אלימות אוהדים בסיום משחקה של הפועל תל אביב

חומר לסרט: רצף האירועים המשוגעים שעברו על יוסי אבוקסיס

ההגעה לבית"ר ירושלים, הזכייה בגביע המדינה, המעבר להפועל תל אביב, הקריסה עם האדומים והפיטורים, וזה ממש לא הכל • השנתיים החולפות של המאמן הן מהמשוגעות שנראו בכדורגל הישראלי, ואלו היו הרגעים הבולטים ברכבת ההרים שלו

המושג רכבת הרים לא יספיק כדי לתאר את מה שעבר על יוסי אבוקסיס בשנתיים האחרונות. המאמן עבד בשניים מהמועדונים הלחוצים בארץ שהם גם השניים שעימם הוא מזוהה מימיו כשחקן. את שני הפרקים הללו, לצערו, הוא סיים בצורה מכוערת למדי. אף מאמן בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות לא חווה ירידות ועליות כמו אבוקסיס וכעת, אחרי שנחתמו שנתיים משוגעות מבחינתו, הגיעה העת להתמקד ברגעים המרכזיים.

יוסי אבוקסיס. כישלון שהכדורגל הישראלי לא יישכח, צילום: אלן שיבר

3 בפברואר 2022 - יוסי אבוקסיס ממונה למאמן בית"ר ירושלים. המועדון נוהל אז על ידי משה חוגג ואלי אוחנה חיפש מחליף ליוסי מזרחי שהתפטר. התנאים עם שרון מימר כבר סוכמו, אולם בסופו של דבר הלכו בבירה על אבוקסיס ובמועדון אף פרסמו התנצלות פומבית בפני מימר. אבוקסיס הצליח לייצב את הקבוצה ולמנוע ירידת ליגה.

26 ביולי 2022 - משה חוגג נעצר. אוהדי בית"ר לא חדלו מהמחאות כלפי הבעלים, שכבר היה מסובך קשות בפלילים. באותו התאריך חוגג נעצר בשנית, זאת לאחר שהפר את תנאי הערבות עליהם התחייב לאחר שחרורו.

10 באוגוסט 2022 - ברק אברמוב רוכש את בית"ר ירושלים. יממה אחרי שהודיע כי הוא יורד מהעסקה, אברמוב חזר בו והציל את המועדון מהבירה. זו הפעם השנייה שאברמוב ואבוקסיס משתפים פעולה, זאת אחרי שבתקופתם יחד בבני יהודה הקבוצה משכונת התקווה זכתה בגביע המדינה ובהמשך גם ירדה לליגה הלאומית.

חוגג ואברמוב בהעברת הבעלות של בית"ר ירושלים, צילום: באדיבות בית"ר

11 במרץ 2023 - ההפסד ששולח את בית"ר ירושלים לפלייאוף התחתון. הקבוצה מהבירה פתחה את העונה עם מעט מאוד רכש וספגה שערים ללא הפסקה. היא התייצבה אחרי הגעתם של דנילו אספרייה ויון ניקולאסקו, שיחד עם ירדן שועה יצרו את אחת מחוליות ההתקפה המלהיבות שנראו בבית"ר בעשור האחרון. באותו התאריך בית"ר הפסידה 2:0 בדוחא לבני סכנין, כאשר היריבה המרה גוררת את בית"ר איתה לפלייאוף התחתון.

23 במאי 2023 - בית"ר ירושלים זוכה בגביע המדינה. הירושלמים היממו את מכבי תל אביב בחצי הגמר בסמי עופר, ובגמר באצטדיון החיפאי הביסו גם את מכבי נתניה 0:3. המשחק יהיה זכור בעיקר בגלל פריצת הקהל הבית"רי למגרש בסיום, שגרמה לכך שטקס ההנפה לא נערך באותו הערב על המגרש אלא יממה לאחר מכן בבית הנשיא. בעקבות אותם האירועים בית"ר נענשה בהפחתת ארבע נקודות - עונש שחל עליה העונה.

יוסי אבוקסיס אחרי הזכייה בגביע המדינה, צילום: אלן שיבר

22 בינואר 2024 - בית"ר ירושלים מנצחת את הפועל תל אביב בבלומפילד. רגע לפני המעבר שהתבשל מתחת לפני השטח, אבוקסיס גובר 0:1 על מי שתהיה קבוצתו הבאה משער של פרד פריידיי.

31 בינואר 2024 - יוסי אבוקסיס עוזב את בית"ר ירושלים. אחרי ה-2:2 מול הפועל פתח תקווה, המאמן עוזב את הבירה בטענה ליחסים עכורים עם הקהל שקילל אותו. אבוקסיס ואברמוב הציגו גרסאות שונות באשר למי יזם את הפרידה. לימים יתברר כי המאמן סגר עם היריבה הגדולה.

ברק אברמוב במסיבת העיתונאים אחרי עזיבת יוסי אבוקסיס, צילום: גדעון מרקוביץ'

1 בפברואר 2024 - הנאום של ברק אברמוב. "איבדתי חבר לחיים, הוא בגד בי, אין בו טיפה של הכרת הטוב". אלו היו רק חלק מהציטוטים של הבעלים של בית"ר ירושלים, שתקף את המאמן היוצא עוד לפני שמינויו להפועל תל אביב הפך לרשמי.

6 בפברואר 2024 - יוסי אבוקסיס ממונה להפועל תל אביב. אגדת המועדון כשחקן חזר לחודורוב בפעם השנייה כמאמן, אחרי למעלה מעשור. אבוקסיס מונה בחוזה לעונה וחצי והמטרה היתה להשתחל לפלייאוף העליון, שהיה רחוק שתי נקודות בלבד מהאדומים באותה נקודת זמן.

אבוקסיס מוצג בהפועל תל אביב, צילום: דני מרון

7 משחקים ללא שער. מה-10 בפברואר ועד ה-1 באפריל, הפועל תל אביב קיימה שבעה משחקים ובהם היא לא הבקיעה פעם אחת בלבד. כך קבוצה שחלמה על פלייאוף עליון הפכה למועמדת אמיתית לירידה. נזכיר כי בשני המשחקים של האדומים לפני הגעת אבוקסיס היא הבקיעה שישה שערים - שלושה בכל אחד.

13 באפריל 2024 - השער הראשון, והספיגה בדקה ה-99. רן בנימין העניק לאבוקסיס שער ראשון כמאמן הפועל תל אביב במשחקו השמיני. האדומים נהנו מיתרון מספרי מול הפועל פתח תקווה כבר מהמחצית הראשונה, אולם עמוק בתוספת הזמן אבי ריקן הבקיע בכדור חופשי נפלא עבור נועלת הטבלה שקבע 1:1.

יוסי אבוקסיס בתבוסה נגד בית"ר ירושלים שחרצה את גורלו, צילום: אלן שיבר

27 באפריל 2024 - בית"ר ירושלים מנצחת 1:5 את הפועל תל אביב בבלומפילד. שלושה חודשים אחרי שניצח באותו המפגש כמאמן בית"ר, הפעם אבוקסיס מובס מול הירושלמים של ברק יצחקי. בית"ר עם ניצחונה הגדול ביותר אי פעם על בית"ר בבלומפילד, אברמוב ביציע עם חיוך מאוזן לאוזן. בעקבת ניצחונה של מ.ס. אשדוד במשחק מקביל, האדומים יורדים מתחת לקו האדום והם רחוקים שלוש נקודות מאשדוד כשנותרו שלושה משחקים לתום העונה. גורלו של אבוקסיס נחרץ.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

28 באפריל 2024 - יוסי אבוקסיס מפוטר מהפועל תל אביב. האדומים מצהירים כי אבוקסיס אינו מסוגל להשאיר את הקבוצה בליגה ומפטרים אותו אחרי פחות משלושה חודשים בתפקיד. המנהל המקצועי חן סול, שהודיע לאבוקסיס על סיום דרכו, התפטר בעצמו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו