המרוץ למיליון: מכבי חיפה ומכבי תל אביב בקרב על אחד הלהיטים של ליגת העל

שתי הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי חושקות בפרדי ורגאס, אחד הכוכבים של העונה המפתיעה של בני ריינה • סעיד בסול צפוי לדרוש עליו מיליון יורו, זאת לאחר שינצל את אופצית הרכישה מקבוצתו הקודמת • ישאר צהוב כחול או שמא יעבור לירוק?

צפו בחטוף הירש גולדברג פולין בימים יפים יותר ביציעי טדי

בני ריינה צפויה לדרוש עבור הקשר פרדי ורגאס סכום של כמיליון יורו, כאשר מכבי ת"א ומכבי חיפה בעקבותיו. לבעלים סעיד בסול יש אופציה לרכוש את ורגאס מקבוצת מטרופוליטנוס בוונצואלה תמורת 350 אלף יורו ובכוונתו לממש אותה בכל מקרה, גם אם השחקן ימשיך בריינה לעונה נוספת.

יחד עם זאת, הביקוש עשוי להכריע, מה גם שהרצון של השחקן הוא להתקדם. למעשה, תוך עונה אחת, ריינה עשויה לעשות אקזיט של כ-650 אלף יורו עבור הקשר בן ה-25, שיכול לשחק בכנף, אך גם על הקו במערך של חמישה בהגנה או כקשר קדמי.

מערך הסקאוטינג של הגדולות סימן אותו גם בשל יכולתו לשחק במספר עמדות. למעשה, למעט גיחה קצרה ולא מוצלחת בארה"ב, ורגאס שיחק אך ורק בוונצואלה, אם כי הפריצה שלו היתה העונה בבני ריינה, תחת המאמן שרון מימר.

פרדי ורגאס, צילום: מאור אלקסלסי

כשוורגאס הוצע לריינה על ידי סוכן השחקנים רפי אפשטיין, החליטו במועדון ללכת עליו, כאשר קבוצתו היתה מוכנה להשאילו לעונה אחת. בשיחות בין סעיד בסול לשרון מימר, היתה הבנה כי מדובר בפוטנציאל ולכן הבעלים ביקש סעיף רכישה.

מאחר ו-ורגאס רצה לעזוב את קבוצתו, הם הסכימו להעמיד את הסעיף על סכום נמוך יחסית. מאחר וזו היציאה הראשונה של ורגאס מחוץ לדרום אמריקה, בתחילת העונה היה לו קשה להסתגל מבחינת השפה, מאחר והוא דובר רק ספרדית.

באופן מפתיע, מי שעזר לו להתאקלם הוא המגן עבדאללה ג'אבר, שדובר ספרדית ודאג לתרגם לו את כל ההוראות ולהעביר אותן גם על הדשא. ג'אבר מצוי עימו בקשר גם מעבר לשעות האימונים ומסייע לו בכל שצריך מחוץ למגרש.

עבדאללה ג'אבר. החבר הקרוב של ורגאס בקבוצה, צילום: ברני ארדוב

בקבוצה בה יש זרים דוברי ספרדית כמו סמביניה, אבל דווקא ג'אבר, שלמד את השפה דרך שחקנים זרים ששיחקו עימו בעבר, התחבר היטב לקשר מונצאולה וסייע לו. בריינה מספרים כי ג'אבר היה צמוד לזרים נוספים דוברי ספרדית בעבר, כמו ארי מורה ששיחק עימו בבני סכנין וגוסטבו מרמנטיני בהפועל חדרה.

לפרדי ורגאס אין בעיה להמשיך בישראל גם בעונה הבאה. הוא מתגורר בחיפה ובשנה האחרונה למד היטב את כל מקומות הבילוי בעיר. "אולי בעונה הבאה הוא ימשיך משם את הדרך הקצרה לכפר גלים וסמי עופר" התבדחו בריינה, אם כי גם הדרך בכביש החוף לכיוון ת"א פתוחה בפניו.

ורגאס חוגג, צילום: אלן שיבר

שחקנים בריינה מספרים על אדם שקט במיוחד, בשונה מאוד משחקנים דרום אמריקאים אחרים. "בדרך כלל שחקנים דרום אמריקאים מגיעים עם פתיל קצר וטמפרמנט מאוד חם" סיפרו חבריו של ורגאס לחדר ההלבשה, "את ורגאס לפעמים לא שומעים בכלל. הוא מגיע עם האזניות שלו, שומע היפ הופ דרום אמריקאי, עולה למשחק כמו מכונה ועובד על המגרש".

על פי הנתונים הפיזיולוגיים שלו בריינה, פרדי ורגאס מדורג בין השלישייה הראשונה בסגל מבחינת כמו הקילומטרים בכל משחק, והוא נוגע ב-11 ק"מ בממוצע. לצד המספרים הגבוהים הללו, הדו"חות של הקבוצות הגדולות מסמנים את המספרים שלו כמינוס המשמעותי, כאשר ורגאס כבש העונה 3 שערי ליגה בלבד והוסיף עוד 3 בישולים.

פרדי ורגאס, צילום: מאור אלקסלסי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

יחד עם זאת, שער הניצחון על מכבי חיפה ובישול ב-2:2 נגד מכבי ת"א עשו את שלהם ושתי הגדולות עוקבות אחריו תקופה ארוכה, כשסיכוי טוב שאת העונה הבאה הוא יתחיל אצל אחת מהן, מי שתזכה במאבק על שירותיו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר