בין האנשים העשירים בעולם: כמה שווה מיטש גולדהאר?

בעלי מכבי תל אביב מדורג במקום ה-25 בעשירי קנדה ונכלל ברשימת 1,000 האנשים העשירים בעולם • עסקיו כוללים הסכמים מניבים עם וולמארט וחברות נדל"ן עצומות והונו נאמד בכ-3.2 מיליארד דולרים

גולדהאר. צילום: אודי ציטיאט

הפעם נתחיל מהסוף. הבעלים של קבוצת הכדורגל, מיטש גולדהאר, הוא אחד מעשירי העולם והונו מוערך בכ-3.2 מיליארד דולרים. על פי כלי התקשורת בקנדה גולדהאר מדורג במקום ה-25 בין האנשים העשירים במדינה, ועל פי מגזין "פורבס" הוא נכלל ברשימת אלף האנשים העשירים בעולם.

גולדהאר עשה את רוב הונו האישי מפעילותו כאיש עסקים, ובניגוד למיליארדרים אחרים, הפך תוך שנים ספורות לאחד מאנשי העסקים הבולטים בקנדה בזכות "פאוור סנטרים" - מרכזי קניות עצומים. בשונה ממרכזים בהם יש הרבה חברות, גולדהאר הצליח לשתף פעולה עם אחת גדולה במיוחד – חברת וולמארט.

ענקית הסופרים האמריקנית פעילה ב-23 מדינות מחוץ לארצות הברית. ב-22 מתוכן היא קונה את הנדל"ן שלה בעצמה, אבל בקנדה חניותיה נמצאות בתוך מבנים של "SmartCenters" - חברת הנדל"ן של גולדהאר.

לאחר הצלחה גדולה בהשכרת המשרדים לענקית הסופרים, הבעלים היהודי-קנדי החליט לשתף פעולה עם חברת הנדל"ן הגדולה REIT. הצדדים החלו בשיתוף פעולה עסקי כבר ב-2003 ולמכור קניונים בצורה יעילה יותר, וכך להגדיל את הרווח של החברה ושל גולדהאר עצמו. הצדדים רכשו ביחד בתים ברחבי צפון אמריקה, ולאחר מכן מכרו אותם בסכומים גבוהים יותר.

גולדהאר חוגג אליפות עם מכבי ת"א,

גולדהאר עצמו מעורב במספר רב של פרויקטים. הוא מחזיק בחברת נדל"ן פרטית בשם Penguin, המתמקדת בנדל"ן נקודתי ומאפשרת ללקוחות לקנות נכסים בקלות באמצעות האינטרנט. יש לו סטודיו סרטים עצום ופארק גולף גדול, וכמובן את מכבי ת"א עצמה.

על פי דיווחים בחלק גדול מהשנים הבעלים השקיע במועדון הצהוב למעלה מ-100 מיליון שקל בשנה כאשר מעל 30 מיליון שקלים מושקע גם במחלקת הנוער של המועדון. בחישוב מדובר על מאות מיליוני שקלים שהושקעו בקבוצה מאז רכש את הבעלות עליה בשנת 2009, אם כי ההצלחות המקצועיות תורגמו בחלק מהשנים להכנסות כספיות גבוהות שכיסו את העלויות.

ההצלחה הכלכלית של גולדהאר הנובעת מהתנהלות שקולה ונבונה, באה לידי ביטוי גם אצל הצהובים. אחת הדוגמאות הוא השוער פרדראג ראיקוביץ' עליו הצהובים הרוויחו שני מיליון יורו. בנוסף הצהובים מכרו את הקשר נובאטוס מירושי בחצי מיליון יורו וזאת מבלי שהספיק לשחק בקבוצה הבוגרת של המועדון. מוסא קונאטה בן ה-19 נמכר בשני מיליון יורו וערן זהבי, בסיום עונת 2015/16, נמכר לגוואנגז'ו הסינית ב-7.23 מיליון יורו אחרי שהגיע תמורת ב-250 אלף יורו מפאלרמו. רק בשנה וחצי האחרונות אוסקר גלוך ודניאל פרץ שגדלו במחלקת הנוער של המועדון נמכרו ב-7 ו-5.5 מיליון יורו בהתאמה.

על פי אתר "טרנספר מרקט" מאז הגעתו של גולדהאר למכבי ת"א, הצהובים מכרו שחקנים ב-37.58 מיליון יורו וקנו ב-31.49 מיליון יורו".

גולדהאר מעורב בגופים חברתיים וציבוריים רבים. בין השאר הוא חבר הנהלת בית החולים בטורונטו, יש לו קרן סיוע לילדים והוא גם סייע לבית החולים כאשר תרם 3.5 מיליון דולר להקמת מחלקה קרדיולוגית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בכל שנה תורם גולדהאר למאות פרוייקטים חברתיים, לקבוצות ספורט, לתוכניות לימודים בבתי ספר לשעות אחר הצהריים, תוכניות בריאות, מאבק נגד סמים, בתי חולים, בתי יולדות, מרכזי חינוך ועוד. גם הקהילה היהודית יוצאת נשכרת מכספי התרומות שלו והוא מעורב בתרומות לקרן בית החולים היהודי במונטריאול, וכן גם ל-Jewish National Fund (קק"ל) ולאגודת הידידים הקנדית של האוניברסיטה העברית בירושלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר