חוזה חדש במכבי תל אביב או יציאה לאירופה: האופציות של גבי קניקובסקי

בגיל 26, לקשר יש אולי צ'אנס אחרון לעשות הקיץ מעבר משמעותי לחו"ל • הצהובים צפויים לממש את האופציה בחוזהו, ייתכן ובשביל למכור • הליגה שממנה קיבל הצעות, המהלך המשמעותי שביצע, אורח החיים הדתי שעשוי להשפיע ופתרון הביניים שעלול לא לספק אף צד - מה יעלה בגורלו?

אלימות אוהדים בסיום משחקה של הפועל תל אביב

אם מכבי תל אביב אכן תחזיר את צלחת האליפות לקריית שלום, הרבה מן הקרדיט ילך לגבי קניקובסקי. בשנתיים הראשונות שלו בצהוב-כחול ראה הקשר בן ה-26 את מכבי חיפה חוגגת, אולם בין היתר בעקבות השיפור שלו, השנה היוצרות התהפכו. עונתו השלישית בתל אביב היא גם עונת השיא שלו בקריירה, כשעד כה הוא מספק 10 שערים ו-11 בישולים בכל המסגרות. אתמול בניצחון 2:3 על בני ריינה הוא גם כבש וגם בישל, מחזור שני ברציפות.

ההצלחות במדים הצהובים צדו גם את עיניו של אלון חזן, מאמנה היוצא של נבחרת ישראל. תחת חזן קניקובסקי הפך לשחקן חשוב בנבחרת שפותח בהרכב פעמים רבות. אפילו במשחק הזכור לשמצה מול איסלנד, הוא הועדף יחד עם גדי קינדה על פני אוסקר גלוך.

למכבי תל אביב יש אפשרות להאריך אוטומטית את חוזהו של קניקובסקי לעונה הבאה, דבר שכמעט בוודאות יקרה כדי לא לאבד אותו בחינם בקיץ. עם זאת כלל לא בטוח שיישאר והאפשרות שיעזוב לאירופה בהחלט נמצאת על הפרק. כעת נציג בפניכם את האופציות הפרוסות לפניו.

קיץ חשוב עבורו. גבי קניקובסקי עם רז שלמה, צילום: מאור אלקסלסי

הארכת חוזה במכבי תל אביב

חתימה על הסכם ארוך טווח יקשור את עתידו של קניקובסקי בזה של מכבי תל אביב, וככל הנראה יסגור את הדלת בפני מעבר משמעותי מעבר לים. כמו כל כך הרבה פעמים בשנים האחרונות, גם העונה הצהובים נפלו עם חלק נכבד מהזרים. מוליכת הליגה נשענת בעיקר על הישראלים שלה, ואין הרבה כאלה ברמתו של קניקובסקי בליגת העל. לכן, מבחינת מכבי תל אביב, קניקובסקי הוא נכס שצריך לעשות הכל כדי לשמור עליו.

יציאה לאירופה

בחודשים האחרונים קניקובסקי הפסיק להיות מיוצג על ידי דודו דהאן ועבר לסוכנות שחקנים בינלאומית, מה שאולי מרמז על כוונותיו לקראת המשך הקריירה. לקשר היו הצעות מהצ'מפיונשיפ (הליגה השנייה באנגליה), כולל בקיץ האחרון, אך כידוע לבסוף נשאר בישראל. העונה האירופית של הצהובים הסתיימה בטון צורם עם התבוסה לאולימפיאקוס, אך בכללותה היתה די טובה. העובדה הזו, לצד כך שקניקובסקי מקבל יותר קרדיט בנבחרת, עשויה לעזור לו לקבל הצעות מליגות עוד יותר בכירות. הקושי היחיד הוא העובדה שקניקובסקי הינו שומר שבת, ובכדורגל הישראלי עם ההתאמות הנכונות יותר נוח לקיים אורח חיים שכזה מאשר בקבוצה בחו"ל.

להמשיך במכבי תל אביב עם חוזה עד הקיץ הבא

אופציית הביניים, שכנראה לא תשמח את מכבי תל אביב. במקרה שבו קניקובסקי לא יאריך חוזה והצהובים יסרבו למכור אותו בקיץ, הקשר ייכנס לשנה אחרונה בחוזה וכבר מחודש ינואר יוכל לנהל משא ומתן עם כל קבוצה שירצה כדי לעבור אליה בקיץ הבא בחינם. שוויו של קניקובסקי לפי אתר "טרנספרמארקט" מוערך ב-1.6 מיליון יורו - מקום שמיני בליגה. אמנם זה רחוק מאוד מהסכומים שמכבי תל אביב קיבלה בשנה וחצי האחרונות עבור אוסקר גלוך ודניאל פרץ, אך זה לא סכום שהיא תוכל לוותר עליו כל כך בקלות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הדקות בנבחרת יעזרו לו להשתדרג? גבי קניקובסקי, צילום: אודי ציטיאט
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר