אקס מכבי חיפה: "חולם לכבוש ולעלות לגמר הגביע"

אופיר מזרחי (30), קשר הפועל נוף הגליל, נזכר בתקופתו בירוק: "שום דבר לא עבד מבחינה מקצועית" • על הירידה שלו לליגה השנייה וההתקרבות לדת: "אני במקום הכי מדויק עבורי"

אלימות אוהדים בסיום משחקה של הפועל תל אביב

הרזומה של אופיר מזרחי הוא של שחקן משמעותי בכדורגל הישראלי. זכייה בגביע המדינה עם עירוני קריית שמונה, קדנציה בחו"ל במדי לוגאנו השווייצרית, תקופה במכבי חיפה ולאחר מכן בהפועל חיפה ובמכבי פתח תקווה.

בשנתיים האחרונות, עם התקרבותו לדת, בחר השחקן בן ה-30 בדרך אחרת וירד לליגה הלאומית. בתחילה שיחק בעירוני טבריה והעונה הוא בהפועל נוף הגליל, ונחשב לאחד הקשרים הטובים בליגה השנייה.

הקבוצה הצפונית הגיעה לראשונה בתולדותיה לחצי גמר הגביע שם היא תפגוש ביום שלישי (19:00, ספורט 5 פלוס) את מכבי פתח תקווה בניסיון להמשיך את המסע הקסום גם למשחק הגמר שם מחכה הפועל באר שבע. כדי שהחלום יתממש, הקבוצה של מוטי איווניר תצטרך את מזרחי בשיאו אחרי שכבר הדיח אקסית אחת בשלב רבע הגמר.

"אנחנו במסע מדהים עד עכשיו", אומר מזרחי בראיון ל"ישראל היום". "אני בן אדם מאמין בבורא עולם. נבוא צנועים, נעבוד קשה במשחק, ניתן את הכל ומה שיהיה הכל מלמעלה".

אופיר מזרחי. בן אדם מאמין, צילום: אודי ציטיאט

כבר זכית בגביע עם קריית שמונה, תתאר לנו מה ההרגשה של זכייה בתואר הזה?

"זה זיכרון מדהים. לזכות בגביע זו הרגשת מדהימה. היה לנו מסע של כמה משחקים ובסוף הגיע הדובדבן שבקצפת".

שיחקת במכבי פ"ת. תהיה איזושהי תחושה מיוחדת לנסות לנצח את האקסית? אקסית אחת כבר הדחת בדרך.

"הייתי שם לתקופה קצרה, אבל תמיד נחמד לפגוש את האנשים שם. אני כרגע שחקן נוף הגליל ואם נעלה לגמר, אלחץ לכולם את היד כמו בכל משחק ואלך לחגוג עם חבריי לקבוצה".

מזרחי שיחק במכבי חיפה מיוני 2017 עד ינואר 2019, תקופה שהייתה קשה במיוחד במועדון הירוק. "זו היתה הקבוצה הכי פחות טובה שלהם בעשור האחרון. כמו היום, המועדון דאג לתת הכל כדי שנצליח אבל מקצועית שום דבר לא עבד. יש תקופות כאלה בכדורגל. אני זוכר שהקהל דחף אותנו גם ברגעים הקשים", הוא מספר.

ומה לדעתך הסיבה לשינוי הדרמטי ב-3-4 השנים האחרונות?

"הגיעו אנשי מקצוע ברמה גבוהה, וביחד עם החלטות נכונות ועם שחקנים טובים, דברים התחברו להם מדהים. בכדורגל כשמתחבר לך אי אפשר לעצור אותך".

אופיר מזרחי במרכז במדי מכבי חיפה, צילום: אלן שיבר

אתה בסך הכל בן 30. איך אתה מסביר את זה שאתה היום משחק בליגה הלאומית ולא בליגת העל?

"אני נמצא במקום המדויק שלי. אני בן אדם מאמין וכאן השם שם אותי. נוף הגליל זה מועדון ליגת העל לכל דבר. תנאים מצוינים, משכורות בזמן. הכל מסודר ברמה גבוהה מאוד. ברוך השם טוב לי ואין תלונות".

אתה חושב שתחזור לליגת העל?

"אני בן אדם מאמין, ומה שקורה זה הכל מלמעלה. כרגע טוב לי מאוד איפה שאני נמצא, אבל אין לדעת מה יוליד יום".

ברק בכר חזר לחיפה. פרחת אצלו בקריית שמונה והייתם בקשר טוב, היית רוצה לקבל ממנו טלפון?

 "ברק נתן לי את הבמה ואני תמיד אוקיר לו תודה על זה. אולי אקבל ממנו שיחת חג שמח (הוא צוחק..). אני מאחל לו רק טוב ושיצליח בכל מקום אשר ילך".

מאז שעליתם לחצי הגמר יצא לך לעצום עיניים ולחלום שאתה כובש בגמר הגביע ומביא לנוף הגליל תואר היסטורי?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"ת'אמת, אני ⁠חולם לכבוש בחצי גמר. אבל גם אם לא ומישהו אחר יכבוש זה בסדר גמור. הכי חשוב לי זה שנעלה. לא משנה מי יבקיע. אחר כך נחלום מחדש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר