גם מתוך המועדון שלו, שעשויה לשנות את התמונה לגבי עתידו. מנגד, ניצחון של מאמן סגנית המוליכה (דגו) עשוי להביא לו את התואר, אך גם זה לא יעזור לו לאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה.

רובי קין ומסאי דגו. אחד חוטף ביקורת קשה, השני לא ימשיך גם אם יזכה באליפות, צילום: אלן שיבר

ההודעה על כך שברק בכר יחליף את דגו היתה בגדר עניין של זמן לאחר ההדחה של מכבי חיפה ברבע גמר הגביע מול מכבי נתניה. שחקנים בקבוצה הודו כי "זה היה באוויר", אך הבהירו ש"זה לא מה שעשה את ההבדל ביכולת מאז. רצינו מאוד לזכות באליפות עם מסאי, ונרצה מאוד לעשות זאת לא רק עבורו אלא עבור כל אחד שנמצא במועדון ורוצה לעשות היסטוריה עם תואר רביעי ברציפות.

"בראייה לאחור, למכבי חיפה לא היתה ברירה בנוגע להודעה על דגו", מסביר שלמה שרף, המאמן הלאומי לשעבר, שזכה באליפויות כמאמן הירוקים ואימן גם את מכבי ת"א. "הוא הפסיד לבני ריינה פעמיים ואז הודח ברבע גמר הגביע, הפער היה 10 נקודות אז המועדון עשה צעד כי ברק בכר היה פנוי. מצד שני, גם אם הוא לא יעשה אליפות, זאת הצלחה אדירה. הוא התמודד עם מכת פציעות, צ'רון שרי הלך בינואר, דיא סבע עזב בתחילת המלחמה, דולב חזיזה פצוע כל העונה - ולמרות הכל הוא מועמד לאליפות עד הרגע האחרון. הוא קידם צעירים יותר מכל מאמן אחר לפניו, אז בכל מקרה יש לו עונה מוצלחת ואני מחזיק ממנו מאוד כמאמן".

מסאי דגו, צילום: מאור אלקסלסי

מנגד, מכבי ת"א מכינה את העונה הבאה יחד עם רובי קין. מבחינת הבעלים מיץ' גולדהאר, שנחת אתמול בישראל ויהיה מחר בסמי עופר, מאמן שזוכה באליפות צריך להמשיך בתפקידו (אם כי בעבר מאמנים שזכו לא המשיכו, כמו פאקו אייסטראן ואחרים). גם העובדה שקין חזר לישראל במהלך המלחמה ושידר לעולם שהוא כאן בכל מחיר נתנו לו נקודות זכות אצל הבעלים הקנדי. יחד עם זאת, הביקורת על היכולת של מכבי ת"א גדולה, וגם בתוך המועדון יש תמימות דעים ש"אפשר להפיק יותר".

לסיום העונה של מכבי ת"א תהיה השפעה גדולה על העתיד. במקרה של זכייה באליפות, רק הודעה מצד המאמן עצמו יכולה לשנות את התמונה לגבי המשך דרכו, אך איבוד יתרון של 10 נקודות פעמיים באותה עונה יהיה דבר היסטורי, שספק אם יעבור בשלום בקריית שלום.

רובי קין, צילום: EPA

שלמה שרף, אגב, עשה זאת פעם אחת עם מכבי חיפה בעונת האליפות הראשונה שלה (1983/4), כשסגר פער של 13 נקודות מבית"ר ירושלים. אך פער דו־ספרתי מעולם לא נסגר פעמיים בעונה. "אני לא מחזיק מרובי קין מהרגע הראשון, פשוט לא מאמין בו", מכריז  שרף. "ת"א נראית כמו שהיא נראית הרבה בגללו. המערכת לא בתקופה טובה, וזה שהם במקום הראשון לא אומר כלום. חיפה משחקת כדורגל הרבה יותר טוב לדעתי, היא התקפית ומוכשרת יותר, ואם תנצח את המשחק הזה היא תיקח אליפות".

אם לא די בלחץ שבידיעה כי הפסד יפתח מחדש את המאבק, מכבי ת"א תצטרך להתמודד מול הירוקים פעם נוספת ללא מילסון. הקשר האנגולי החמיץ את שני משחקי הליגה מול חיפה במסגרת העונה הסדירה, ובשניהם הצהובים הפסידו ואף לא כבשו. בלעדיו מוליכת הטבלה רוצה לייצר רגע מיוחד בעונה הזאת, כזה שיהיה בגדר חותמת על האליפות.

מילסון בהלם. ייעדר ממשחק העונה, צילום: אלן שיבר

"מכבי ת"א בלחץ אדיר", אומר שרף. "מילסון לא משחק וזה מאוד משמעותי. מכבי חיפה דורסנית וטובה יותר. ג'אבר, מוחמד ורפאלוב יעשו את ההבדל בקישור, אבל גם בהגנה ובהתקפה השחקנים של חיפה הרבה יותר טובים. אם מכבי ת"א רוצה אליפות, אז שתנצח בחוץ את מכבי חיפה. אם לא - אז לא מגיע להם".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כ־30 אלף אוהדים יהיו בסמי עופר במשחק העונה, שכאמור עשוי להכריע סופית את זהות האלופה, אבל זו לא השאלה היחידה שיכולה להיפתר בערב הזה. 90 הדקות האלה גם יכולות לתת תשובות ברורות יותר לגבי זהות מאמן מכבי ת"א בעונה הבאה, והאם מסאי דגו ישאיר ירושה לברק בכר בדמות מוקדמות ליגת האלופות - בדיוק המקום שבו הוא לקח אותה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו