המכשולים שעומדים בין ברק בכר לאימון נבחרת ישראל

החוזה לעונה הבאה בכוכב האדום בלגרד וסכומי הכסף שהסרבים חייבים לו, החלום להמשיך לאמן מעבר לים, השכר הנמוך שצפויים להציע לו בהתאחדות וכמובן אורך החוזה • הוועדה המקצועית למינוי מאמן נבחרת ישראל תמליץ פה אחד על המאמן הטוב בארץ הקודש בעשור האחרון, אבל הדרך שלו ללבוש את המדים כחולים-לבנים לא תהיה קלה • וגם: מי עוד נמצא ברשימות

שחקני נבחרת גאורגיה בטירוף לאחר ההעפלה ליורו 2024 // קרדיט: עמוד הטיקטוק הרשמי של ההתאחדות הגאורגית

הוועדה המקצועית למינוי מאמן נבחרת ישראל, צפויה להמליץ פה אחד על מינויו של ברק בכר לתפקיד במקומו של אלון חזן, שצפוי לסיים היום (רביעי) את תפקידו. הבחירה בבכר היא לא רק על דעת הוועדה המקצועית, אלא סוג של קונצנזוס מצד כל בכירי ההתאחדות לכדורגל ובראשם היו"ר שינו זוארץ. ועדיין, כדי למנות את בכר, יש לא מעט תנאים שצריכים להתרחש.

ראשית, למאמן המעוטר (שש אליפויות בישראל בשמונה השנים האחרונות), יש חוזה לעונה הבאה בכוכב האדום בלגרד. בהתאחדות מאמינים כי זהו נושא שישחק רק לטובתם, שכן הסרבים יעדיפו לשלם לבכר פיצוי ובכך להקטין עלויות. יחד עם זאת, מדובר בנושא מורכב יותר, שכן הכוכב האדום חייבים לבכר הרבה מאוד כסף עבור משכורות שלא שולמו והמאמן תובע את מלוא הכסף.

בהתאחדות יוכלו לשלם לבכר סכומים נמוכים משמעותית מאלה שקיבל בסרביה. השכר המקסימלי של מאמן הנבחרת ינוע סביב 300-350 אלף יורו, בעוד בסרביה בכר קיבל משכורת פי של פי ארבעה.

מעבר לכך, בנושאים המקצועיים, ספק אם ברק בכר יסכים להגיע בחוזה לשנתיים, כאשר הוא יודע שבליגת האומות אין לו סיכוי לעלות (בית עם איטליה, בלגיה וצרפת), בעוד בשלב המוקדמות, רק נבחרת אחת עולה, בעוד השנייה בבית תלך לפלייאוף קשה מול סגנית אחרת. מצד שני, בכר עדיין מאמין ביכולתו לאמן באירופה ולסנדל את עצמו בחוזה ארוך בנבחרת ישראל, מצריך ויתור בנושא הזה. בהתאחדות לכדורגל, צפויים לשקול לראשונה למנות מאמן בחוזה ל-4 שנים, דבר חריג בנוף המקומי, זאת כדי לאפשר לברק בכר לבנות תלכיד שיעלה את ישראל ליורו 2028.

גורם בהתאחדות אמר אמש ל"ישראל היום", כי "אם ימונה מאמן שייכשל והנבחרת תתבזה ואז הוא ילך הביתה, לא עשינו בזה כלום. צריך לבנות נבחרת מהדור הצעיר והמוכשר, כאשר בעוד שנתיים גם הצוות המקצועי הבא וגם סגל השחקנים יהיו בשלים כדי לעשות את קפיצת המדרגה. נכון לרגע זה, אף אחד לא דיבר עם בכר, בעיקר משום שבהתאחדות רוצים קודם לסיים את ההתקשרות רשמית עם יוסי בניון ואלון חזן. בהתאחדות מוכנים לכך שברק בכר יבקש להגיע עם הצוות שלו, שכולל את דרור שמשון, גיא וויזינגר, אדם דיוויד ודני ענבר ומוכנים לכך.

בכר עם צרפתי, צילום: Gettyimages

נשאלת השאלה מה יקרה אם לא הכל ילך חלק ובכר לא יגיע להסכמות על אימון הנבחרת? התשובה היא, שבוועדה המקצועית יכינו תכנית ב' והיא מינוי של רן בן שמעון, שמאמן כיום את א.א.ק לרנקה הקפריסאית. לרנקה נמצאת במקום השני בליגה הקפריסאית, נקודה בלבד מאפואל ניקוסיה, באחד ממאבקי האליפות הצמודים באירופה. במועדון מהאי השכן מעריכים מאוד את בן שמעון, אך אף אחד לא יעמוד בדרכו אם יקבל הצעה לאימון הנבחרת הלאומית. העובדה כי בן שמעון אימן גם את נבחרת קפריסין, נחשבת לסוג של יתרון מבחינתו בשל הניסיון באימון נבחרות.

מבחינת ההתאחדות לכדורגל, ברור כי לא בכר ולא בן שמעון, יסכימו להגיע תחת מנהל מקצועי, מה גם ששכרם צפוי להיות גבוה, כך שיורכב מהתקציב הנוכחי שהספיק למנהל מקצועי ומאמן יחדיו. כמו כן, בהתאחדות מבינים כי כדי לשכנע מאמן כמו ברק בכר, עליהם להציע חוזה גבוה ולא רק לקמפיין הקרוב, אליו הסיכויים להעפיל אינם גבוהים. "צריך להחליף דיסקט ולהיות סבלניים, עם כל הקושי" אמר בכיר בהתאחדות, "אצלנו מסוגלים לשחוט מאמנים שהפסידו לנבחרות גדולות כמו שוויץ ולשכוח את פערי הרמות. שיתנו כבוד למאמן הבא, מי שלא יהיה, ויתנו לו לעבוד כמו שצריך. צריך ללכת לתהליך אמיתי ולא לעשות בכאילו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בן שמעון. אופציה נוספת, צילום: אורן אהרוני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר