סאן מנחם מירר בבכי: "נאמר לי שלשחק כדורגל זו סכנת חיים"

מגן מכבי חיפה הודיע בדמעות על פרישה בעקבות הפגיעה בראשו: "כבר שנה ושלושה חודשים שאני לא עושה את הדבר שבשבילו הגעתי לעולם, מי האמין שהקריירה תסתיים בגיל 30?" • על הניסיונות לחזור אמר: "יצאתי למסע של בדיקות, ועדות ומומחים, ואז קיבלתי את החותמת"

מכבי ברלין חוגגת עלייה לגמר הגביע הברלינאי

למעלה משנה אחרי משחקו האחרון, סאן מנחם הודיע היום (חמישי) על פרישה מכדורגל בגיל 30 בלבד, זאת לאחר שלא שיחק מאז פגיעת הראש שספג במשחק מול בני ריינה בינואר 2023.  מוקדי דימום רבים אותרו במוח שלו, וכל הבדיקות שעבר לא אפשרו לרופאים להרשות לו לחזור למגרשים. מנחם היה שותף לשלוש אליפויות במדי מכבי חיפה וגם למסע לשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה שעברה. הוא גם הספיק לערוך 20 הופעות במדי נבחרת ישראל.

"כבר שנה ושלושה חודשים שאני לא עושה את הדבר שאני מאמין ויודע שבשבילו הגעתי לעולם", אמר מנחם בעודו ממרר בבכי, " בדיוק לפני 11 שנים עליתי בפעם הראשונה לשחק בבוגרים ולא דמיינתי לאן אגיע, לא חשבתי שאשיג כמעט הכל בכדורגל. כשהשגתי, מי חשב שזה יסתיים מוקדם מהצפוי, בסך הכל בגיל 30, בשיא הקריירה".

סאן מנחם. החלטה קשה בלית ברירה, צילום: אלן שיבר

"במשחק מול ריינה עליתי לכדור גובה והתנגשתי בשחקן היריבה. איבדתי הכרה ועברתי התקף אפילפסיה. יצאתי למסע ארוך של בדיקות, ועדות ומומחים ולו בשביל הסיכוי לחזור וללבוש את המדים של מכבי חיפה. בכל התקופה הזו האמנתי והייתי משוכנע שאחזור. לא מזמן קיבלתי את החותמת שלא אוכל לשחק יותר כדורגל, שזו סכנת חיים עבורי".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"שיחקתי בבמות הגדולות בעולם מול השחקנים הטובים בעולם. זכיתי בחברים שהפכו למשפחה, להיות חלק מהנבחרת, להיות קפטן ולשחק עבור הקהל הטוב בארץ ומהטובים באירופה. מה יהיה הלאה? אני משוכנע שמחכים לי דברים טובים ואתגרים חדשים. אני פורש מלשחק כדורגל, אבל לא ממכבי חיפה. הקושי שלי מתגמד לעומת מה שאנחנו עוברים בארץ. נזכור את כל מי שנרצחו ונהרגו, לא מעט מהם עודדו אותי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר