מפיטורי מרקו בלבול, החדר של ערן זהבי ועד ספסול אוסקר גלוך: הפרשיות בנבחרת בתקופת יוסי בניון

יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ בחר לסיים את ההתקשרות עם שחקן העבר לאחר שנתיים סוערות במיוחד • מההחלטות הניהוליות, דרך הסאגה הבלתי נגמרת ועד לספסול של הכוכב הגדול במשחק החשוב ביותר: כך נראתה התקופה של בניון בנבחרת ישראל

יוסי בניון. צילום: אלן שיבר

נבחרת ישראל ויוסי בניון כבר לא. אחרי קצת יותר משנתיים בהן הנבחרת הייתה מנוהלת תחת שרביטו של שחקן העבר, יושב ראש ההתאחדות שינו זוארץ בחר שלא להמשיך את ההתקשרות עם שחקן העבר וכפי המסתמן, גם מאמן הנבחרת אלון חזן בדרך הביתה.

ב-9.3.2022 יוסי בניון מונה למנהל המקצועי במסע"ת חגיגית ובדיוק יום לאחר מכן הודיע למאמן הנבחרת הזמני דאז, מרקו בלבול, על סיום תפקידו, כאשר חודש וחצי לאחר מכן הוא מינה את אלון חזן למאמן הבוגרת בזמן שהוא נמצא בעיצומו של קמפיין ליורו 2023 עם הנבחרת הצעירה. 

מרקו בלבול. הפעולה הראשונה של יוסי בניון הייתה לסיים את דרכו של המאמן, צילום: עמי שומן

ההתחלה הייתה נהדרת. נבחרת ישראל סיימה קמפיין טוב מאוד בליגת האומות עם מקום ראשון בבית עם איסלנד ואלבניה בזכות שער ניצחון של תאי בריבו בדקה ה-92 מול האחרונה, מה שהבטיח את מקומה של הנבחרת בפלייאוף העלייה ליורו. 

בריבו. ההתחלה הייתה מבטיחה, צילום: אלן שיבר

לצד ההישג, הנבחרת עסקה במשהו אחר לחלוטין - אי זימונו של מלך השערים ערן זהבי, שלא קיבל את העובדה כי בניון וחזן דורשים שלא יקבל חדר לבד. במהלך קמפיין המוקדמות הם גם הדירו את עומר אצילי מהזימונים בעקבות פרשת הקטינות בה היה מעורב והקיצוני הודיע על פרישה מהנבחרת. גם החלוץ עשה זאת ובניון אף אמר ש"גם כשאנחנו עושים רשימה של 30 שחקנים לזימון, זהבי לא שם". בסופו של דבר, לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, זהבי ובניון הגיעו להסכמות והחלוץ חזר לנבחרת עם שותף לחדר ואמר: "מדובר בצו 8 לכולנו".

יוסי בניון הציג בפני העיתונאים את תכנית חמשת השלבים שלו בדרך לעלייה ליורו ואפשר לומר שהוא עמד בארבעת הראשונים. במהלך המשחקים האחרונים של הקמפיין הנבחרת הצליחה לנצח רק את בלארוס ואנדורה החלשות, כאשר גם המשחקים הללו לוו בפרשות שהשפיעו בצורה ישירה על סיכויי ההעפלה. 

בניון וזהבי. צו פיוס, צילום: ההתאחדות לכדורגל

המקרה הראשון היה של שון וייסמן, שהבקיע את שער השוויון מול נבחרת שוויץ וסינן מספר מילים שהתפרשו כנגד חזן, ועל כך הודח מהסגל למשחק הגורלי מול רומניה אותו הנבחרת הספידה בסופו של דבר ואיבדה את הסיכוי לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לחלון הנוכחי וייסמן, ששיחק בסלרניטנה ונבחר לשחקן החודש של הקבוצה מהמקום האחרון בסריה A, לא זומן ויחד עם החיסרון של מנור סולומון, החוסר מקדימה הורגש. במשחק המכריע בחצי גמר הפלייאוף מול איסלנד, אלון חזן בחר להשאיר את הכוכב הגדול שלו, אוסקר גלוך, על הספסל, בהחלטה שגרמה להרבה מאוד תהיות וגם לתסכול מהצד של כוכב רד בול זלצבורג. המשחק עצמו נגמר ב-4:1 לאיסלנדים וגמר את הסיכוי של ישראל לעלות לטורניר גדול לפחות לעוד שנתיים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר