אלירן עטר היה יכול כבר לפרוש מכדורגל, אבל עכשיו הוא הגורם להצלחה של בני יהודה

החלוץ בן ה-37 הוא כבר ממש לא מה שהכרנו • במועדון הכתום מספרים על מנהיג בחדר ההלבשה, מודל עבור השחקנים הצעירים והאיש שעוזר למאמן עומר פרץ לעשות סדר • וגם על המגרש הוא ממשיך לתת מספרים * רק אל תדברו איתו על סיום הקריירה

אוהדי ברצלונה תוקפים את לואיס פיגו בקלאסיקו 2002

17.4.2004 הוא תאריך היסטורי עבור בני יהודה תל אביב. 20 שנה בדיוק חלפו מאז שהשעון עבר את הדקה ה-90 במשחק בין הפועל פתח תקווה לבני יהודה. כמה דקות לפני כן עלה שחקן אלמוני בן 17 בשם אלירן עטר להופעת הבכורה שלו בקבוצת הבוגרים, וכבר בנגיעה הראשונה בכדור הוא מצא בכדור אומן את מאטה בטורינה שכבש את שער הניצחון הדרמטי.

מאז החלוץ עשה קריירה מפוארת וביולי 2021 בחר לחזור לבני יהודה בליגה הלאומית כדי להחזיר אותה לליגת העל. בפתיחת הפלייאוף העליון היום (שישי) מדורגת בני יהודה במקום הראשון ונראית בדרך הבטוחה לעמוד במשימה שלשמה עטר חזר הביתה.

עטר אומנם ידוע כשחקן מופנם ואחד שלא אוהב להתראיין, אבל בתוך חדר ההלבשה מדובר באחד השחקנים החשובים בפאזל של המאמן עומר פרץ. הוא עבר העונה פציעה לא פשוטה כאשר אובחן עם פריצת דיסק לפני כשלושה חודשים. הפציעה גרמה לו להיעדר למעלה מחודש ורק לאחרונה חזר לשחק, אבל הנתונים שלו: 9 בישולים ו-6 שערים.

השחקן הוותיק לקח על עצמו את המנהיגות בחדר ההלבשה. במועדון הכתום מספרים שמתחילת העונה הוא לקח תחת חסותו את השחקן הצעיר גיא סביליה, שעשה קפיצת מדרגה משמעותית. בכלל מתארים בקבוצה שחקן ואדם יותר רגוע מבעבר וזה שעוזר לצוות המקצועי להשליט סדר בחדר ההלבשה. לדבריהם, אחת הסיבות לכך שבניגוד לשנים הקודמות חדר ההלבשה בריא ושמח יותר, היא ההתנהלות של עטר. "הוא דוחף את הקבוצה גם מהספסל וגם מהיציע ואחראי על החיבור בין הצעירים לשחקנים המנוסים", אומר גורם בקבוצה.

עטר. מודל לחיקוי אצל הצעירים, צילום: מאור אלקסלסי

 

התרומה מחוץ למגרש באה לידי ביטוי במיוחד לאור פציעתו של אלמוג בוזגלו שהיה בתחילת העונה השחקן הכי טוב בקבוצה (ובליגה), עד שקרע לפני כמה חודשים את הרצועה הצולבת. בתחילה חששו בבני יהודה שמדובר במכה קשה שתפגע בשאיפות העלייה שלהם, אבל עטר דאג לשמור על מצב רוח מרומם בקרב השחקנים. "הוא בא ודירבן את השחקנים באסיפות הקבוצתיות", אומר אותו גורם.

גם המלחמה בעזה השפיעה על עטר שאחראי על הקשר החם שנוצר בין המועדון לבין עמית חברוני, הלוחם ואוהד הקבוצה שנפצע בקרבות ברצועה. האחרון ביקר בחדר ההלבשה של הקבוצה ועטר נמצא בקשר אישי מולו ואף ביקר אותו מספר פעמים בבית החולים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בשכונת התקווה מקווים כי העונה תסתיים בעלייה לליגת העל, הרבה בזכותו של עטר. ומה יקרה בעונה הבאה? "בניגוד לפרסומים השונים, אלירן עדיין לא קיבל החלטה סופית לגבי הפרישה. החלטה תתקבל רק בסוף העונה", אומרים בסביבתו של השחקן ומשאירים פתח לכך שימשיך לשחק עונה נוספת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר