פי 1,000 בתוך שנה: שדרוג חסר תקדים בשכר לענאן חלאילי

חלוץ מכבי חיפה ימריא היום לבלגיה לעבור בדיקות רפואיות לפני החתימה באוניון סן ז'ילואז • הקפיצה האסרונומית בשכר, קבוצות התחתית מישראל שהתעניינו בו בקיץ וכמה יקבל לפני שיעלה לדשא? כל הפרטים כאן

ענאן חלאילי. צילום: דני מרון

חלוץ מכבי חיפה, ענאן חלאילי, ימריא היום (שני) לבלגיה לבדיקות רפואיות באוניון סן ז'ילואז, זאת לקראת חתימה בשורות מוליכת הליגה הבלגית. מדובר בעסקה הגדולה ביותר של מכבי חיפה בכל הזמנים, כאשר גם השחקן עצמו לא יישאר קירח.

עם החתימה, יקבל חלאילי למעלה מ-4 מיליון שקלים כמענק, זאת עוד לפני שבעט בכדור במדי קבוצתו החדשה. המענק הוא חלק מההסכם שלו עם מכבי חיפה, שמשאיר בידיו 20 אחוזים מהכרטיס.

חלאילי עם רפאלוב. אחד שהרוויח בבלגיה ואחד שירוויח בבלגיה, צילום: דני מרון

מדובר בסוג של פשרה מבחינתו, שכן מתוך 7.5 מיליון יורו דמי העברה, חלאילי אמור היה לקבל מיליון וחצי מתוכם. בסוף, הוא "יסתפק" במיליון בלבד. יחסית לשכרו הצפוי, מדובר בסכום עתק. חלאילי יקבל בעונתו הראשונה כ-300 אלף יורו ומדובר בחוזה ל-4 שנים. בכל עונה, החוזה ישודרג ב-100 אלף יורו נוספים.  

מכבי חיפה תקבל 6.5 מיליון יורו, שהם כ-26 מיליון שקלים והמספר עשוי לגדול בעתיד. האלופה תשאיר בידיה 15 אחוזים מכרטיס השחקן וזאת מתוך הבנה בשיחות כי אוניון מעוניינת להשביח את הכישרון הישראלי בן ה-19 ולמכור אותו בסכום גבוה מאוד בכל קנה מידה. בבלגיה העריכו כי אם גרף ההתקדמות של חלאילי יימשך, ניתן יהיה לקבל עבורו סכום שינוע בין 20 ל-30 מיליון יורו, נתונים דמיוניים בכל הקשור לכדורגלנים ישראלים.

ענאן חלאילי. קפיצה ענקית בשכר, צילום: מאור אלקסלסי

עד כמה הנתונים הללו מטורפים, תעיד העובדה הבאה: עד לפני 7 חודשים, ענאן חלאילי השתכר קצת יותר מ-5000 שקלים במכבי חיפה. כ-1300 יורו בחודש, לא כולל רכב. בשנה אחת, המספרים של חלאילי גדלו פי 1000, לא פחות, מ-1300 יורו לכ-מיליון יורו מענק חתימה ועוד 300 אלף שכר.

עוד סיפור מדהים הוא שעד המונדיאליטו, היו שיחות לגבי השאלתו להפועל פ"ת, שכיום נועלת את טבלת ליגת העל. כמובן שלאור יכולתו בטורניר וביורו לנבחרות צעירות התכניות השתנו וגם המספרים צמחו בהתאם. אגב, גם הפועל ת"א הביעה עניין בחלאילי בקיץ האחרון, כולל בדיקת האפשרות לרכוש אותו ממכבי חיפה. השיחות לא הבשילו, בעיקר כי הירוקים לא רצו מכירה, אלא רק השאלה. אפשר רק לדמיין לאן הייתה הולכת הקריירה של ענאן חלאילי לו היה מגיע לאחת מקבוצות התחתית בליגת העל.

ענאן חלאילי חוגג. הקיץ שינה הכל, צילום: אי.פי.אי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בכל אופן, הכישרון הצעיר אמור לחזור לארץ תוך 48 שעות ולהיות בהרכב של מסאי דגו במשחק הליגה מול בני ריינה. על פי החוזה שחתם בקיץ במכבי חיפה, חלאילי יקבל מענק אליפות בגובה של כ-100 אלף שקלים אם הקבוצה תניף צלחת. כסף קטן לעומת הסכומים שהוא אמור לקבל לאחר החתימה בבלגיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר