אוהדי כשלונות: הפועל תל אביב מחכה לבעלים הבא שיעשה את טעות חייו

הדיווחים של המיליארדר התורן שבא להושיע את האדומים הם כמו הציפיה שאליהו הנביא ייכנס לשתות אתכם בליל סדר • ככה שהיושבים ביציעים הם אלה שבאמת שולטים בקבוצה - ונהנים לסבול בשם האהבה

אוהד סעודי מצליף בשחקן כדורגל עם חגורה

פסח ידוע כחג הקניות, רוב הישראלים מקבלים מהעבודה שי לחג, יכול להיות סט מגבות, סירים או כרטיס נטען לרכישה בחנויות שלא היית נכנס אליהם ממילא. גם הסופרים מתחרים ביניהם על סל הצריכה הזול, והכל במבצע לחג. והכל נמכר. 

יש רק מוצר אחד שנמצא על המדף, כבר שנים בפינת המבצעים, אחד פלוס אחד, שלם עכשיו ותהיה בחובות גם בעוד שנתיים, הלוא היא האחת והיחידה, הפועל תל אביב. פעם בשנה מבליח איזה אידיוט תורן, שעד עכשיו עשה עסקים מצליחים ומחליט שאולי הוא זה שיציל את הנסיכה ויהפוך אותה למלכה.

קודם כל, גילוי נאות, אני לא אוהב את הפועל תל אביב. אבל אני לא שונא אותם, וזאת הבעיה שלהם, הם כל כך עלובים שאני אפילו לא יכול לשנוא אותם. אני טיפה מרחם עליהם, באמת, לא נעים לי כבר. ירחם השם, יש לי חברים שהם אוהדי הפועל, וכל הפסד שלהם, כל התקרבות לירידת ליגה, אני מרגיש קצת לא נעים. אני מתפלא על עצמי, ואני יודע שאם זה היה הפוך הם היו שמחים עד השמים, אבל... בכל זאת, הם בני אדם, אפילו שהם אוהדי הפועל תל אביב.

והנה עכשיו עולה שמה של משפחה חדשה שעלולה לעשות את טעות חייה ולרכוש את הפועל תל אביב, משפחת ספרא. משפחה יהודית עשירה מאוד, הידועה מסדרת הטלויזיה המופתית, מישל עזרא ספרא ובניו, בכיכובו של מכרם חורי. במקרה הזה כנראה שלא יהיה קשר בינם לבין סדרה אחרת שבה מכרם חורי שיחק, הטלנובלה "האלופה".

לפני שאתם קופצים עלי, "למה טעות? גולדהאר עשה טעות? אם היית אוהד הפועל לא היית אומר ככה". בואו נזכור שלהפועל יש מסורת ארוכת שנים של בעלים שהאוהדים לא היו מרוצים מהבעלות, תראו איזה הרכב של בעלים מאכזבים הם היו יכולים להעמיד (ברבנות בתל אביב אין כל כך הרבה בעלים מאכזבים)

בשער- חיים רמון, בהגנה- תאומים, אורנשטיין, עגיב וסמי סגול, קישור אחורי הניסנובים, קשר יצירתי – אלי טביב, ובהתקפה מוני הראל, אמיר כבירי ומינצברג. זה הרכב של פשיטת רגל בכדורגל. ואל תבינו לא נכון, בהגנה יש על מי לסמוך, זאת הגנה של צמרת, סמי סגול, תאומים, כרגיל בהפועל, ההגנה בדרך כלל חזקה, יש קשר יצירתי כמו טביב, שעשה משני מצבים תואר.

הבעיה שהפועל תל אביב תישאר הפועל תל אביב, לטוב ולרע. גם אם ספרא ובניו ירכשו את הקבוצה, לא ינחת פה קרלו אנצ'לוטי, וגם לא ברק בכר, את הקבוצה יאמן גם בעונה הבאה, יוסי אבוקסיס. בהגנה יהיו אור בלוריאן ואור ישראלוף ולאיוס יעייף מגנים בצד שמאל, אלטמן ימשיך להיפצע ברגל ימין והפועל תמשיך למרר לאוהדים שלה את החיים, כי להפועל תל אביב יש בעלים שלא קונים בכסף, האוהדים שלה. וכמה שהם לפעמים מעצבנים, הם הבעלים והם המועדון.

יוסי אבוקסיס. מה חשבתם, שאנצ'לוטי יגיע?!, צילום: אורן אהרוני

 

מכבי חיפה היא של יענקלה שחר, מכבי פ"ת של לוזון, אשדוד של ג'קי, והפועל הוא מועדון ששייך לאוהדים שלה. הכוח שמאחורי המועדון הזה, אלה אוהדים אמיתיים. אתם יודעים שאם כל קבוצת צמרת תרד ליגה, מספר המינויים שלה יצנח, והאוהדים יהיו במשבר אמון.

לעומת זאת אתם יודעים טוב מאוד שיש רק קבוצה אחת שאם תרד ליגה מספר האוהדים שלה בליגה השנייה יגדל. רק בהפועל תל אביב, האוהדים שלה הם לא אוהדי הצלחות, הם אוהדי כישלונות, לא שחלילה הם רוצים להפסיד, ממש לא, אבל האהבה שלהם היא כל כך גדולה, שהם מראים יותר אהבה ככל שאהובתם מאכזבת אותם, כמו באיזה משל יווני עתיק - ככל שהאהובה שלהם מייסרת אותם, כך הם אוהבים אותה יותר.

גם את השטויות שהם עושים הם עושים מרוב אהבה לקבוצה, ולפעמים גם האוהדים מייסרים את הקבוצה שלהם, כשהם מתנהגים בדרך שפוגעת במועדון.

אז אוהדי הפועל, תפסיקו לתלות תקוות שווא באיזה מיליארדר חובב קריקט, בעלים שיגיעו, לא ישקיעו וילכו, אתם הבעלים האמיתיים של הקבוצה, ואתם לא צריכים להשקיע כסף, כי את האהבה שלכם לקבוצה אי אפשר לקנות. אולי בכדורגל אתם לא מנצחים, אבל באהבה ... איך אמר האדום האהוב שלכם? יש בכם אהבה והיא תנצח.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

רגע? אני כתבתי דברים טובים על אוהדי הפועל תל אביב? נראה לי חטפתי מכת שמש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר