פצצת אנרגיה: התקווה הגדולה של בית"ר ירושלים והנבחרת הצעירה

הכישרון הצעיר עדי יונה נחשב לדבר הבא של הקבוצה מהבירה • מה אלמוג כהן הבהיר בשיחתו הראשונה עם ברק אברמוב, תג המחיר הגבוה שהציב הבעלים והאם הוא יהיה בהרכב של גיא לוזון באולימפיאדה בפריז? • אייל לחמן: "הוא לא חזק פיזית כמו שחקני מכבי תל אביב"

יונה חוגג במדי בית"ר ירושלים. צילום: אלן שיבר

עדי יונה, עדיין לא בן 20, הוא התקווה הכי גדולה של בית"ר ירושלים. בעצם, הוא כנראה הדבר החיובי היחיד שיוצא מהעונה הנוראית של הקבוצה מהבירה.

בנו של שחקן העבר יוסי יונה (כיכב דווקא במדי היריבה העירונית הפועל ירושלים) זוכה להערכה רבה מאז תקופתו בגילים הצעירים במחלקות הנוער. "הוא דומה במשחק שלו ליוסי בניון ואייל ברקוביץ'", אמרו בזמנו אנשי מקצוע שעבדו עם השחקן.

העונה ההצלחה הגיעה גם לבמה של הגדולים. הכישרון הצעיר הוא אחת הסיבות היחידות שבית"ר נמצאת מעל הקו האדום ולא מתחתיו. גם בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב הבין את גודל היהלום שנמצא אצלו והבהיר כבר מזמן למקורביו כי לא ימכור את יונה בפחות מ-2.5 מיליון יורו. בשיחות שקיימתי עם גורמים לטובת הכנת הכתבה נודע לי כי אלמוג כהן, המנהל המקצועי החדש, הבהיר לאברמוב כבר בשיחתם הראשונה: "אם אני מגיע, מבחינתי עדי לא ישוחרר בעבור שום סכום".

"אחת הסיבות שעדי יונה הפך לכוכב והוא כל כך בולט נובעת מהעובדה שבית"ר מאוד סטטית בחלק הקדמי", מסביר הפרשן אייל לחמם. "מיירון ג'ורג', פרד פרידיי וירדן שועה מאוד מוכשרים אבל לא רצים מספיק, ולכן כשמאחוריהם מסתובבת פצצת אנרגיה כמו עדי שרץ על שטחים גדולים זה משמעותי מאוד. גם השערים שלו מגיעים כתוצאה מפריצה לעומק".

יונה מהלטט מול ב"ש, צילום: דני מרון

אלמוג כהן רוצה שהטאלנט הצעיר יוביל את בית"ר ירושלים בשנים הקרובות ויהיה חלק מרכזי מהקבוצה שהוא מתכנן לבנות. האם אברמוב יגיד לא במקרה שתגיע הצעה שאי אפשר לסרב לה? ימים יגידו.

"עדי חייב להשתפר בפן הפיזי", מנתח לחמן את עתידו המקצועי של השחקן. "במחלקת הנוער של בית"ר לא נתנו דגש לנושא הפיזי כמו במכבי תל אביב, ויש פער עצום במבנה הגוף שלו לעומת שחקנים כמו עידו שחר, עדן קארצב ואוסקר גלוך. יונה לא יהיה דריבליסט, ולכן הוא חייב להתחזק כדי להפוך לשחקן משמעותי בעמדה "8"".

גיא לוזון. ישתמש בתכשיט בפריז?, צילום: אלן שיבר

כמו המנהל המקצועי ושאר אנשי בית"ר, גם מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון מעריך מאוד את עדי יונה. במשחק ביום חמישי האחרון מול פולין, יונה היה זה שכבש את השער היחיד עבור ישראל, המאמן מקווה שהוא ישחזר זאת גם הערב (שלישי, 19:00) מול גרמניה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

שאלת השאלות היא האם יונה יוזמן לסגל של הנבחרת במשחקים האולימפיים בפריז. לגיא לוזון יש עומק לא מבוטל של שחקנים, ועדיין לא ברור מי יהיה בסגל ומי ה-11 שיפתחו בהרכב. "אני לא בטוח שהכישרון שלו יספיק להרכב של לוזון באולימפיאדה", מסופק לחמן. "הקישור יכלול ככל הנראה את ליאור קאסה, איתן אזולאי וגלוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר