שליח ישראל היום משוחח עם אוהדי הנבחרת לפני המשחק מול איסלנד

מי האוהדים הכי גזעניים ואיזה קהל לא מתבייש לשיר שירי שואה? דו"ח הגזענות והאלימות במגרשים נחשף

אוהדי מכבי חיפה מובילים בשירי שואה (הפועל תל אביב שנייה), בית"ר ירושלים מובילה בטבלת הגזענות (מכבי תל אביב שנייה) והפועל באר שבע היא הקבוצה המשתפרת של העונה ללא אף קריאה גזענית • וגם: עלייה כוללת במספר האירועים האלימים וקריאות הגזענות ביציעים במשחקי הליגה

דו"ח הגזענות והאלימות לסיכום העונה הסדירה לעונת 2023/24 של התכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" של הקרן החדשה לישראל פורסם היום (רביעי) ומציג המשך מגמה של עלייה בקריאות גזעניות ואלימות בכדורגל הישראלי.

בין הנתונים שפורסמו בד"וח בולטים במיוחד הממצאים הבאים:

* כ-153 קריאות גזעניות נשמעו בשני סיבובי ליגת העל לעומת 127 קריאות במהלך הליגה הסדירה בעונת 2022/23. עלייה חדה זו היא למרות שארבעה מחזורים שוחקו ללא קהל ועוד מספר מחזורים עם הגבלות על כמות האוהדים.

* בית"ר ירושלים מובילה בטבלת הגזענות כשביציעה נרשמו 74 קריאות גזעניות במהלך המשחקים. זוהי עלייה של 20% ביחס לעונה שעברה בה נרשמו 53 קריאות גזעניות. מכבי תל אביב במקום השני המפוקפק, כשביציעיה נרשמו 47 אירועים גזעניים (לעומת 39 אירועים במהלך העונה הקודמת).

אוהדי מכבי תל אביב, צילום: עודד קרני

* הקבוצה המשתפרת של העונה היא הפועל באר שבע שאוהדיה לא השמיעו אפילו קריאה גזענית או נהמה אחת לאחר שבעונה שעברה נרשמו שישה מקרים כאלו לאורך העונה.

* עלייה מטרידה נרשמה ביציעי מכבי חיפה, שם נשמעו 40 שירים המשתמשים באזכורי שואה (35 בעונה שעברה). הפועל תל אביב במקום השני עם 27 שירי שואה (15 בעונה שעברה).

* עלייה במספר האירועים האלימים במגרשים. 144 אירועי אלימות, השלכת חפצים והתפרעויות אוהדים נרשמו במגרשים (93 אירועים בעונה שעברה).

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אבוקות ביציעי מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. היו במיקום שונה ללא הורדת הנקודות, צילום: אלן שיבר, דני מרון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו